5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Piccolina

Apple id vergrendeld clickandbuy issu

Ik weet niet wat er mis is.
    Ik heb iclouddrive en daar betaal ik 9.99 euro voor p maand.
    Clickbuy zou dat afschrijven. Ik gebruik echter deze rekening niet en vergat saldo op te zetten. Mijn icloud is dat geblokeerd. Ik kan wel documenten bewaren en afhalen maar ze zijn met wolkje en uitroepteken.
    Ik heb opdracht gegeven om nogmaals meer opslag te kopen alleen stond er dat mijn applr is is vergrendeld.
    Op apple site wachtwoord aangepast maar het bleef. Ik heb ook van clickansbuy geen aanmaning of mislukte afschrijving email gekregen of boete of wat dan ook vis email.
    Ik heb geprobeerd inloggen bij clickandbuy maar dat lukt mij niet
    – hij zegt dat mijn account niet besstat of dat ik verkeerde password heb gebruikt en dat ik antwoord op vraag moet geven. Echter heb ik geen idee wat dat antwoord is. En deze account wordt ook steeds geblokeerd omdat ik password niet weet en niet meer kan resetten!!

Ik heb afgelopen dagen meerdere emails naar clickandbuy gestuurd maar ze blijven onbeantwoord.!
    Gisteren apple support email gestuurd maar nog geen reactie.

Wat ik ook lees is dat clickandbuy gaat sluiten in april 2016. Lekker dan.
    Ik heb gisteren ook andere betaalmethode gekozen voor apple id- creditcard maar ik kan nog steeds geen aankoop doen of iets downloaden id blijft vergrendeld zoveel op imac als op iphone..

Kan iemand mij helpen?? Is mijn werk icloud opslag en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb uiteraad reserve copy maar wil graag gewoon icloud drive terug gebruiken

Bijdrager
    IGBA

Laat je bellen: https://www.apple.com/emea/support/icloud/contact/

Klik op Contact Support, dan ‘Backup, opslag en herstel’ en ‘Problemen met iCloud opslag oplossen’.

Inactief
    Anoniem

Wat er mis is, is dat Clickandbuy geen geld heeft kunnen incasseren. Daarom heeft Apple geen geld gekregen (want die ontvangen het weer van Clickandbuy) en omdat je nu dus een betaalachterstand bij Apple hebt, hebben zij je Apple ID geblokkeerd. Je kunt dus ook geen gratis games etc. downloaden.

Ik heb dit twee keer meegemaakt bij Clickandbuy. Het is een hele slome organisatie. Ze zitten in de UK, maar zijn inderdaad slecht te bereiken. Je kunt ze wel bellen, maar dan krijg je te horen dat ze niet veel voor je kunnen doen. Ze gaan het geld opnieuw proberen af te schrijven, en dat gebeurt een werkdag of 5 na de mislukte poging. Daarna moet het geld nog naar Apple, en dat duurt ook zo’n 5 werkdagen.

Ik heb dit dus ook twee keer gehad, en in totaal zat ik per keer zo’n 10 dagen met een geblokkeerd Apple ID. Ook is het niet mogelijk om het geld zelf naar ze over te maken zodat ze het sneller hebben: als jouw betaalmethode automatische incasso is, dan blijft dat zo.

Clickandbuy is een organisatie die wettelijk niks fout doet, maar in het huidige technologische tijdperk lopen ze ontzettend achter en sluiten ze totaal niet aan bij waar Apple voor wilt staan: simpelheid, snelheid, et cetera.

Ben dan ook blij dat Apple met hun stopt.

Wat jij nu kan doen: niets. Zorg dat er saldo op je rekening staat, want als de afschrijving weer mislukt krijg je een boete: een x percentage van het aankoopbedrag. En ja, dit staat in de kleine lettertjes en mag helaas.

Succes, en ga snel kijken naar een alternatief zou ik zeggen!

Inactief
    Anoniem

Toevoeging: het heeft inderdaad ook geen zin om bij Apple aan te kloppen op dit moment: je hebt een betaalachterstand, en zolang die achterstand er nog is is je ID vergrendeld. Daarom heeft het ook geen zin om een andere betaalmethode te kiezen op dit moment. Al koppel je nĂș een credit card waarop je een ton mag rood staan, je account staat gewoon even ‘on hold’ tot het geld bij Apple binnen is.

Reken er ook niet op dat je account weer ontgrendeld wordt zodra het geld is afgeschreven! Het geld is dan onderweg naar Clickandbuy, maar nog lang niet bij Apple! Daar gaat nog een paar werkdagen overheen.

Het klinkt allemaal niet meer van deze tijd, ik weet het, en dat is het helaas ook niet.

Bijdrager
    Piccolina

ik heb dus 30 emails achter elkaar naar clickandbuy gestuurd omdat ze echt geen antwoord geven.
    ik kreeg dus gelukkig gelijk email terug met tijdelijke wachtwoord zo kon ik tenminste zien op welke rekening moet ik saldo bijvullen!
    ik hoop dat het snel wordt afgeschreven en dat ik weer iCloud drive mag gebruiken.

weet iemand of er tot die tijd gewoon mijn documenten blijven staan?
    ik kan het wel zien, koperen en beheren enkel dus verschijnt wolkje met uitroepteken – er is niet genoeg ruimte voor opslag, raar maar ik kan het toch wel alweer opslaan op een of andere manier.. niet dat het niet wordt bewaard, wel maar dan met uitroepteken

ik vraag mij af wat is verstandigste om op harde schijf dan werken of gewoon zo opslaan voorlopig en als ik 1 TB terug heb komen ze gewoon goed die files met uitroepteken?

ik ga echt nooit meer clickbuy gebruiken, wat een onzin echt…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.