4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    brumemail

Apple iPhone 4 verzekering / verzekeren

Ik heb mijn iPhone 4 32gb bij de Phonehouse vandaan en daar kost de verzekering 0.45 eurocent per dag. Bij de ANWB ligt de premie rond de 25 euro per jaar. Dus veel goedkoper alleen wel minder goed lijkt mij?

De Phonehouse zegt dat mijn iPhone 743 euro waard is. Wat is de beste verzekering voor mijn iPhone waarvoor je zowel voor diefstal als waterschade bent verzekerd?

Bijdrager
    MekMarley

Vaak dekt een goede inboedelverzekering ook buitenshuis. Ook ff checken als je die hebt.

Bijdrager
    brumemail

Daar valt een mobiele telefoon niet onder toch?

Bijdrager
    Trat

ANWB is om je auto te repareren als je langs de snelweg staat zodat je thuis kan komen, niet om je iPhone te verzekeren. Ik betwijfel dat ze daar kordaat zullen optreden na een claim: kan goed zijn dat ze eerst gaan uitzoeken of ze je toestel kunnen repareren. Na een tijdje zullen ze er achter komen dat ze beter kunnen uitkeren en dat krijg je een deel van de nieuwwaarde. Heb je nog geen telefoon, ben je misschien wel maanden verder. Ik zou voor die paar rotcenten een verzekering bij Phonehouse nemen. Nogmaals, ANWB is voor je auto: ik zou daar nooit een verzekering of wat anders dan ook nemen…

Diefstal zou ik me nooit voor laten verkeren (zeker niet bij de ANWB) omdat het een hele toer is om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk bestolen bent. Een verzekeraar is doorgaans erg terughoudend in het uitbetalen bij diefstal: hier zijn legio voorbeelden van te vinden op internet. Het credo is: Heb je geen letsel? Dan kun je een uitbetaling praktisch uitsluiten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.