7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MacDirk

Apple laptop herkent Tascam DR-05 niet

Als ik mijn Tascam DR-05 aansluit wordt deze niet zichtbaaar op mijn Apple (OS Laptop 10.12.6). Ik heb het ook geprobeerd op een andere laptop met 10.11, en ook daar deed het problem zich voor.

Als ik ‘About this Mac’ –> ‘System report’ bekijk, zie ik dat de Tascam ook niet zichtbaar is op mijn laptap.

Hierdoor kan ik geen files transferren van mijn Tascam naar de laptop

De Tascam zelf geeft wel aan dat jij ‘Connected’ is.

Wat moet ik doen?

Bijdrager
    McPim

Heb je ‘Storage’ geselecteerd (en niet ‘Bus power’) in het menu?

Alternatief is het microSD kaartje via een kaartlezer aan je MacBook hangen.

Bijdrager
    MacDirk

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de storage optie heb ik inderdaad al gebruikt – en de tekst USB connected verschijnt op het scherm van de Tascam. Helaas blijft de TASCAM onzichtbaar op mijn Apple.

Ik heb geen adapter. Die moet ik wellicht kopen als het probleem niet op een andere manier op te lossen is.

Bijdrager
    McPim

https://discussions.apple.com/thread/7541819

https://www.macgurus.com/forums/showthread.php?26982-Device-not-showing-up-in-the-Finder

Ik vraag me af of dit model nog wel ondersteund wordt door macOS, je bent niet de enige zo te zien.. Hier staat als laatste 10.8 vermeld, dat zegt niet alles want misschien is die pagina nooit geupdated. Als het voor de Mac een ‘gewoon’ USB storage device is (net als foto-camera’s) zou het eigenlijk moeten kunnen, ook in het huidige OS.

Bijdrager
    MacDirk

De Tascam werkte ooit onder 10.1x en de pc moet de Tascam inderdaad kunnen zien als normal storage device.

Bijdrager
    MacDirk

Beste McPim – Bedankt voor je hulp. Blijkt mijn fout geweest te zijn: kapotte USB kabel.

Bijdrager
    McPim

Ah, dat vraag ik meestal als eerste, die was ik even vergeten (ook best gek als het ding ‘connected’ zegt…☺️). Opgelost gelukkig, mooi!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.