30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    Tjerker

Apple in de media

Iemand de nieuwe computer! totaal gelezen? De iMac werd getest qua videobewerking. Met tegenover zich een PC, uiteraard. Conclusie was behoorlijk negatief, met name qua snelheid. Ik kreeg het gevoel dat de iMac door de heren testers toch niet helemaal serieus genomen werd. (geen woord over de nieuwe versie van de iapps, nieuwe hardware, stabiliteit van Jaguar). Ik vind overigens dat ze als HCC (hobby computer club) wel erg weinig aandacht aan Apple besteden.

Verder opmerkelijk: in de Volkskrant van zaterdag een artikel over ‘de BV idols’ waar de binnenkomende telefoontjes op een ‘oude PC’ in grafieken te zien waren, en de SMS-jes op ‘een moderne laptop’. Nou zat ik gister te kijken, maar die laptop was toch echt een iMac flatpanel.

ach… 8)

Bijdrager
    Stof

Je raakt een bekend, maar voor maccers nog altijd teer punt. Het lijk er idd op dat de PC-wereld de mac niet helemaal snapt. Ik heb de C!T niet gelezen, maar ik herinner me dat het bijna 100% Wintel gericht is. De PC Magazine was wat dat betreft altijd meer open, besteden ook aandacht aan bijv. Mac en Linux. In het verleden heeft de consumentenbond ook een paar keer Macs meegenomen in tests die niet helemaal lekker vielen bij de Mac gemeenschap. Over het algemeen nam de consumentenbond de typische pluspunten van de Mac (desing, gebruiksvriendelijkheid, standaard Firewire, etc) volledig over het hoofd. :(

Die iMac bij Idols zag ik trouwens ook staan, een 17″ volgens mij.:D

Bijdrager
    Tjerker

mwah, ze besteden wel veel aandacht aan bijv linux, aan andere hardware zoals digitale camera’s enz. En op PC gebied zijn de tests wel goed… (ben een switcher…)

Bijdrager
    Amsterdam

Pluim voor Tjerker! :wink:

Bijdrager
    DEUZ

Voordat ik een mac gebruikte was ik geabboneerd op de C’T. Ik heb afgelopen abbonements jaar uitgezeten en bij het opzeggen heb ik erbij gezet dat ze te weinig aandacht besteden aan de Mac.

Bijdrager
    Jan-Willem

Schakel gewoon over op de MacFan….

Bijdrager
    Tjerker

MacFan is wel aardig, maar op zich is C!T veel beter, zeker als ze op dezelfde wijze aandacht aan Apple zouden besteden. MacFan is vaak wat ‘semi professioneel’, als je voel wat ik bedoel…

Bijdrager
    meneer de koekepeer

MacFan is waardeloos, IMHO:(

Bijdrager
    Stof

Voordat ik een mac gebruikte was ik geabboneerd op de C’T…

Laten we in ieder geval onderscheid maken tussen C!T (Computer!Totaal) en C’T (Magazine voor Computer Techniek). Het laatste is m.i. een veel beter blad, al is het wel een stuk technischer. C’T besteedt vaker aandacht aan Mac gerelateerde zaken dan C!T en biedt interessante inzichten in de technische achtergronden van computers. Blijft overigens nog veel te weinig Mac aandacht.

Ik lees de MacFan wel, maar vind het inderdaad ook geen briljant blad. Beter vind ik bijvoorbeeld het Engelse MacWorld.

Bijdrager
    Tjerker

Macworld is idd een stuk beter… maar ook erg applefan…

C’T is me vaak te techisch… ach, ’t is ook nooit goed.:wink:

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”meneer

Daar zit opzich wel wat in, de engelse variantet zijn een stuk beter.

Bijdrager
    Beathoven
    ”Jan-Willem”
    ”meneer

Daar zit opzich wel wat in, de engelse variantet zijn een stuk beter.

Ik kocht vroeger weleens ‘The Mac’ en ‘Mac Format’. Ik weet niet of ze nog bestaan, maar dat waren de betere mac-bladen imho:)

Bijdrager
    kenmasters

Dat van de c!t was me idd ook opgevallen. Ook viel het mij op dat c!t nooit enige aandacht schenkt aan Apple, uitgezonderd zo af en toe iets over ipod. Linux daarentegen is zeer populair bij c!t en wordt zolangzamerhand als bijna heilig beschouwd. ’t is jammer maar ik zie dit niet veranderen de komende tijd:cry:

Bijdrager
    Ruben
    ”Tjerker”

Iemand de nieuwe computer! totaal gelezen? De iMac werd getest qua videobewerking. Met tegenover zich een PC, uiteraard.

Ik heb al veel langer het gevoel dat ze Computer Totaal veel beter “PC Totaal” hadden kunnen noemen.

Bijdrager
    mailking

of Totaal PC

Bijdrager
    Aqua1

Ja, die hele MacFan vind ik echt helemaal nix. Ze vinden eigenlijk alles van apple goed en altijd weer dat vervelende tegen de schenen van windows schoppen. Als een klein kind werkelijk. Nogal eenkennig blad.
    Maarja, mijn mening he… :)
    Soms wel aardig om een produktvergelijking van printers of scanners oid te lezen.

Bijdrager
    Shadia

de consumentenbond, is ook zo iets, testen ze multimedia pc’s. maken wel geen melding van dat de iMac FireWire heeft. is trouwens een tijd terug

Bijdrager
    mac-you

In het Boulevard-blad Panorama
    staat een artikel over wireless netwerken in Nederland en daarbij staat een
    iBook(oud model dat wel)
    afgebeeld. En wat ook wel leuk is, is dat er een pagina verder een oude bekende van deze website wordt aangehaald.

Zelfde geldt trouwens ook voor het PC blaadje Tips & Truuks waar een iPod staat afgebeeld op de cover.

Bijdrager
    Nisei

Een iPod heeft toch niks met Mac te maken?
    Is een MP3 speler voor zowel Mac als Windows computers.

Bijdrager
    Mr Wabbit
    ”Nisei”

Een iPod heeft toch niks met Mac te maken?
    Is een MP3 speler voor zowel Mac als Windows computers.

Ehhh…de eerste generatie was wel degelijk niet compatible…wilde je een windows Ipod, dan moest je een windows Ipod kopen en vice versa..en daarbij..zolang er een mooi appeltje opstaat heeft het wel degelijk met Mac te maken..dat Apple zo goed is om de windows gebruikers er ook van te laten genieten geeft alleen aan hoe aardig ze wel niet zijn..

Bijdrager
    iRik

Met de Apple computers willen windows-gebruikers niks mee te maken hebben, met de iPod wel… waarom?:?

Bijdrager
    Rotterdamned

In de film ‘Sahara’ naar het boek van Clive Cussler (NUMA-series) worden iBook en Powerbook getoond in de intro. (vanaf 14 juli in de Bioscoop)

Bijdrager
    Vinhelper
    ”iRik”

Met de Apple computers willen windows-gebruikers niks mee te maken hebben, met de iPod wel… waarom?:?

Iets wat ik heden te dage nog steeds niet snap…

Jullie wel?

Bijdrager
    PvdO

Op een iPod kan je wel spelletjes spelen?;)
    Overigens willen (in mijn omgeving althans) steeds meer mensen meer met Apple-computers te maken hebben…
    En een iPod kost nogal wat minder dan een Apple computer…

Bijdrager
    Afroman

@ Vinhelper

Je weet dat je een post quote van bijna 4 jaar?

Bijdrager
    Vinhelper

Inderdaad, beetje stoffig hier en daar, maar ben benieuwd naar de reacties…:wink:

[size=9:1a735b8062]editje } het is trouwens meer als vier jaar…[/size:1a735b8062]

Bijdrager
    Afroman

Tegenwoordig is de iPod/iPhone zelfs de sleutel naar de Mac.

Oh wat is de iPod mooi… ik wil wel een iPhone. Ach doe de Mac er ook gelijk maar bij!

Bijdrager
    Vinhelper

[size=18:bda3944e5b]Schoppp![/size:bda3944e5b]

Volgens mij is er nog een draadje met een soortgelijk onderwerp, maar kan die even niet vinden.

Ontopic: in het RTL Nieuws bij het onderwerp over schaatsen op de Olympische Winterspelen, kwam meerdere keren een 15” MacBook Pro op de achtergrond in beeld. (in de reportage):wink:

Bijdrager
    PvdO

Wat dacht je van dit draadje?;)

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb toch gezocht op ”Apple in de media”.

Dan kan deze misschien beter dicht, als het toch over hetzelfde onderwerp gaat?:?

Bedankt voor het zoeken.:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.