6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    timojansen

Apple Lisa of Macintosh XL verkopen?

Hallo mensen,

Mijn opa heeft een oude Apple Lisa 2/10 (met interne 10MB HDD) en een Macintosh X, een daarvan zou hij willen verkopen om wat ruimte vrij te maken. Mijn vraag is: welke levert waarschijnlijk het meest op? De floppy disk reader werkt niet meer goed (bij beide) waardoor ze niet op te starten zijn.

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    madcat

Waarschijnlijk de XL omdat die korter verkocht is, maar ik zou eens contact opnemen met het apple museum.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Misschien de moeite om te kijken of die floppy drive te repareren is.
    Werkend zijn ze flink meer waard.

Hier wat prijzen: https://turbofuture.com/computers/vintagemacintosh

Bijdrager
    computer space

Zo te zien in die lijst is Lisa meest waardevol. Maar wil je opruimen, of geld verdienen. Wat is het leukste om te bewaren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het is met dit soort dingen natuurlijk überhaupt maar net wat de gek ervoor geeft. De prijzen op de site die EagerB0bNerd geeft zijn om te beginnen al in Amerikaanse dollars, dus of je dat híér ook voor zo’n computer krijgt is maar de vraag. Toen een vriend van me vroeger Magic: The Gathering speelde wilde hij ook nog wel eens opmerken dat bepaalde kaarten die hij had, zoveel dollar waard waren; gevraagd of hij dan ook iemand kende die dat ervoor wilde geven, was het antwoord „nee”:)

Bijdrager
    Nikita

Die prijzen… Een Mac Plus zou in normale staat zo’n $ 500,- moeten kunnen opleveren. Nou denk ik dat je er hier met moeite zo’n € 150,- voor kan krijgen.

Zelfs een Color Classic gaat voor ongeveer € 300,- weg, die dingen zijn zo ongeveer de meest zeldzame modellen. Alleen een TAM levert meer op.

Een Lisa in echt goede staat, zou ik inzetten op een euro of 500. Maar of je dat er ook voor krijgt, is vraag twee natuurlijk. Ik denk eerder dat je dat voor een Lisa krijgt dan voor de Mac XL, ondanks dat het feitelijk dezelfde apparaten zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.