7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    JALA

Apple-is wijzigen in iMessage IPod Touch lukt niet

Voor onze zoon hebben we onze IPod Touch (derde generatie) weer eens afgestoft en bijgewerkt tot iOS 5.1.1. Er is een Apple-ID voor hem aangemaakt (geboortedatum volwassene) en die werkt voor alles, behalve voor IMessage. Na het uitloggen in IMessage, het invoeren van het nieuwe Apple-ID en toetsen op Log In, komen we in het scherm waarin gevraagd wordt welk e-mailadres we willen gebruiken. Het aanvinken van dit e-mailadres of het kiezen van ‘volgende’ lukt niet. We komen dan weer automatisch terug in het inlogscherm. Het lukt wel met onze oude Apple-ID, maar dat is nu net niet de bedoeling. Uitloggen, IPod uitzetten en opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Weet iemand wat er aan de hand is?

Bijdrager
    JALA

IS in de titel moet natuurlijk ID zijn.:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Als je op je Avatar klikt, kun je ‘bewerken’.

Bijdrager
    SunKeeper

Is het niet handiger om de iPod compleet te herstellen in iTunes? (volledig wissen)

Kijk van tevoren even of alles wat nu op de iPod staat in iTunes staat of een back-up van is.

Daarna zal het instellen van instellingen op de juiste Apple ID geen probleem zijn.

Bijdrager
    JALA

Is het niet handiger om de iPod compleet te herstellen in iTunes? (volledig wissen)
    Kijk van tevoren even of alles wat nu op de iPod staat in iTunes staat of een back-up van is.
    Daarna zal het instellen van instellingen op de juiste Apple ID geen probleem zijn.

Dit heb ik al meerdere keren gedaan. Nadat alles is hersteld, krijg ik de melding:
    Itunes werd onderbroken tijdens het herstellen van de inhoud van de iPod Touch. Wilt u deze Ipod opnieuw herstellen?

Als ik dan op ok klik, krijg ik de volgende melding:
    Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het herstellen van deze Ipod (-50).

Bij het opnieuw configureren van de iPod staat de oude apple-id weer/nog vermeld. Die is dus niet gewist en kan wel vervangen worden, maar bij Berichten weer hetzelfde probleem. Overigens zou ik niet weten hoe iTunes onderbroken zou moeten zijn. Ik heb niets vreemds geconstateerd.

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je ook de DFU-modus geprobeerd?

iPod aansluiten, daarna de home+powerknop precies tien seconden ingedrukt houden, daarna alleen de homeknop onafgebroken blijven vasthouden, totdat iTunes meldt dat er een apparaat in herstelmodus is gevonden.

Bijdrager
    JALA

Heb je ook de DFU-modus geprobeerd?
    iPod aansluiten, daarna de home+powerknop precies tien seconden ingedrukt houden, daarna alleen de homeknop onafgebroken blijven vasthouden, totdat iTunes meldt dat er een apparaat in herstelmodus is gevonden.

Net geprobeerd. Zelfde resultaat (incl. foutmeldingen). Enige verschil is dat oude apple-id is verdwenen bij configuratie. Met verschillende apple-id’s geprobeerd in te loggen bij Berichten. Een aantal doet het wel, andere weer niet. Het enige verschil dat ik tussen de apple-id’s kan bedenken is dat de apple-id’s waarmee ik wel kan inloggen al enige tijd in gebruik zijn. De apple-id’s waarmee ik niet kan inloggen zijn recent aangemaakt. Kan dat het probleem zijn?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.