22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    huinkroese

Apple iTravel als eerste in Mercedes?

Apple iTravel als eerste in Mercedes?

Volgens het Duitse Focus wel.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone met navigatie en minimaal 60 Gb opslag.

Dat is alles wat ik wil.

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik mis de optie “see if I care” ;).
    Speculeren is vast erg leuk, maar vrij nutteloos. Het is nog maar een heeeel vaag gerucht. Daarover kletsen lijkt me best interessant, maar een poll lijkt me wat voorbarig ;).

Voorlopig heb ik overigens gekozen voor een nieuwe Nokia, inplaats van te wachten op de iPhone. Eerst maar eens zien of dat ding 3/3,5G wordt, en ik ben ook niet bepaald te spreken over het gesloten systeem. Ome Steve kan dan wel blij roepen dat je in de WebKite engine zoveel moois kan bouwen, maar ik heb gewoon een SSH verbinding nodig voor mijn werk… Gaat daar dus niet mee lukken, tenzij ik m’n MBP de iPhone als 3G modem kan gebruiken via BT ofzo.

Anyway, een Apple navigatie lijkt me best interessant, en het lijkt me voor de hand liggend dat ze dit als optie in de iPhone bouwen in de toekomst en deze in een houder in de auto plaatsen. En eventueel een versie die in een auto wordt ingebouwd.

Echter, het lijkt me echt sterk dat Apple zich ook nog eens in deze vechtmarkt gaat begeven. Ze hebben alle aandacht nodig denk ik voor de huidige vechtmarkt waar ze ingedoken zijn: telecom. Om daar dan ook nog de heftige concurrentie in de navigatiemarkt aan toe te voegen… Lijkt me niet handig voorlopig. Maar goed, je weet het nooit.

Bijdrager
    J.C.

Het zou wel grappig zijn, maar ik heb liever dat ze hun energie en geld in iets anders steken:)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Straks krijgen we nog Apple dvd-spelers (iBlu-Ray), tv’s (iTV), radio’s (iHz), koffiezetapparaten (iSenseo), biertappers (iTender), fornuizen (iCook), a.i.-robots (iRobot (haha)), auto’s (iDrive), gameconsoles (iGame) en weet ik het wat.

Met andere woorden, ik vind deze stap een beetje overbodig van Apple. Ze hebben een prima business nu met iPod, iTunes en de Mac.

Bijdrager
    Granny Smith

binnekort gaan ze ook fruit verkopen:P

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, wat is overbodig?

Alles waar een ‘computer’ in zit en ik dagelijks gebruik mag van mij van Apple zijn.

Dus:
    – computer
    – ipod
    – telefoon
    – navigatie
    – fototoestel

En dan het liefst zoveel mogelijk in één package.

In de auto sleep ik bijna altijd de telefoon, navigatie, ipod en fototoestel mee.
    Telefoon, navigatie en iPod mag gecombineerd worden dus.
    Fototoestel blijft hoe dan ook los handiger.

Bijdrager
    Juch

Als je naar het commentaar luistert van Steve in D5 dan zegt hij dat hij gelooft in 1 apparaat waar je veel vanaf doet. Kan best zijn dat je iPhone ook je navsysteem voor in je auto wordt. Tegelijk zit er al muziek op.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorlopig zit er nog geen GPS in de iPhone. Dus dat zal nog wel even gaan duren.

Bijdrager
    ivan92

het zou mij niks verbazen als over 10 jaar alles met twee apparaten kan en dus ook je pc beeldscherm als televisiescherm(build-in Apple TV Apple remote e.d.) en andersom. en de iPhone uitbreiden met iPod functionaliteit & natuurlijk ook GPS

Bijdrager
    J.C.

Wat is de essentie van een afstandsbediening als hij ingebouwd in je tv zit volgens jou Ivan :D

Bijdrager
    Nilles01

In een van de laatste iPhone commercials is een stukje te zien waar google maps de visrestaurants laat zien en je hoor ‘So the closest would be …. ah”
    En je krijgt te zien waar de dichtstbijzijnde is…
    Dit zou toch met gps gedaan moeten worden?

Bijdrager
    puntKoen

Nee, op plaatsbepaling met GSM-masten (een driehoekspeiling m.b.v. Cell-ID’s).

Bijdrager
    Cloudsurfer

Leuk ook trouwens, coverflow en video’s tijdens het rijden. Ik vind het levensgevaarlijk.

Bijdrager
    Xigh

Gewoon een GUI mod denk ik. Het is tegenwoordig allemaal heel makkelijk om dit te doen en gezien de slechte kwaliteit van de icoontjes en dergelijke lijkt me dat een zeer waarschijnlijk iets.

Edit.

We weten nu ook al waar het plaatje vandaan komt.

Bijdrager
    ivan92
    ”J.C.”

Wat is de essentie van een afstandsbediening als hij ingebouwd in je tv zit volgens jou Ivan :D

Ik was een comma vergeten maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch?

Bijdrager
    Big Apple
    Bijdrager
    Xigh

Autoweek is nou ook niet meteen de meest betrouwbare site hoor.
    Apple kondigt nieuwe producten altijd aan op een Keynote, zeker zoiets als dit, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat het allemaal een hoop gelul is.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Volgens Mac Rumors is het gewoon een iPhone add-on. Gelukkig.

Moderator
    Poezenbeest

Ik wil GPS in de iPhone….niet als add-on.

Over Autoweek gesproken… alles wijst hier terug naar dezelfde bron en er is nergens een andere bron te vinden, dus het zal wel een gerucht blijven.

Ik snap trouwens niet wat dat iPhone-bashen op de vorige pagina voor een nut heeft, het gaat hier om een gerucht… zie ook de naam van het forum-onderdeel. Dan weer te gaan zaniken dat het allemaal te weinig is?

Gewoon een paar jaar wachten… bouwt Apple vanzelf GPS in de iPhone en hebben we gewoon navigatie in onze zak….

Bijdrager
    J-Styler

Met de iPhone heeft Apple een stevige gps-troef in handen. Vele autoconstructeurs bieden al een dock-connectie aan dus het lijkt me logisch dat Apple op dat elan verder borduurt.

Bijdrager
    anton.m

Ik hoop dat ze iets ervan kunnen bewerkstelligen want zou wel mooi zijn. Hopelijk liet alleen voor de mercedes gangers maar ook voor mensen met een Saab? Volvo?;)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.