5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MEEUW

apple id splitsen op ipad

beste Apple fan’s.

Ik heb een ipad, correctie ik had een ipad :D.
    Uitgeleend, die wou ze vervolgens houden. Inmiddels eigen iphone dus ook eigen apple id.
    Maar op de ipad werd nog steeds mijn apple id gebruikt.

Nu krijg ik heel veel nieuwe appjes die ik anders nooit zou donwloaden.
    Maar mijn vraag : Wat gebeurd er als ze vanaf nu eigen apple id gaat gebruiken.
    Gekochte apps? Weg op ipad of blijven die ?
    Er word geen icloud gebruikt.

nog verdere bijkomende effecten of tips?
    Bedankt!

Bijdrager
    iMad

Is er een creditkaart gekoppeld aan die Apple ID?
    De persoon in kwestie met jouw iPad, is dat een familie lid?

Bijdrager
    Pietje13

Op de iPad uitloggen met jouw Apple ID bij iTunes en App Store –> Inloggen met haar Apple ID bij iTunes en App Store (Instellingen –> iTunes en App Store –> Klik op Apple ID –> Log uit)

Gevolg: Alle apps die op haar iPad staan blijven staan. Nieuwe apps download ze onder haar eigen ID.

Bij updates zal de iPad vragen om het wachtwoord voor het account waarmee de app in origine is aangeschaft (ook bij gratis apps). Met andere woorden: ze heeft jouw wachtwoord nodig om up to date te kunnen blijven. De vraag is of jij het een probleem vind dat zij jouw wachtwoord weet. Als het antwoord nee is geef je het wachtwoord en download ze vanaf nu alleen maar apps onder haar eigen account en update ze haar huidige apps met jouw wachtwoord.

Als het antwoord ja is zal ze al haar huidige apps stuk voor stuk moeten verwijderen en opnieuw downloaden onder haar eigen Apple ID, tenzij ze geen waarde hecht aan updates. Concluderend zijn er drie opties:

1: Haar eigen ID –> Apps blijven staan –> Zij weet jouw wachtwoord –> Zij update huidige apps met jouw wachtwoord –> Download nieuwe apps met haar eigen account
    2: Haar eigen ID –> Apps blijven staan –> Zij weet jouw wachtwoord niet –> Huidige apps kan ze niet updaten –> Download nieuwe apps met haar eigen account
    3: Haar eigen ID –> Ze verwijderd alle huidige apps –> Zij weet jouw wachtwoord niet –> Ze download alle nieuwe apps met haar eigen account

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Pietje13.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    gipsman

@pietje13
    Heldere uitleg. Hier heeft iedereen wat aan. Cheers!

Bijdrager
    MEEUW

@pietje13 de helpdesk had het niet beter kunnen uitleggen. Heel erg bedankt.
    @imad had de ipad aan mijn moeder uitgeleend zodat ze kon kijken of het wat voor haar was voor ze nieuwe kocht. Na tijdje kreeg ik hem niet meer terug ;).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.