7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Apple Lossless neemt te veel ruimte in op iPod

Ik ben vast niet de eerste, de enige en de laatste die er over begint:

Ik zet mijn (nieuwe) cd’s ( ja, zo heel af en toe koop ik nog wat!:-) ) over naar iTunes.
    En gebruik Apple Lossless om toch van kwaliteit te kunnen profiteren.
    Maar Lossless neemt zoveel ruimte in dat de iPod en iPad zo snel vol lopen…

Iemand een tip?

En als die tip behelst dat je een andere iTunes bibliotheek moet aanmaken voor bijv. mp3-varianten
    (ok, dan staat het maar dubbel op de harde schijf), kan dat dan met een handige truc?

Ben benieuwd…

En weer reuze dank voor alle goed tips!

Moderator
    unSOUND

Dat kan zelfs heel makkelijk… Je kunt bij de Synchronisatie-opties van de iPod of iPhone in kwestie ( in iTunes ) aangeven dat nummers met een te hoge bitrate automatisch naar een lagere versie worden geconverteerd voor ze worden gesynchroniseerd.

Bijdrager
    jbh

Een kant kan de was doen…
    Bedankt!

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Wel de ALAC bestanden bewaren…:)

Persoonlijk zou ik m’n oma nog geen 128 Kb/s aandoen, maar als jij er gelukkig mee bent.

Bijdrager
    Doo.

Maar als je van de kwaliteit wilt profiteren, waarom zou je dan naar 128kbps gaan luisteren? Zet gewoon minder muziek op je iPod. En zeg niet dat je geen verschil hoort, want dat hoor je wel degelijk.. Tenzij je de standaard oortjes van Apple gebruikt, dan kan je gerust 128 kbps aanklikken.

Bijdrager
    Retyro

@Doo.: De meeste mensen hebben op hun ipod/pad/phone toch de apple oordopjes. Ik gebruik nu al een tijdje 128 kbps en zelfs met een goede koptelefoon hoor ik niet tot nauwelijks verschil

Moderator
    unSOUND
    Doo. op 27 november 2010

Maar als je van de kwaliteit wilt profiteren, waarom zou je dan naar 128kbps gaan luisteren?

Maar wie zegt dat iTunes bij hem alleen maar voor het vullen van zijn iPod is ? Voor hetzelfde geld gaan de hoge kwaliteit bestanden naar de Stereo via iTunes, en heeft hij op zijn iPod voldoende aan de 128 kbs AAC bestanden…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.