13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

Apple Lossless Korter maken

Hallo OMT’ers, lang geleden dat ik weer problemen heb gehad. Maar nu zoek ik een plug-in of (gratis) software om een track in ALAC korter te maken. bv. van 5:23 naar 5:19. Vroeger deed ik dit in Garageband wat ook zeer gemakkelijk was, maar Garageband ondersteund geen export in ALAC. Dus zoek ik andere software waarmee ik dit kan doen. Het liefst met een mooie gemakkelijk interface. Ik had al Fission gevonden maar dat is betalend.
    Hebben jullie een aanrader?

Inactief
    Anoniem

Misschien is XLD iets voor je?
    ik gebruik het zelf best vaak om bestanden te converten, het ondersteund ook ALAC
    en kan nummers inkorten…
    http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoder

Bijdrager
    cids

http://rogueamoeba.com/fission/ Fission is hele simpele en goede editor, opent and saved razendsnel!

Moderator
    unSOUND

Gewoon in iTunes de begin- of eindtijd aanpassen… Is nog eens non-destructief ook.

Bijdrager
    Asaxx112

Maar in iTunes brengt hij het niet over naar je iPhone. En in Sonos moet het ook nog werken !

Moderator
    unSOUND
    Asaxx112 op 18 februari 2012

Maar in iTunes brengt hij het niet over naar je iPhone.

Als ik een nummer inkort in iTunes, speelt hij ook zo op mijn iPod / iPhone… Dat Sonos het niet snapt heb ik geen oplossing voor zonder het bestand daadwerkelijk te bewerken en opnieuw te exporteren…

Bijdrager
    Asaxx112

Ja en daadwerkelijk bewerken daarvoor heb ik software nodig. En dat was mijn vraag. Liefst gratis.
    Kan het dat Fission geen ALAC kan afspelen?

Moderator
    unSOUND

Amadeus kan het in ieder geval, maar die is niet gratis. In het gratis segment zul je ze sowieso niet veel tegenkomen. Openen en bewerken als AIFF, en daarna door iTunes laten omzetten naar Lossless is dan de goedkoopste methode…

Bijdrager
    Asaxx112

Daar dacht ik ook aan. Blijft hierbij de kwaliteit behouden ?

Moderator
    unSOUND

In theorie zal een fractie verlies optreden, maar dat gebeurt in theorie ook als je het opslaat na bewerking. De praktijk is echter dat het verschil niet voor het menselijk oor hoorbaar is.

Sowieso wordt de kwaliteit al verlaagd als je het streamt voor zover ik weet, dus voor lossless gaan als je het gaat streamen is wellicht overbodig.

Bijdrager
    TheBigZ
    unSOUND op 18 februari 2012

Sowieso wordt de kwaliteit al verlaagd als je het streamt voor zover ik weet, dus voor lossless gaan als je het gaat streamen is wellicht overbodig.

Apple gebruikt het lossless formaat voor AirPlay (formely known as AirTunes).

airport express : welke kwaliteit heeft de audio streaming

Moderator
    unSOUND

Dat weet ik, het ging mij er om dat ik me kon herinneren dat er wat discussies waren over of het signaal gecomprimeerd zou worden voor het verzenden… Maar goed, laten we on-topic blijven voor we weer in een discussie belanden over de zin en onzin van lossless coderen…

Bijdrager
    TheBigZ
    Asaxx112 op 18 februari 2012

Daar dacht ik ook aan. Blijft hierbij de kwaliteit behouden ?

Ja. Dat is de gein van lossless compressie. Je comprimeert, maar je behoudt wel de originele bitjes bij decompressie. (ALAC wordt dus ook gebruikt in AirPlay/AirTunes.)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.