11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Igor44

Apple in ear vs Sennheiser CX300

Over oordopjes zijn al veel draadjes, maar hier wil ik graag specifiek weten welke oordopjes beter geluid geven: de nieuwe Apple in ear oordopjes of de Sennheiser CX300?

En werkt de remote op de Apple in ear oordopjes helemaal niet of toch voor een deel wel op een 1e generatie iPod touch?

Zijn er verder nog gebruikerservaringen en belangrijke punten waar ik op moet letten voordat ik tussen deze twee kies?

Heel erg bedankt en een fijne kerst :innocent: ,

Igor

Bijdrager
    iDude

sennheiser is perfect. echter asymetrische snoer. daarom heb ik nieuwe (cx500) gekocht

Bijdrager
    Hengheng

CX400 hier.
    Geluidskwaliteit weegt zwaarder dan functionaliteit. (geen bediening iPhone)
    Budget speelt natuurlijk ook mee.
    Erg tevreden tot nu toe, maar ik word dan ook nauwelijks gebeld…

Bijdrager
    themacs

CX-300 II hier. Goedkoper dan de de CX-300 en klinken even goed.
    Kan ze wel niet vergelijken met de nieuwe Apple in-ear oordopjes.

Bijdrager
    sanius

De nieuwe Apple in ear beschikt over 2 drives (laag en hoog) en hierdoor schijnt het geluid aanzienlijk beter te zijn dan andere prijsgenoten (al zou ik gewoon zo veel mogelijk reviews lezen over beide)

Daarnaast zal dankzij cognitieve dissonantie iedereen beweren dat zijn/haar oortjes het beste zijn…:P

Bijdrager

Ik heb sinds afgelopen week nieuwe oordopjes binnen gekregen. Na verschillende postieve berichten op head-fi.org kwam ik op de NuForce NE-7M. Voor 60 euro hele mooie oordopjes en het geluid is echt verbazingwekkend goed. De microfoon is ook mooi klein. Alle functies werken goed.

Niet makkelijk te krijgen, aangezien ze niet direct voor Europa zijn bedoeld, maar vond gelukkig een webshop in NL die ze verkoopt.

Bijdrager
    Birelissimo

Bose in-ear :P

Bijdrager
    Igor44

Bedankt allemaal voor jullie reacties

@ iDude, met een asymetrisch snoer bedoel je toch dat een oordopje een kortere draad heeft dan de andere t.o.v. het rubberen blokje?

@ Hengheng, wat bedoel je met ik word dan ook nauwelijks gebeld? zijn de cx400’s dan ook geschikt als headset bedoel je?

@ themacs, hebben de cx300 II ook een asymetrisch snoer waar iDude het over heeft?

@ sanius, bedankt is er iemand anders die ze toevallig heeft?

@ [email protected], dankjewel dit klinkt ook interresant ik zal hier zeker naar gaan kijken.

@ Birelissimo, Deze liggen helaas niet helemaal in mijn budget:wink:

Ik kan nog maar weinig echte gebruikersreviews vinden van de nieuwe Apple in ear oordopjes. Wel die van Engadget en Gizmodo natuurlijk maar niet een van gebruikers en audiofielen. Weet iemand toevallig ook of It’s ze gaat verkopen?

Fijne Kerst!:)

Bijdrager
    themacs

Ja CX-300 II heeft ook assymetrisch snoer en lijkt mij identiek aan de CX-300 (die ik vroeger had).
    Verschil: prijs 45 euro t.o.v. 60 euro in Mediamarkt en je krijgt er nog een klein zakje bij om ze in op te bergen.

Succes met je keuze & Merry Xmas

Bijdrager
    Raikkonen

is iedereen echt zo tevreden over de CX 300?? Ik heb ze ook, geluid is iid prima, maar ben na iets meer dan een jaar al met mijn derde paar bezig:x :x
    Bij de eerste twee was het volume van het rechter oortje, na verloop van tijd, veel lager dan dat van de linker?!
    natuurlijk wel garantie, maar toch weet ik niet of de evt. volgende wel weer een sennheiser wordt!

Bijdrager
    Sybren

Deze moet je hebben (Sennheiser MM 50). Een betere prijs kwaliteit verhouding zul je niet vinden. Eigelijk is het precies de CX 300 maar dan met afstandsbediening en mic.

Voor meer kwaliteit komen deze wel in aanmerking: http://store.apple.com/nl/product/TS897VC/A?fnode=MTY1NDA0Ng&mco=MzAyODc1OQ

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.