7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

Apple lossless groot

Ik kwam hier net een fantastisch nummer tegen in mijn itunes bib en toen ik naar de info keek was het een apple lossless-audiobestand en grootte 54 mb bitsnelheid 811 kbps? Is Dit normaal? en zit ik met kwaliteitsverlies als ik terug naar 320 kbps ga?
    nummer is 9:17 lang

Bijdrager
    nookie

Probeer hem eens om te zetten naar 320 kbps en luister of je verschil hoort.
    Dan heb je meteen je antwoord…

Inactief
    Anoniem

Een nummer van ~10 minuten is over het algemeen vrij lang, maar je zou idd kunnen proberen terug te gaan naar 320 kbps, kijken of je verschil hoort. Maar het bestand zal waarschijnlijk nog wel een dikke 20 mb zijn, gok ik.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je een oscilloscoop aansluit zie je het verschil, maar horen? Nou dat denk ik niet hoor. En alleen de echte audio freak zit daar mee in zijn maag… Sommige spelen zelfs hun mp3’s via de peperdure Hi-Fi af en dat is ook zo onzinnig want dat hoor je weer wel!

Bijdrager
    mark-a-mac

Aan de andere kant: wat heeft het nou voor zin om een lossless-bestand om te zetten in een half zo groot lossy bestand? Met nog geen €40 per terabyte tegenwoordig gaat dat het verschil ook niet meer maken.

Bijdrager
    mymac

Of lossless zin heeft hangt inderdaad af van of je het verschil hoort. Dit hangt af van je gehoor, maar ook de speakers natuurlijk. Het verschil tussen een 128kbps en 320kbps horen sommige mensen niet eens, terwijl de ander het verafschuwt (128kbps). Ik merk zelf (op mijn kamer, met Teufel speakers) dat lossless een voller geluid biedt en dat er meer ‘lagen’ in zitten. Beneden in de woonkamer luister ik af en toe naar een CD op Bang & Olufsen speakers. Dat gaat duidelijk weer een stap(je) verder dan hier boven, maar lossless is over het algemeen wel een genot en een klap ‘beter’. Wat je lossless hebt zou ik gewoon zo houden, je hebt er immers toch geen last van lijkt mij. Alleen als je lossless muziek op je iPhone zet gaat het wat harder, maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik toch altijd maar een selectie er op heb staan.

Bijdrager
    Apple
    mymac op 23 augustus 2011

…Alleen als je lossless muziek op je iPhone zet gaat het wat harder, maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik toch altijd maar een selectie er op heb staan.

En daar heeft Apple dan weer het vinkje ‘zet nummers om naar 128Kbs AAC’ voor bedacht.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.