24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Buzz

Apple kondigt Final Cut Pro 5 aan

Apple is op dit moment (zondagavond 20:30) bezig met een presentatie op de NAB. Op deze website is een live verslag te volgen (in het Frans). Zojuist is daar FCP 5 aangekondigd! Zal er nog meer volgen?

Bijdrager
    DannyR

Komt er ook nog zo iets als een keynote van dit alles?

Of moeten we wachten tot dat er een nieuwe pagina komt van FCP 5 met demo filmpjes?

Bijdrager
    iAgree

Ja dat vroeg ik me ook af of er ook een stream komt van deze NAB persconferentie.

Bijdrager
    Buzz

Of er een webcast van dit event komt is afwachten. Het wordt gepresenteerd door Rob Schoeben, en niet door Steve Jobs. Dus de kans lijkt me daardoor wat minder groot.

Bijdrager
    Freek.

Inmiddels is ook Motion2 en Soundtrack Pro aangekondigd

Bijdrager
    Buzz

Dan DVD Studio Pro (met Blu-Ray support?) nog, en de nieuwe Production Suite is compleet.

Bijdrager
    henkdevries

ok is er ook nu…

Bijdrager
    DannyR

Final Cut Studio = 1299 $ !! Upgrade = 699 $

Bijdrager
    Nickel

Doe mij voor dat geld maar een mooie iMac… Liefst 23¨ :P

Bijdrager
    DannyR

Final Cut Pro 5
    Motion 2
    DVD Studio Pro 4
    Soundtrack Pro

& nu ook

Shake 4?

Bijdrager
    Buzz

De presentatie is afgelopen. De store is weer open.

Bijdrager
    Nickel

Helaas pindakaas, mooie software daar niet van, maar ik had toch graag een paar hardwarematige updates gezien :cry:

Bijdrager
    iAgree

en weer gen nwe powermacs , potverdorie, moet ik dus echt wachten tot de wwdc in juni, das minder zeg.

Bijdrager
    Xserve

wat is een NAB, en is er publiek aanwezig???

Bijdrager
    iAgree

Is het zelfde als de IBC hier, tv en film makers beurs, vandaar ook dat alles wat daar aangekondigt is betrekking op tv film maken heeft
    National Asociation of broadcasters ofzo staat het voor.

Bijdrager
    Sad

Dit is de NAB en hij duurt nog tot de 21e, dus wie weet:)

Bijdrager
    iAgree

Volgens mij was ditr de enige persconferentie die door apple gepland was daar hoor dus ik verwacht verder niets meer

Bijdrager
    DannyR

http://www.apple.com/shake/

Nieuwe site online de rest zou snel volgen

Bijdrager
    Freek.
    ”colpolyp”

Dit is de NAB en hij duurt nog tot de 21e, dus wie weet:)

Precies! Tiger komt, FinalCut Studio komt… Daar horen gewoon nieuwe PowerMac’s bij. Best kans dat ze op of voor 21 april worden aangekondigd.

Bijdrager
    The – DDD

Yup de apple store is geupdate met Final Cut 5.

Bijdrager
    Buzz

Hardware updates worden lang niet altijd op een persconferentie aangekondigd. De laatste PowerBook en iBook updates zijn ook gewoon op een gegeven moment in de Store verschenen.

En bovendien, Think Secret had weer gelijk toen ze deze nieuwe software voorspelden. Hun bronnen blijken erg betrouwbaar de laatste tijd. Afgelopen week hebben ze details van de nieuwe PowerMacs, iMacs en eMacs voorspeld, en de geloofwaardigheid daarvan is lijkt mij dus toch wel groot. Alleen de vraag blijft zoals altijd, wanneer.

Ik gok nog altijd op die nieuwe hardware rond het verkrijgbaar worden van Tiger, en dan een spectaculaire nieuwe high-end PowerMac met nieuwe Cinema Displays op de WWDC.

Bijdrager
    rburgt
    ”DannyR”

http://www.apple.com/shake/

Nieuwe site online de rest zou snel volgen

kijk eens bij de specs

Mac OS X

* Power Mac G5; Power Mac G4 or PowerBook G4 with 1GHz or faster PowerPC G4 processor
    * Mac OS X v10.3.9 or Mac OS X v10.4
    * QuickTime 7.0 or later
    * 512MB of RAM or more
    * 1GB of available disk space for caching and for temporary files
    * AGP graphics card with at least 32MB of video memory and OpenGL hardware acceleration
    * Display with 1280-by-1024-pixel resolution and 24-bit color
    * Three-button mouse
    * Optional: AJA Kona or Blackmagic DeckLink card required to preview composites on a broadcast video monitor

Zou apple dan toch met een nieuwe muis komen ?

Bijdrager
    ElectricCat

three button mouse is volgens mij al eeuwenlang ( nou ja…) een vereiste bij shake hoor.

Prachtige update voor Final cut, en dat soundtrack pro ziet er ook prima uit ! Spannend !
    Ik dacht dat ze soundtrack min of meer uit de handel genomen hadden,niet dus …
    Hardware zal wel niet lang meer op zich laten wachten. Morgen dan maar ? :wink:

Bijdrager
    rburgt
    ”ElectricCat”

three button mouse is volgens mij al eeuwenlang ( nou ja…) een vereiste bij shake hoor.

Hmz, je hebt gelijk…

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.