5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    N3RD

Apple ID; twee gebruikers

Vriendin en ik gebruiken gezamenlijk een iMac en een iPad. Op de iMac hebben we ieder een account en we gebruiken één Apple ID; een info[at] adres.

In loop van volgende week krijgen we ieder onze iPhone. Hoe nu met Apple ID? Aankopen oid niet zo’n probleem, maar met bijv. iMessage, FaceTime… en wellicht iCloud. Toch ieder zijn ID en de huidige ID als algemeen gebruiken voor aankopen en gebruik op iPad (algemeen gezamenlijk gebruik)?

Bijdrager
    BluePad

extra account aanmaken op apple id site…

Bijdrager
    iHam

Je kan FaceTime en imessage afzonderlijk van elkaar en het aankopen account een ander Apple id geven. Doe ik zelf ook.

Moderator
    Strifer

Met andere woorden:

Het huidige account dat jullie delen kunnen jullie blijven delen voor Appstore aankopen (en dingen die jullie al gekocht hebben). Voor de iCloud functionaliteiten zoals het delen van contacten kun je voor allebei een nieuwe aanmaken of de een gebruikt het huidige account ook als iCloud account en er wordt een nieuwe aangemaakt voor de ander. Op de iPhones kun je dit apart instellen (inloggen in de Appstore met account A en de iCloud dingen met account B (even eventueel account C voor de tweede iPhone)).

Mijn vriendin en ik delen een account voor de store aankopen, op datzelfde account gebruik ik ook de iCloud functionaliteit ervan. Voor haar iCloud functionaliteiten heb ik dus een apart account aangemaakt.

Bijdrager
    Roko

Dank @ Strifer, dit is precies de klip-en-klare info die ik zocht :thumbsup:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.