19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Alexander Henket

Apple is weer lekker in het News

Terwijl wij in Nederland de News.app niet eens hebben en het moeten doen met een paar schamele dingetjes in het Berichtencentrum kissebissen ze in de VS lekker verder.

Paczkowski: ‘Apple Event Planned for March 25 Around a News Subscription Product’ https://www.buzzfeednews.com/article/johnpaczkowski/apple-event-march-2019-news

WSJ: Apple Wants ‘About Half’ of Apple News Subscription Revenue https://www.wsj.com/articles/publishers-chafe-at-apples-terms-for-subscription-news-service-11549998416

Bijdrager
    pruus

Wij hangen, aan de laatste tiet.

Bijdrager
    Shmoo

Apple ? …. was dat niet het bedrijf dat supercool was onder tieners in 2012?

Die gasten stellen niets meer voor. Ze moeten uitkijken dat Jeff van Amazon niet wild gaat doen en Apple koopt vanwege hun hardware divisie.

Bijdrager
    Eprom

Ik hoop dat je gelijk krijgt, Shmoo. En dat Apple weer een elite merk wordt zoals het was toen ik in 1988 mijn eerste Macintosh bestelde in Amerika, omdat ze hier niet te krijgen waren. Toen was het nog leuk om samen met andere Apple gebruikers te kletsen, zonder dat er trollen zoals jij tussen zaten die op elk bericht MOETEN reageren met één of andere sneer of onzin bericht.

Bijdrager
    McPim

En wat wilde die ‘elite’? Verkondigen dat Apple véél beter was op allerlei gebieden, hardware, software, innovatie, noem maar op. En ze hadden gelijk -> dus werd het mainstream.

En toen kwam Shmoo.

Bijdrager
    Shmoo

Shmoo was er al lang. Alleen heeft hij iets minder speling tussen zijn knieschijven gekregen van al het emotionele gewauwel rondom Apple. Ik vind het altijd een klein beetje sneu wanneer mensen die drang voelen om andere te vertellen hoe vroeg zij er al bij waren. Ik bedoel, we zijn niet allemaal even oud, begrijp je. Ik had in 1988 ook wel een Mac willen bestellen in Amerika, maar toen was ik nog druk bezig met lantarenpalen uittrappen en meisjes proberen te tongzoenen. Beide overigens nooit gelukt, dus ben ik ze maar gaan schilderen als beroep. De palen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@eprom

Sinds 1978 is elke Apple computer in Nederland te koop….

Inclusief de Lisa in 1983 en de Macintosh sinds 1984.

Apple had een eigen vestiging in Nederland, Zeist.

Bijdrager
    GoeieDag

Bunnik.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Klopt niet “Goeiendag”, Apple begon in Zeist (Huis Ter Heideweg (europees magazijn) en Handelsweg), nadat het slecht ging met Apple zijn ze naar Bunnik gegaan om te bezuinigen (magazijn naar Ierland), hadden ze wel gelijk een mooi Apple logo op het pand langs de A12…

In Zeist zat het kantoor aan de Handelsweg 2, waar nu Achmea zit,  groot glaspand zichtbaar vanaf de A28.

Voor een juiste geschiedschrijving….

Bijdrager
    koen

Zaten ze ook niet een tijdje in Woerden, of was dat iets anders? Kan me vaag herinneren daar eens een Performa te hebben opgehaald.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@koen,

In Woerden heeft Apple nooit gezeten!!! daar zat wel een winkeltje dat Apple stuff verkocht.

Waren er vroeg bij, maar lang niet de eerste zoals ze zelf graag beweren.

Wel flauw van @Goeiendag om hier niet toe te geven dat hij hier als reactie “maar wat riep” ….

Zijn reactie was gewoon feitelijk onjuist…

Bijdrager
    Hansi2124

<p class=”cite”>koen op 14 februari 2019 om 19:39</p>
    Zaten ze ook niet een tijdje in Woerden, of was dat iets anders? Kan me vaag herinneren daar eens een Performa te hebben opgehaald.

Dat was Machouse. Die later ook een vestiging in Rotterdam CS kreeg. En misschien nog een paar en daarna zijn overgenomen als ik het mij goed kan herinneren.

Bijdrager
    Dick de Roos

Een groot Apple-magazijn/distributiecentrum heeft enige tijd in Apeldoorn gestaan.

Bedoeld om met robots de producten te verzamelen en naar de gretige klanten te versturen. Een paar jaar later werd de productie anders en werd het logo weer van de gevel verwijderd.

Rond die tijd had Compaq (wie kent het nog) ook een dergelijk gebouw. Ergens in de buurt van Gorinchem als ik me goed herinner.

Bijdrager
    GoeieDag

JoopJoopJoop op 14 februari 2019 om 20:36
    Wel flauw van @Goeiendag om hier niet toe te geven dat hij hier als reactie “maar wat riep” ….

Zijn reactie was gewoon feitelijk onjuist…

Maar wat riep? Ze zaten wel degelijk in Bunnik. Kun je ook vrij makkelijk bewijs van vinden. Ik wil je direct geloven dat ze daarvoor in Zeist zaten, maar daar is niks over te vinden. Dus er is er maar één die maar wat roept, en dat ben jij, JoopJoopJoop!!!

Tsssss!

Bijdrager
    Facundo

Ik weet niet van welke gemeente Huis Ter Heijde toen onderdeel van was, maar wij zijn daar ooit eens geweest, omdat het het officiele hoofd-adres van Apple Nederland was. Bleek een postbus-kantoor te zijn op een bedrijventerrein. Niemand namens Apple te vinden. Retailers zaten er destijds alleen in Uitgeest (MacSupport) en Woerden (MacHouse).

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Goeiendag,

Lees een bericht eerst voor je maar wat roept, je blijft aan de gang…

nogmaals:

@Goeiendag,

Klopt niet “Goeiendag”, Apple begon in Zeist (Huis Ter Heideweg (europees magazijn) en Handelsweg), nadat het slecht ging met Apple zijn ze naar Bunnik gegaan om te bezuinigen (magazijn naar Ierland), hadden ze wel gelijk een mooi Apple logo op het pand langs de A12…

In Zeist zat het kantoor aan de Handelsweg 2, waar nu Achmea zit,  groot glaspand zichtbaar vanaf de A28.

Voor een juiste geschiedschrijving….

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@facundo,

Huis ter Heijde is gemeente Zeist.

Het was de eerste vestiging van Apple in Nederland, groot Pand aan de Huis ter Heide weg 2 (zit nu Achmea in) en vlak daarbij aan de handelsweg een europees magazijn/distributiecentrum

Het magazijn en kantoor is nooit toegankelijk geweest voor bezoekers zonder uitnodiging/afspraak e.d. mogelijk dachtje toen ik ga daar eens kijken naar een Mekkie…. helaas..

Er waren destijds wel meer “dealers” maar dan wordt het verhaal te lang hier…

Bijdrager
    Shmoo

En dan te bedenken dat de straatnaambordjes toen ook nog in zwart-wit waren.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

En te klein om tegen lantaarnpalen te schoppen of meisjes lastig vallen.

Wel fijn voor je dat Apple toen al bestond, anders stond je nu nog steeds lantaarnpalen te schilderen…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.