One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Amac doet moeilijk over afgebroken stekkertje

Amac doet moeilijk over afgebroken stekkertje

Profielfoto van jan jansen

jan jansen op 06 december 2017 #

2 en een halve maandgelden een iPhone 7 gekocht bij Amac Roosendaal. Nu is het stekkertje afgebroken. Ik terug naar Amac voor een nieuw snoertje. Nu moeten ze het snoertje naar Apple opsturen hetgeen 19,50 euro kost. Een nieuw snoertje kost 27,50 en een snoertje van Belkin kost 19,50 euro. Als ik het goed heb moet volgens de wet Amac mij gewoon een nieuw snoertje geven. Amac is de verkoper en niet Apple. Maar zij houden het bij opsturen na dat ik 19,50 euro heb voldaan.Wat nu te doen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Profielfoto van Raymon Raymon. Reden: Topic-titel beetje genuanceerd
Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 06 december 2017 #

Je bedoelt dus dat Amac gek aan het doen is, niet Apple? Ander bedrijf…

Enfin, contacteer Apple zelf even (telefoonnummer: 0800 0201 581) en zet een reparatie op via Apple. Als het onder garantie valt, kost het je niks.

Dat gezegd hebbende: als het stekkertje is afgebroken, dan valt het onder de noemer accidentele schade (val-, stoot- of waterschade), wat niet onder de garantie valt. Dan kun je beter een nieuw kabeltje kopen.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 06 december 2017 #

Hahaha. Sorry, maar 19,50 voor het opsturen alleen? Belachelijk zeg. Uiteraard zou je zo een nieuw kabeltje moeten krijgen. Kom nou. Na 2,5 maand hoort zo’n kabel niet defect te gaan. Ik zou inderdaad gewoon een nieuwe kabel eisen, maar het wordt dan wel meer een principe kwestie. Apple staat er niet om bekend om top kwaliteit kabels te leveren.

Als je in de buurt van een Apple Store bent, zou je het daar nog eens kunnen proberen.

Persoonlijk heb ik de hoop bij Apple al opgegeven en fiets ik naar de lokale kruidvat voor mijn iPhone/iPad kabeltjes: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lightning-kabel/p/4240559
Voor 7 euro heb je eentje die gecertificeerd is en dus prima mee kan syncen en opladen. Voor een eurootje meer krijg je een meter extra lengte bij en ze zijn er ook nog in het roze of donkergrijs. En dikke kans dat ie het langer volhoudt dan die van Apple. Maar 2,5 maand is zelfs erg kort voor een Apple kabeltje.

Met dank Mac Daddy, hier heb ik wat aan. Ik ga wel naar ’t Kruitvat.
Maar intussen heeft Amac/Apple wel weer gewonnen.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 06 december 2017 #

Niet als je bij de volgende telefoon ‘met je voeten stemt’.

Voor de duidelijkheid is dit de Amac die vervelend doet. Er is een kans dat er een streng beleid vanuit Apple hierover is, maar Apple doet vaak niet zo moeilijk over de kabeltjes als het op garantie aankomt.

Ik zou proberen om toch ook via hen een nieuw kabeltje proberen te krijgen zonder dat opstuur verhaal. Al is het maar dat je dan een backup kabeltje hebt.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 06 december 2017 #

…2 en een halve maandgelden…

Ja, dat kosten ze tegenwoordig wel zo ongeveer.

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 06 december 2017 #

Wie koopt er nu bij Amac???

Geen enkel positief argument te bedenken…

JoopJoopJoop op 06 december 2017

Wie koopt er nu bij Amac???

Geen enkel positief argument te bedenken…

3 jaar consumentenrechtgarantie.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 06 december 2017 #

Dit kun je beter direct met Apple regelen via https://getsupport.apple.com. Reparaties worden het eerste jaar na aankoop ook door Apple afgehandeld, gratis per post.

“3 jaar consumentenrechtgarantie.” zona ik ook 3 jaar consumentenrechtgarantie geven.

Raymon op 06 december 2017

Dit kun je beter direct met Apple regelen via https://getsupport.apple.com. Reparaties worden het eerste jaar na aankoop ook door Apple afgehandeld, gratis per post.

Ja, als het onder garantie valt. Zie m’n eerste post.

Overigens wordt wel verwacht dat je de oude kabel terugstuurt. Om dat te verzekeren wordt er gevraagd voor een borg ter waarde van de kabel op een credit card. Niet iedereen heeft een credit card, zelfs in 2017.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 06 december 2017 #

Dat stekkertje brak zomaar uit zichzelf af?:roll:

IGBA op 06 december 2017

Dat stekkertje brak zomaar uit zichzelf af?:roll:

Ja niet dus. En iedereen maar verwachten dat het onder garantie valt:-?

Q-collectieve stop snel met die conclusie van lekmijn vestje.

Mij beschuldigen van iets waar jij totaal geen weet van hebt. Hoe durf je!

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Tekst even opgeschoond, schelden doen we hier niet

@q-collective,

Amac, 3 jaar consumentenrechtgarantie.

Hopelijk, heb je het niet nodig, droeveige verhalen als het zover is, wat een uitvluchten en smoesjes ze dan kunnen bedenken… om te huilen!

Bovendien is het Nederlandse wettelijke consumentenrecht, dat je tenminste garantie hebt gedurende de verwachten levensduur van het apparaat.

Die 3 jaar heb je dus minimaal overal.

Apple zelf doet dat zelf het beste, zonder smoesjes… en voor dezefde prijs.

Dus waarom risico nemen, met een dealertje?

@ Jan jansen. Stop eens even met dat grove taalgebruik. We hebben hier huisregels en kennen fatsoen. We hoeven dus niet direct te gaan schelden.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 06 december 2017 #

Wat een gedoe allemaal over zo’n kabeltje (van AMAC). Niets meer kopen bij zulke Marketing-klungels.
@jan jansen: als je even je gegevens emailt, dan stuur ik je gratis een nieuw kabeltje (nnsa@mac_com) Underscore even in pun tje veranderen.

@nnasa,

Wel origineel Apple of MFI en Apple licentie logo dan hè

Het kan voor 1,50 euro, maar dat moet je niet willen..

Profielfoto van nnsa

nnsa op 06 december 2017 #

Uiteraard een origineel Apple (lightning) kabeltje.

Profielfoto van gtabak

gtabak op 06 december 2017 #

Hoe bedoel je 3 jaar consumentengarantie. Heb dezelfde (negatieve) ervaringen met AMAC. Nieuw duur (leren) iPhone hoesje ging binnen een jaar stuk, maar vervangen ho maar! Allerlei trucks om onder de garantieclaim uit te komen. Uiteindelijk de fabrikant in Engeland gecontact en meteen een nieuwe gekregen. Mij zien ze bij AMAC niet meer!

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 06 december 2017 #

Daarom werd al geadviseerd rechtstreeks met Apple contact op te nemen.

@jan jansen,

Uiteraard een origineel Apple (lightning) kabeltje.

niks te danken, Groninger Jan

@nnasa

BTW, Apple en Woerden, lange history..

Profielfoto van Le Big Mac

Le Big Mac op 06 december 2017 #

@jan Jansen: misschien kan je ons even uitleggen waarom jij denkt dat jouw schade onder garantie zou moeten vallen. Want tenzij het om een constructie- of productiefout gaat, is schade eigenlijk altijd een kwestie van verkeerd gebruik.

Le op 06 december 2017

@jan Jansen: misschien kan je ons even uitleggen waarom jij denkt dat jouw schade onder garantie zou moeten vallen. Want tenzij het om een constructie- of productiefout gaat, is schade eigenlijk altijd een kwestie van verkeerd gebruik.

Pas op, straks wordt ie weer boos…

@Q-Collective,

Amac, 3 jaar consumentenrechtgarantie.

Hopelijk, heb je het niet nodig, droeveige verhalen als het zover is, wat een uitvluchten en smoesjes ze dan kunnen bedenken… om te huilen!

Bovendien is het Nederlandse wettelijke consumentenrecht, dat je tenminste garantie hebt gedurende de verwachten levensduur van het apparaat.

Die 3 jaar heb je dus minimaal overal.

Apple zelf doet dat zelf het beste, zonder smoesjes… en voor dezefde prijs.

Dus waarom risico nemen, met een dealertje?

Ik ben het helemaal met je eens dat Apple veel minder moeilijk doet. Op het coating probleem kun je op je vijf jaar oude macBook Pro Retina nog steeds consumentenrecht claimen, mits het natuurlijk particulier bij Apple zelf is aangeschaft.

Ik heb geen ervaringen met garantieclaims bij Amac. Ik heb er enkel m’n AirPods gehaald en was niet van plan er veel meer te kopen. Voor de prijs hoef je het alvast niet te doen.

Het beste zou zijn dat Apple de Amac gewoon overneemt, dertig van die winkels sluit en nog steeds een goede dekking heeft over het hele land. Hoeveel hebben ze er nu? 45 of zo? Bizar veel in ieder geval. Maar goed, I’ll keep on dreaming.

Profielfoto van Marcel

Marcel op 06 december 2017 #

Oeps, ik heb er net een Iphone 6 gekocht, is de service echt zo slecht of broodje aap

@marcel,

Snel retour die aankoop.

Het is allemaal bloedserieus, Google maar eens rond, Amac NOOOOIT iets kopen….

Je ziet het hier al aan de reacties,

Ze zien klanten alleen maar als wandelende geldzakken, die so snel mogelijk geleegd moeten worden.

Zelf weten ze niet eens het verschil tussen een iPhone en een iPad, op de prijs na dan.

Profielfoto van Joid

Joid op 06 december 2017 #

@marcel,

Snel retour die aankoop.

Het is allemaal bloedserieus, Google maar eens rond, Amac NOOOOIT iets kopen….

Je ziet het hier al aan de reacties,

Ze zien klanten alleen maar als wandelende geldzakken, die so snel mogelijk geleegd moeten worden.

Zelf weten ze niet eens het verschil tussen een iPhone en een iPad, op de prijs na dan.

Wat is dit voor een bullshit verhaal? TS komt met veel stampij hier maar claimen dat het de schuld van Amac is dat zijn kabeltje kapot is. En vervolgens moet je niets meer bij Amac kopen? Hou op zeg! Doe niet zo zielig.

Ik heb zelf ervaring in APR winkel (niet in Amac winkel overigens), maar als ik €1 opzij had gelegd voor elke klant die het verschil niet snapte tussen garantie en gebruikersschade, dan was ik nu een ton rijker geweest.

APRs hebben één groot probleem en dat is juist de grilligheid van Apple. Soms vergoedt Apple wel, meestal niet. Als je dan als APR alles maar doorstuurt naar Apple, dan kan je binnen de kortste keren je toko sluiten.
En als je een afgebroken kabeltje opstuurt naar Apple, wat denk je dan dat zij gaan doen!? Precies, niets. Kabeltjes breken niet uit zichzelf.

Krijg je het bij Apple vergoed, dan kan je heel goed een zielig verhaal vertellen. Een APR krijgt dat niet namens jou gedaan.

JoopJoopJoop op 07 december 2017 #

@joid,

Nogmaals snel terug die iPhone naar Amac, kans op grote ellende als daar binnen de garantieperiode wat fout gaat.

Het begint al met dat ze 3 jaar garantie beloven terwijl dat wettelijk veel langer is, heel typerend.

Goed lezen wat ik schrijf, heb het niet over een kabeltje terugbrengen..

Over dit topic

Gestart op 06 december 2017 door jan jansen

Laatste reactie door Odiebla

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?