11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Apple-logo op kast MacBook

Ik weet niet goed of dit het goede forum is om dit te vragen, maar aangezien het in principe over hardware gaat …

Ik heb het onzalige idee in m’n hoofd om te gaan knutselen aan het verlichte Apple-logo op m’n MacBook: om precies te zijn wil ik er een ander symbool in of rondom plaatsen. Na een beetje gezoek op het wijde web kwam ik deze thread tegen, waaruit blijkt dat het mogelijk is om iets “achter” het logo te stoppen; omdat dit echter betekent dat het scherm eruit moet, ben ik er niet zo happig op in verband met garantie en zo. (Ik vermoed namelijk dat ik de computer binnenkort ter reparatie aan zal moeten bieden i.v.m. problemen met het geheugen.)

Wel is me opgevallen dat de witte buitenkant een laag is die op de eigenlijk transparante kast van de computer zit. Weet iemand of dit een laklaag is, of folie die eraf gepeld zou kunnen worden? Want in dat laatste geval moet het mogelijk zijn om een ontwerp rondom het Apple-logo uit te snijden, waardoor het ook verlicht is als de computer aan staat … ? Maar uit bovenstaande thread maak ik op dat er een soort wit velletje achter zit om het logo mooi uit te laten komen, en als ik iets om het Apple-logo heen ga zetten, moet het natuurlijk weer niet groter worden dan dat velletje (maar hoe groot is dat?).

De derde optie die ik in gedachten heb is om een symbool binnen het Apple-logo te plaatsen door het af te plakken en te spuiten. Dit lijkt me eigenlijk de eenvoudigste optie, en ook garantie-technisch de minst problematische:) Nadeel is weer wel dat ik denk dat het er veel sneller af zal slijten — of ik zou het ontwerp er met folie op moeten plakken in plaats van het te spuiten.

Heeft iemand ervaring met dit soort geknutsel (ik wil het geen case mod noemen :))?

Bijdrager
    PietjePuk

Een 4de optie (en de beste) is er gewoon afblijven:?

Bijdrager
    Gamebytes

Ik zou niet aan je macbook gaan sleutelen als ik jou was in de garantie tijd, en ja het inderdaad mogelijk om je apple van kleur te veranderen door middel van folie alleen heb ik dat alleen nog maar gezien bij mensen met een iBook.

Bijdrager
    Begbie

Het Apple logo is een van de weinige bedrijfslogo’s die nog ‘cool’ zijn en uitgerekend die wil je aanpassen!? Als het je om het klussen te doen is zou ik een oude Windhoo$ bak kopen en gaan tweaken.

Bijdrager
    d3nn

ik vind het ZOOOW lelijk als iemand probeert zijn apple apparatuur te gaan moden, en dan vooral die gek van die link die zijn macbook een paar dagen heeft en hem al begint te verklooien met een lelijk rode apple.

Daarbij… het uit elkaar halen van je scherm om zoiets te doen is niet lastig maar bij het in elkaar zetten is het lastig om het weer goed te krijgen heb ik gehoord van kennissen van mij die bij de technische dienst van de apple helpdesk werken.

Vaak raakt bij het loshalen van het plaatje dat aan de voorkant van het scherm zit (Waar “MacBook” op staat) lichtelijk verbogen waardoor hij nadat hij er weer op zit een beetje bol staat en er viezigheid in kan vallen(Kan kortsluiting door ontstaan).

Bijdrager
    manhattan

Ik zag op eBay ook een witte ibook staan met een roze apple logo. Staat leuk maar.. ik zou het niet aandurven.. kleurtjes word je zo snel beu. Tenminste ik :?

Moderator
    Mac Daddy

Ik zou wachten tot hij uit de garantie is, maar als je het zo graag wilt zou je misschien liqie een PB kunnen sturen, want hij heeft zijn iBook overgespoten.

Zie hier.

Bijdrager
    RiFF
    ”PietjePuk”

Een 4de optie (en de beste) is er gewoon afblijven:?

lol:mrgreen:

Bijdrager
    mac lover

zelfs bij peecee’s zou ik er nog niet snel aankomen omdat je altijd weer gelazer kan krijgen zoals verf in onderdelen daar het niet hoord. en bijvoorbeeld een standaard lakje ofzo die je over je bookje spuit slijt er snel af dus hij wordt erg lelijk en je moet hem binnen de kortste keren weer spuiten en daar kom je ergens een keer in de problemen. en de keuze uit wit en zwart is voorlopig nog genoeg dacht ik voor de mac’s

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

*zucht* Jongens (en meisjes?), daar vraag ik volgens mij allemaal niet naar …

Ik heb een idee, vraag of er iemand er ervaring mee heeft, en krijg in plaats daarvan eigenlijk alleen te horen “Met je poten vanafblijven”:? Het gaat me niet om het klussen aan een computer: als dat m’n hobby zou zijn, was ik niet van Linux afgestapt. Waar ik aan zit te denken is het op een kleine manier personaliseren van m’n MacBook, maar schijnbaar is dat een taboe in Mac-kringen — het enige dat ik in principe wil doen, is iets op het niveau van een stickertje met m’n naam op de computer plakken, alleen dan geen sticker met m’n naam, maar een klein logootje …:roll:

Bijdrager
    d3nn

als je echt heel graag je laptop wilt personaliseren kan je het beste je macbook laten graveren, ik weet totaal niks van de prijzen ofzo(Zal wel niet goedkoop zijn) maar dit is wel mooi als je een mooie text hebt ofzo die je graag op je laptop wilt zien.

Hieronder staat een filmpje van kevin rose (Eigenaar van Digg.com)die zijn macbook ook heeft laten graveren.

http://youtube.com/watch?v=vm89tfprStE

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.