13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Igor44

Apple in-ear oordopjes

Ben een gelukkige bezitter van deze oordopjes, maar ik zit een beetje met het probleem dat ze niet geweldig blijven zitten. In mijn linkeroor zakt het oordopje steeds weg. Alsof hij te breed is en er uit gedrukt wordt, terwijl ik maat S gebruik.

Verder zit ik met het probleem dat het oordopje met de L erop (left) vaak geen tot haast geen geluid geeft. De andere klinkt gewoon zoals het hoort.

Weet iemand toevallig wat je aan deze twee problemen kunt doen? Apple bellen?

Bedankt!

(het gaat om de nieuwe versie)

Bijdrager
    jabesse

Klinkt een beetje alsof het dopje links gewoon niet goed zit; dat kan beide problemen verklaren.
    Duw dat dopje eens zachtjes iets naar achter, voor, boven, beneden. Wordt het geluid dan beter? En blijft hij dan ook beter zitten? Misschien moet je hem wel een beetje een ‘draai’ geven voordat hij goed zit.

Bijdrager
    Xcode

Twee weken geleden heb ik precies hetzelfde bij de vorige generatie in-ear oordopjes van Apple ontdekt, het zijn de oordopjes van een familielid. Deze valt helaas niet meer in de garantieperiode, hij is twee jaar geleden gekocht. Er is aan de buitenkant trouwens geen sprake van gebruiksschade.

Bijdrager
    prullenbak

Apple maakt mooie spullen, maar oordopjes hadden ze nooit aan moeten beginnen.

(afgezien van het marketingsucces van de witte oordopjes…)

Bijdrager
    bartv

Bij mij passen die dingen Ć¼berhaupt niet in mijn oren. Best zonde van het geld :)

Bijdrager
    Hansi2124

Maar ja, zo te zien heb jij toch wel hele vreemde oren hoor :?

Bijdrager
    killerhvo

ik heb de nieuwe net ook gekocht, en ik schrik me kapot. Ik dacht eerst dat ik een kapot setje had maar nu blijken die dingen zo flets te klinken. Dual Driver blablabla allemaal leuk en aardig maar er zit werkelijk nul comma nul bass in die dingen. Ik ga de oude in-ears weer gebruiken want die nieuwe zijn echt compleet bassloos!
    Ik soldeer de oude dopjes op het nieuwe draadje dan kan ik iig de afstands gebuiken.

Mijn eerste zeeeeer negatieve ervaring met een Apple product!

Bijdrager
    maclover111
    ”prullenbak”

Apple maakt mooie spullen, maar oordopjes hadden ze nooit aan moeten beginnen.

(afgezien van het marketingsucces van de witte oordopjes…)

Zelfde met mighty Mouse.
    Allebei rotzooi

Bijdrager
    AppleTim
    ”maclover111″

Zelfde met mighty Mouse.
    Allebei rotzooi

niet mee eens…

Bijdrager
    Raridder
    ”killerhvo”

ik heb de nieuwe net ook gekocht, en ik schrik me kapot. Ik dacht eerst dat ik een kapot setje had maar nu blijken die dingen zo flets te klinken. Dual Driver blablabla allemaal leuk en aardig maar er zit werkelijk nul comma nul bass in die dingen. Ik ga de oude in-ears weer gebruiken want die nieuwe zijn echt compleet bassloos!
    Ik soldeer de oude dopjes op het nieuwe draadje dan kan ik iig de afstands gebuiken.

Mijn eerste zeeeeer negatieve ervaring met een Apple product!

Als je de juiste maat dopje heb, dan heb je een goede afsluiting waardoor het laag beter gaat klinken. Vaak moeten dopjes indraaien. Gun het nog even tijd. Dan zal je zien dat langzamerhand het geluid beter wordt.

Bijdrager
    astra

Wat ook kan helpen is 2 verschillende groottes oordopjes gebruiken. Ik geruik voor mijn linkeroor 1 maatje kleiner dan voor m’n rechteroor.

Bijdrager
    Igor44

Bedankt allemaal voor de reacties!:)

De bassweergave stoort me helemaal niet. Ik vind niet dat alles flets klinkt. Zoals Raridder al zegt helpt het inderdaad misschien om ze in te spelen. Ergens anders had ik gelezen dat het ook zou helpen om de oordopjes een nacht aan een radio met ruis te leggen. Hierdoor zou het beter moeten worden (zelf niet geprobeerd maar voor mij niet nodig).

Ik zal nog eens wat andere maten gaan gebruiken, hopen dat het helpt. Het zachte volume van het ene oortje lijkt wel verholpen te zijn als ik inderdaad zachtjes het oortje omhoog duw, bedankt voor de tip! :)

Bijdrager
    bassbug

Heb ze vanmiddag ook gekocht.
    Zitten prima, maar totaal GEEN bass in deze doppen…

De equalizer op bass booster gezet maar nog steeds een magare bass.
    Gewoon de hele nacht aanlaten staan met muziek om ze te laten ‘inspelen’?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.