7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Maarten2015

Apple Macbook Pro 13\" (MD101N/A) € 999,-

Is deze (nog) aan te bevelen? Of zeggen jullie op voorhand “nee, die is zijn prijs, momenteel € 999,- met 4gb en HD 500 gb, niet meer waard”.

Toelichting

Ik ben een basisgebruiker. Snel opstarten vind ik minder interessant dan dat andere taken redelijk snel worden uitgevoerd.

Heb de 13 inch retina bij vrienden gezien maar ik vind de letters op het scherm te klein in de standaardinstelling en bovendien vind ik deze na de de prijsverhoging te duur geworden en ik heb zoveel ook gewoon niet over voor een laptop.

Wat ik prettig aan deze vind is dat er nog een dvd-drive in zit en de accu zelf te vervangen is. Hij is louter voor thuisgebruik, dus niet voor onderweg of elders.

En verder is van belang dat ik een tweedehands niet aandurf. Nieuw zijn Macs hun geld mogelijk waard, maar tweedehands vind ik ze echt te duur.

Ben benieuwd.

Dank!

Bijdrager
    makoe

Als de letters te klein zijn op de retina welke je gezien hebt staat deze niet op standaardresolutie ingesteld. In de standaard instelling is de grote gelijk aan de MD101, alleen dan wel scherp. Zodra je de resolutie veranderd verkleint het lettertype pas en vergroot je ook je werkruimte.

Of de MD101 nu een goede keuze is hangt echt van jezelf af.
    Je kunt inderdaad bij dit model zelf nog knutselen vwb geheugen, schijf of accu.
    Wanneer de accu defect raakt vanwege slijtage ben je een paar jaar verder en is deze wellicht niet meer te verkrijgen bij Apple. Het model is namelijk mid 2012.
    Als je nu al van plan bent om te upgraden met werkgeheugen of ssd schijf kun je wellicht beter kiezen voor een nieuwe Air of een Pro retina.
    Wellicht zijn er nog dealers die het mid 2014 nog voor een gunstige prijs aanbieden.

En een dvd drive is ook los te verkrijgen. Persoonlijk mis ik deze niet. En er bestaan dus oplossingen voor.
    Ik zou zelf de MD101 niet meer kopen, je koopt een drie jaar oud model. Voor mijn gevoel start je met achterstand.

Succes met je keuze.

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb dat model voor ’t eerst gekocht in 2011. Eind vorig jaar een ongeluk gehad waarbij het moederbord kapot ging. Ik heb hetzelfde model gekocht dan in november, maar dan het 2012 model en tot op vandaag geen spijt. Ik heb wel de harde schijf vervangen door een ssd en de standaard 4 GB aan ram vervangen door 16 GB aan ram. Kan er zeker nog een jaar of vijf mee door. Opstarten gaat in een 15-tal seconden. Ik ben ook een basisgebruiker. De enige ‘zware’ programma’s die ik draai zijn Lightroom en Aperture en die zijn dan vooral RAM-intensief. Vooral de USB3 (tegenover het model uit 2011) is een verbetering. De superdrive is inderdaad een handigheid die ik tot op vandaag nog altijd top vind. Hoewel velen me daarin niet volgen, gebruik ik ‘m regelmatig. Ik koop veel cd’s en dan is het gewoon handig dat je ze on-the-go kunt rippen. Ik zou zeggen: doen.

Bijdrager
    MrBelloNLD

stabiel machientje, ‘k prefereer ‘m zelf ook boven de Air, of retina MacBooksPro, maar ja mijn ogen zijn ook niet meer de beste… want het display op een retina is toch echt wel beter/strakker
    onlangs nog eentje (bedrijfmatig) wederverkocht, kwam nog met Mavericks basis installatie, maar maakt niet uit, in sommige gevallen zelfs prettig.

de reeds eerder genoemde ssd is wel een aanrader, want de standaard disk welke apple al een poosje gebruikt voor dit model is zeker niet snel….

Bijdrager
    nebilem

Maar 1000 euro is te veel.

Bijdrager

Maar 1000 euro is te veel.

Is relatief. Zeker als je een rijke oom hebt…;)

Bijdrager
    Maarten2015

Interessante reacties, waarvoor dank!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.