30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    bk

Apple kopen uit Engeland?

Hallo,

Nadat ik een paar keer op Marktplaats had gekeken naar tweedehands Powerbooks kreeg ik een mailtje van ene Christine

Hello Sir

I saw that you are interested in a Apple Powerbook G4 15″
    and I was wondering if I can make you a better offer if you won’t
    win this auction.
    I have the same item and I am trying to sell it.
    I can offer it for 1900 euro , but the shipping is payed by you.

I will wait your email if you will consider my offer.

Best regards and thank you for your time.

Christine

Ik geantwoord dat je er ook eentje voor 1989 nieuw kunt kopen in nederland. Reageert ze daarop en wil ze hem voor 1350 euro verkopen en zij betaalt de verzendkosten. Het blijkt ook nog een powerbook G4 15″ 1,67Ghz Superdrive te zijn. Nu heb ik via MSN met haar gechat en hij blijkt nog nieuw in de doos te zitten en ze verkoopt hem omdat ze al een dell laptop heeft. Ik heb gezegd dat ik er nog even over na denk. Via FedEx wil ze hem sturen.

[size=18:0b435e2f2e]Heeft iemand ervaring hiermee, of heeft iemand tips of wil iemand me helpen en zich er ook even in te verdiepen?[/size:0b435e2f2e]

Alvast bedankt,
    Bk

Bijdrager
    rburgt

Iets zegt mij dat er een vuil luchte aan zit. Ik weet niet waarom…

Kijk hier maar voor ene voorbeeld hoe het fout kan gaan:

http://www.p-p-p-powerbook.com/

Bijdrager
    maarten20

ik zou het niet doen! al helemaal niet omdat ZIJ de verzendkosten ( a ong 45 pond,
    omgerekend ongeveer 60 euro via fedEx )
    wil betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik vind het trouwens ook vreemd dat ze om euro’s vraagt! ik vind het heel riskant!

Bijdrager
    ElectricCat

ik zou dit niet vertrouwen. het klinkt te mooi om waar te zijn, en dan is het ook niet waar…

Bijdrager
    Sachin

Het stinkt! Al verhalen gelezen over dergelijke praktijken. Mensen uit Engeland. Ze willen hebben dat je eerst betaald maar daarna hoor je er niets meer van …

Bijdrager
    syriani

idd

pure oplichterij
    vooral een prijsdrop van zoveel honderd euro getuigd van onreine zaakjes.

face it, je kunt een apple misschien iets goedkoper krijgen als student of docent, ofwel van een teleurgestelde koper die hem weg wilt, maar dan doet ie er niet veel meer dan de initiele verkoopsprijs af.

de prijs die zij (als het al een zij is) noemt is ook zo hoog omdat het in mijn ogen lastig was om d evaluta om te rekenen, heb je de prijzen van apple in uk vegeleken?
    zijn die gelijk aan de onze na omrekening of iets duurder?

wie denkt dat een product van ongeveer 2000 € betrouwbaar van een land naar ee nander gezonden kan worden na een gesprekje over msn, vraagt in mijn ogen erom dat zijn broek gescheurd wordt.

Bijdrager
    maarten20

ook een beetje vreemd dat ze er ineens 600 euro vanaf heeft gehaald :?

Bijdrager
    Tijmac

moet je haar voor de gein eens maria noemen, een van haar schuilnamen,

een powerbook voor zo weinig poen, dat ken gewoon niet,

al eerder zo’n citaatje gelezen van ene maria die voor een scheintje een pb wegdoet, het zag er het zelfde uit, volgens mij is het zo’n maffia.

Bijdrager
    SnoopDogg

misschien is dit wel een manier om het te testen:

doe je voor als iemand anders en vraag of ze nog een powerbook heeft liggen. dan vraag je welke specs hij heeft en voor hoeveel ze hem kwijt wil.

als dit overeen komt kan het zijn dat ze eerlijk is.

snoop.

Bijdrager
    Nikita
    ”bk”

Ik geantwoord dat je er ook eentje voor 1989 nieuw kunt kopen in nederland. Reageert ze daarop en wil ze hem voor 1350 euro verkopen en zij betaalt de verzendkosten. Het blijkt ook nog een powerbook G4 15″ 1,67Ghz Superdrive te zijn. Nu heb ik via MSN met haar gechat en hij blijkt nog nieuw in de doos te zitten en ze verkoopt hem omdat ze al een dell laptop heeft. Ik heb gezegd dat ik er nog even over na denk. Via FedEx wil ze hem sturen.

Probeer d’r anders over te halen om het onder rembours te versturen :wink:
    Of wellicht op de een of andere manier met een webcam? Maar verder zit d’r een nogal sterke lucht aan…

Bijdrager
    Erikaatje

ik vertrouw het ook niet!!

zo iets is bij mijn vriend al een x met ene ipod gebeurt… weg geld!!
    En dan sta je dus machteloos!

Bijdrager
    PietjePuk

Das vééél te goedkoop, er is zeker iets mis mee.
    Niemand verkoopt de nieuwste Pwb voor zo weinig geld.
    Afblijven dus!

Bijdrager
    bk
    ”SnoopDogg”

misschien is dit wel een manier om het te testen:

doe je voor als iemand anders en vraag of ze nog een powerbook heeft liggen. dan vraag je welke specs hij heeft en voor hoeveel ze hem kwijt wil.

als dit overeen komt kan het zijn dat ze eerlijk is.

snoop.

Hmm, goed idee, ik ga het eens proberen.

Bijdrager
    bk
    ”pietjepuk6546″

Das vééél te goedkoop, er is zeker iets mis mee.
    Niemand verkoopt de nieuwste Pwb voor zo weinig geld.
    Afblijven dus!

Ze zei dat ze een tevreden was met haar dell inspirion (ook een laptop blijbaar..) en dat ze er geen 2 nodig had, kan ik eik best wel wat van begrijpen

Bijdrager
    bieker

Ik heb ook al verschillende verhalen mnet eenzelfde strekking gelezen. Geld betalen en dan of niets ontvangen of een door met een paar bakstenen. Ja, je gelooft het niet maar dat is gebeurd. Zo kun je natuurlijk ook iets onder rembours versturen. Niet op in gaan zou ik zeggen. Doe je het wel dan zijn we den ik allemaal benieuwd hoe het afloopt. Ik denk alleen dat ik de afloop wel weet. Hoe komt ze overigens aan je mailadres? Heb je daar al eens over nagedacht.

Bijdrager
    TonE

Als er wordt voorgesteld de transactie via Western Union/MoneyGram Service te laten lopen weet je iig dat het niet kosjer is.

Bijdrager
    bk

Hmm, ik ben nu met haar aan het chatten. Ze lijkt me echt betrouwbaar. of een hele goede crimineel.. maar ze laat me zelf de weg kiezen hoe ik hem hier wil hebben. Naja , nog ff doorvragen

Bijdrager
    Larz

Je moet zeggen dat je op vakantie gaat in Engeland, en hem anders komt ophalen. Als ze dan haar adres en alles geeft, dan zeg je dat je daar in 5 dagen bent. Je wacht vijf dagen, en zegt dan dat er niemand in dat huis woont of niet bestaat. Als ze dan zegt dat je dan verkeerd gezocht hebt of zo zeg je dat je nog altijd thuis bent. Zo kom je achter de waarheid. Als je niets meer hoort, is het oplichterij.

Lars

Bijdrager
    bk
    ”Larz”

Je moet zeggen dat je op vakantie gaat in Engeland, en hem anders komt ophalen. Als ze dan haar adres en alles geeft, dan zeg je dat je daar in 5 dagen bent. Je wacht vijf dagen, en zegt dan dat er niemand in dat huis woont of niet bestaat. Als ze dan zegt dat je dan verkeerd gezocht hebt of zo zeg je dat je nog altijd thuis bent. Zo kom je achter de waarheid. Als je niets meer hoort, is het oplichterij.

Lars

Zoiets had ik al gedaan, Ik zei dat ik misschien in de zomervakantie naar londen ging (ze woont daar.) maar echt een antwoord kreeg ik er niet op. Ik weet nu zelfs in welk bedrijf ze werkt. Ze heeft de laptop van haar baas gekregen omdat ze altijd zo goed werkt… :evil:

Bijdrager
    Larz

Dear Christine,

Go and fuck your boss. You probably get an iMac G5, it is much worth!

Je naam.

:evil: :evil:

Bijdrager
    marenda

Als je koopt via rembours of fedex moet je altijd eerst betalen, dan mag je het pakket pas openen, dus pas goed op!! Laatst was er bij radar of kassa (een van beide) dat het een groot risco is om op deze manier te kopen. Er zijn al heel wat mensen belazerd en zo hun geld kwijt geraakt.

Groetjes Marian

Bijdrager
    bk

Ik heb alles wat ze gezegd heeft gecheckt en tot nu toe klopt alles. Ik weet nu zelfs haar adres (telefoonboek van londen biedt uitkomst!!) en dat is in wembley zoals ze zei. ik weet zeker dat het degene is als wie ze zich voordoet. maar weet alleen niet of zij het ook is…

Moderator
    Strifer

ach, ik vind die prijs nogal fishy….. pas er alsjeblieft mee op.

Bijdrager
    Deckard

Christine, is de nickname van een louche oostblok handelaar, pardon oplichter.
    Goede tip: nooit doen!

Bijdrager
    Nikita
    ”bk”

Ik heb alles wat ze gezegd heeft gecheckt en tot nu toe klopt alles. Ik weet nu zelfs haar adres (telefoonboek van londen biedt uitkomst!!) en dat is in wembley zoals ze zei. ik weet zeker dat het degene is als wie ze zich voordoet. maar weet alleen niet of zij het ook is…

Als jij zo makkelijk achter die gegevens kan komen, waarom die verkoper niet als die iemand wil oplichten? Probeer nog ’s dat verhaal dat je ‘m komt ophalen als je op vakantie gaat, kijken of er nu wel een goed antwoord op komt.

OF: wellicht dat je een IP-adres kan achterhalen en dat traceren! (zegt natuurlijk ook niet alles, maar toch…)

Bijdrager
    Larz
    ”Nikita”

..
    OF: wellicht dat je een IP-adres kan achterhalen en dat traceren! (zegt natuurlijk ook niet alles, maar toch…)

Waar kun je dat doen? of bedoel je daarmee dat je moet iets komt als lb.home.maastricht.nl@bla… ?

Bijdrager
    Nikita

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee :P :innocent:
    Maar wellicht dat iemand het wel weet? Een IP-adres ziet er meestal zo uit: 192.85.254.5 of iets dergelijks, iig een reeks van die cijfertjes met puntjes er tussen. Weet ook niet hoe (en of) je met MSN oid ’n IP adres zou kunnen uitvogelen, maar het sprong me ineens zo te binnen dus ik dacht ik zeg het maar ff… You never know :D

Bijdrager
    dimelot

Anders gewoon een retourtje Londen kopen (±40 euro), daar ff met de metro (±10 euro). Ben je een dagje weg voor 50 euro, maar wel een laptop rijker voor minder…

Bijdrager
    Larz

Je kunt wel achter het server adres komen dacht ik, maar een exacte locatie? dat denk ik niet

Bijdrager
    Nikita
    ”Larz”

Je kunt wel achter het server adres komen dacht ik, maar een exacte locatie? dat denk ik niet

Ben je iig al een stukje dichterbij de locatie van de ‘verkoper’

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.