15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple ID Ontgrendel

Ik geef een mevrouw (Eva) (fictieve namen) computerles en haar man (Bert) had een Apple ID met creditcard gekoppeld.
    Nu was de creditcard verlopen en ze wilde geen nieuwe meer. Man overleden.

1. [email protected] met creditcard omgezet naar [email protected] met creditcard maar wilde Creditcard verwijderen en dat lukt niet. Je moet een andere betaalmethode opgeven! “Geen”, staat er niet bij!
    2. Toen [email protected] terug gezet naar [email protected].
    3. Nieuw AppleID proberen aan te maken met [email protected] maar dat mocht niet omdat het al gebruikt was voor een AppleID.
    4. Toen een nieuw e-mail en AppleID aangemaakt [email protected].
    5. [email protected] veranderd in [email protected].

Nu blijf ik in een loop komen van Apple ID ontgrendelen. En kan ik kiezen voor:
    A. Wachtwoord opnieuw instellen.
    B. Geheime vraag beantwoorden.

Maar dit (AppleID ontgrendelen) komt steeds terug… Wat kan ik nu doen?
    Ze wil het liefst 1 e-mail adres aanhouden dus [email protected].

Bijdrager
    Shmoo

Als je net zo duidelijk computerles geef als dat je problemen omschrijft dan leef ik mee met Eva. ?

Je kunt weldegelijk een optie Geen creditcard kiezen als betaalmethode alleen moet je dan even goed opletten. Deze optie staat namelijk als laatste in het rijtje met creditcard keuzes. Het laatste item is grijs en daar staat in none of geen.

Ik koppel en ontkoppel zeker een aantal keer per jaar een creditcard. Als ik iets bij Apple.com koop dan koppel ik de creditcard en een dag later verwijder ik de creditcard weer omdat ik alle apps koop via iTunes giftcards en saldo op mijn AppleID.

Bijdrager
    mowat

Bij mij idem als zoals Shmoo zegt.
    Als ik iets bij Apple betaal ,dan vul ik mijn creditcard in. Na de bevestiging van Apple van de aankoop , verwijder ik het nummer weer.
    Nog nooit problkeem mee gehad.

Bijdrager
    HaWollie

Het is mij om twee redenen onduidelijk waarom je voor Eva (ten eerste) een nieuw tweede Apple ID aanmaakt (je hebt er immers al één) en uiteindelijk dus drie email adressen hebt (Bert, Eva en Eva10), als (ten tweede) je uiteindelijk doel is slechts één email adres over te houden.

Waar je volgens mij dus de fout bent ingegaan is in stap 3 en met name in stap 5. Want na stap 5 zijn er (zoals ik het lees) voor Eva twee Apple ID’s met exact dezelfde gebruikersnaam. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar op basis van dit gegeven kan ik mij voorstellen dat je in een loop terecht komt.

Het eerste probleem dat je moet oplossen is de laatste die je voor jezelf hebt gecreëerd; het opheffen van de loop. Gezien het feit dat ik niet weet hoe dat moet en de fraudegevoeligheid van dit probleem (jouw goede bedoelingen ten spijt) verwijs ik je door naar Apple Support.

De laatste twee problemen (waar het allemaal mee begon) zijn in principe eenvoudig op te lossen.

Om de creditcard te verwijderen ga je (zoals voorgaande twee reacties al melden) in het programma iTunes naar Store > Toon account (van Bert). Onder het dan getoonde Apple ID-overzicht moet je de Betaalgegevens kunnen Bewerken naar Betaalwijze “Geen”.

Dat Eva het liefst één email adres aanhoudt bereik je door in het email account van Bert dat gekoppeld is met zijn Apple ID, te definiëren dat email van Bert moet worden doorgestuurd naar Eva.

Inactief
    Anoniem

@Shmoo

Als je net zo duidelijk computerles geef als dat je problemen omschrijft dan leef ik mee met Eva

Ik ben vrijwilligster, ze betaald alleen de thee voor mij en voor haar eigen (€2 per les).

Ik deed dit op de iPad omdat ze geen computer heeft. Het enigste scherm dat ik krijg is uw creditcard is verlopen (voordat ik iets kon downloaden zelfs bij gratis apps) en vul een andere betaal methode in met alleen de betaal opties. Niet de optie Geen of None.

@mowat

En ooit een verlopen creditcard gehad? Apple verplicht nu een betaal methode.

@HaWollie

Deze mevrouw wilde niet telkens aan haar overleden man herinnerd worden door het e-mail adres in te typen.
    Ten tweede ze weet de antwoorden niet op zijn geheime vragen omdat deze man (snel) dement was.

Ik dacht makkelijk ik zet even haar e-mail adres ([email protected]) als vervanging van het e-mail adres van [email protected] en toen kwam ik erachter dat er verlopen creditcard was. En toen dus de geheime vragen probleem.
    Dus een nieuwe appleID was als oplossing om toch nog op de iPad te kunnen werken en apps te installeren.

Want na stap 5 zijn er (zoals ik het lees) voor Eva twee Apple ID’s met exact dezelfde gebruikersnaam.

Het oude [email protected] (voorheen [email protected]) terug naar [email protected].
    En zet het nieuwe [email protected] naar [email protected].

Dat Eva het liefst één email adres aanhoudt bereik je door in het email account van Bert dat gekoppeld is met zijn Apple ID, te definiëren dat email van Bert moet worden doorgestuurd naar Eva.

En dan met iedere e-mail de aanhef: Beste Bert?:-?

Bijdrager
    Targaryen

Als je niet kunt kiezen voor de optie ‘geen’, wat het geval is bij een nieuw account (!), dan ga je als volgt te werk: je gaat naar de iTunes App Store en download een willekeurige gratis app. Vervolgens krijg je de melding dat je je betaalgegevens moet actualiseren. Als je *dan* kijkt bij betaalopties zie je de optie ‘geen’ staan. Deze methode werkt al heel lang.

Inactief
    Anoniem

@Targaryen

Het betreft niet een nieuw account maar een bestaand account met een verlopen creditcard.
    En later heb een nieuwe aangemaakt en die wil ik koppelen met een ander e-mail adres die ik voor een oud apple ID met die verlopen creditcard had gebruikt.

Bijdrager
    HaWollie

Ik deed dit op de iPad omdat ze geen computer heeft. Het enigste scherm dat ik krijg is uw creditcard is verlopen (voordat ik iets kon downloaden zelfs bij gratis apps) en vul een andere betaal methode in met alleen de betaal opties. Niet de optie Geen of None.

Op de Apple ID website (applied.apple.com) is het inderdaad niet mogelijk eenmaal ingevoerde creditcard gegevens te verwijderen casu quo te kiezen voor Betaalmethode Geen.

Echter, de eerder gemaakte opmerking dat dat wel mogelijk is in iTunes (op Mac of PC) is ook van toepassing op de iPad: ga in iTunes op iPad helemaal linksonder van het scherm naar Apple ID: [email protected] en na inloggen naar Betaalinformatie > Betaalmethode > Geen.

Inactief
    Anoniem

@HaWollie
    Oke. Nu snap ik het!
    Ik zat alleen in de App store (onderaan) en op de AppleID pagina te werken daar kun je het niet vinden.
    Dus bij iTunes op de iPad onderaan inloggen > Betaalinformatie > Betaalmethode > Geen.

Ik ga het zo snel mogelijk proberen als ze weer les heeft.

Super bedankt allemaal!

Bijdrager
    HaWollie

1. …wilde Creditcard verwijderen en dat lukt niet. Je moet een andere betaalmethode opgeven! “Geen”, staat er niet bij!

Zoals je reeds hebt gelezen heb ik de oplossing voor het verwijderen van creditcard gegevens bij gebruik van een iPad verwoord in mijn hieraan voorafgaande post.

Wellicht dat dat tot de gewenste oplossing leidt. Zo niet, dan misschien één of meerdere van de navolgende:

1. [email protected] met creditcard omgezet naar [email protected] met creditcard…
    2. Toen [email protected] terug gezet naar [email protected].
    3. Nieuw AppleID proberen aan te maken met [email protected] maar dat mocht niet omdat het al gebruikt was voor een AppleID.

Als ik het goed begrijp heb je sinds het uitvoeren van stap 1 en 2 geen toegang meer tot de Apple ID van Bert, omdat beveiligingsvragen worden gesteld waarop de antwoorden onbekend zijn. En kan je dus het adres [email protected] niet uit de Apple ID van Bert verwijderen.
    Als je ervoor kiest het probleem met beveiligingsvragen op te lossen verwijs ik je naar dit support document van Apple.

4. Toen een nieuw e-mail en AppleID aangemaakt [email protected].
    5. [email protected] veranderd in [email protected].

Mogelijk levert het nieuwe Apple ID [email protected] (sinds stap 5) problemen op, omdat het adres reeds is gebruikt in (stap 1) het Apple ID van Bert. Maar in hoeverre is het belangrijk dat het mailadres [email protected] daadwerkelijk verbonden is met het nieuwe Apple ID van Eva? Zolang het adres [email protected] door Eva niet actief wordt gebruikt zal zij alleen van Apple daarop post ontvangen. Met andere woorden, je zou het nieuwe Apple ID van Eva op [email protected] kunnen laten staan en eventueel daarop ontvangen post automatisch door laten sturen naar [email protected].

Nu blijf ik in een loop komen van Apple ID ontgrendelen. En kan ik kiezen voor:
    A. Wachtwoord opnieuw instellen.
    B. Geheime vraag beantwoorden.
    Maar dit (AppleID ontgrendelen) komt steeds terug… Wat kan ik nu doen?

Ik ben op zoek geweest, maar er is helaas niet één enkele, alles omvattende oplossing voor de “Apple ID verification loop”. Suggesties variëren van een herstart van de iPad tot een reset naar fabrieksinstellingen, maar leveren niet voor iedereen het gewenste resultaat. Wat je kan proberen:

Ik heb onder andere gelezen dat het overslaan of annuleren van het Apple ID verificatie verzoek kan leiden tot de gewenste oplossing. Een foutje in iOS.

Werkt dat niet en heb je nog steeds last van de Apple ID verification loop?

1. Maak zo mogelijk een backup op een computer via iTunes!!!
    2. Werk de iPad bij naar de meest recente versie van iOS (Instellingen > Algemeen > Software update).

Nog steeds last van de Apple ID verification loop?

1. Doe een harde reset. Houd daarvoor de Home button en Power Button gelijktijdig ingedrukt totdat de iPad op zwart gaat en het Apple logo verschijnt.

1. Sluit alle iCloud services af:
    – iCloud (Instellingen > iCloud > Log uit)
    – App Store (Instellingen > iTunes en App Store)
    – Berichten (Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen)
    – Facetime (Instellingen > FaceTime)
    2. Doe een harde reset;
    3. Schakel alleen de noodzakelijke Apple services weer in.

1. Sluit alle iCloud services af;
    2. Doe een harde reset;
    3. Ga naar https://appleid.apple.com/ en log in;
    4. Verander het Apple ID wachtwoord;
    5. Log uit en verlaat de Apple ID website;
    6. Schakel alleen de noodzakelijke Apple services weer in.

Nog steeds last van de Apple ID verification loop? Dan wordt een mogelijke oplossing vanaf nu ingrijpender. Weet dus goed of je nu verder wilt gaan.
    Aangezien je reeds hebt gekozen voor het aanmaken van een nieuwe Apple ID (en dus verkregen informatie, email, programma’s, en dergelijke onder het Apple ID van Bert als minder/niet meer relevant wordt beschouwd) kan je de volgende stappen overwegen.

1. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen;
    2. Schakel alleen de noodzakelijke Apple services in.

Dan blijft er nog slechts één optie over…

Inactief
    Anoniem

Het Apple ID [email protected] (helaas een KPN adres, dat verdwijnt in de toekomst) bestaat nog.
    Gelukkig nog de [email protected] verwijderd van dat Apple ID! Ik vroeg hierna of ze de vragen kon beantwoorden. Nee, zei ze! Ik pff.
    Apple ID [email protected] Ze vond niet erg dat ze de betaalde apps en muziek zou verliezen.
    Maar blijft bij alle Apple ID’s vragen om te ontgrendelen.

2. Werk de iPad bij naar de meest recente versie van iOS (Instellingen > Algemeen > Software update).

Dat heb ik met het nieuwe ID gedaan!

Sluit alle iCloud services af:
    – iCloud (Instellingen > iCloud > Log uit)
    – App Store (Instellingen > iTunes en App Store)

Telkens ben ik uitgelogd bij de App Store en iCloud om zo te switchen tussen de Apple ID’s.

Zolang het adres [email protected] door Eva niet actief wordt gebruikt zal zij alleen van Apple daarop post ontvangen. Met andere woorden, je zou het nieuwe Apple ID van Eva op [email protected] kunnen laten staan en eventueel daarop ontvangen post automatisch door laten sturen naar [email protected].

Ja, ik denk dat dat de meest simpele oplossing is.

Ik had nooit [email protected] moeten veranderen naar [email protected].
    En met [email protected] een nieuwe AppleID moeten aanmaken.
    En alle Apps moeten verwijderen en downloaden onder het nieuwe AppleID.

Zit met ING app om die te verwijderen / downloaden want ze krijgt geen Tan codes een zwager krijgt dat.
    Vernieuwen kan niet staat op de oude AppleID?
    Kan je wel de Apps verwijderen die van een Oude AppleID zijn? Of moet daar ook je wachtwoord voor invullen. (Bekende vergrendel loopje).

Bijdrager
    HaWollie

Zit met ING app om die te verwijderen / downloaden want ze krijgt geen Tan codes een zwager krijgt dat.

De zwager van Eva deed altijd al de financiële administratie van Eva (en Bert)? Of is dat het gevolg van erfrecht (testament van Bert) na overlijden van Bert? Blijft de zwager om één van beide redenen de financiële administratie verzorgen of gaat Eva dat voortaan zelf doen?

Indien de zwager de financiële administratie blijft verzorgen, kan de ING app verwijderd worden. De zwager zal dan alleen in MijnING.nl (onder Mobiel Bankieren) de iPad moet blokkeren en verwijderen.

Gaat Eva de financiële administratie voortaan zelf verzorgen, dan is het verstandiger de ING app (gekocht met het oude Apple ID) te verwijderen en opnieuw te installeren met de nieuwe Apple ID. Activeren van deze app moet in combinatie met MijnING.nl!

Als Eva de financiële administratie gaat verzorgen betreffende haar eigen privé-rekening en/of een gemeenschappelijke rekening is er zover ik weet geen probleem. Echter, gaat zij ook de financiële administratie afwikkelen betreffende de privé-rekening (er van uitgaande dat die bestaat) van haar overleden echtgenoot, dan moet zij daarvoor bij de ING een Verklaring van Erfrecht overleggen. Het beheer over de privé-rekening van haar overleden echtgenoot zal Eva niet krijgen, indien de zwager van Eva dat beheer heeft gekregen als gevolg van het erfrecht (testament van Bert).

Eva moet er verder voor zorgen dat zij voortaan de TAN codes ontvangt. Indien deze naar een mobiel nummer worden gestuurd, kan zij dat nummer aan laten passen op elk ING-kantoor en ING-servicepunt (legitimatie en ING pas meenemen!).

Vernieuwen kan niet staat op de oude AppleID?

App’s gekocht met een oud Apple ID kunnen gewoon gebruikt worden als je bent ingelogd met een nieuw Apple ID. Vernieuwen (updaten) van deze app’s kan echter alleen met het oude Apple ID.

Kan je wel de Apps verwijderen die van een Oude AppleID zijn? Of moet daar ook je wachtwoord voor invullen. (Bekende vergrendel loopje).

App’s gekocht met een oud Apple ID kunnen zonder probleem verwijderd worden als je bent ingelogd met een nieuw Apple ID.

Het Apple ID [email protected] (helaas een KPN adres, dat verdwijnt in de toekomst) bestaat nog.
    Gelukkig nog de [email protected] verwijderd van dat Apple ID! Ik vroeg hierna of ze de vragen kon beantwoorden. Nee, zei ze! Ik pff.

Het is mij nog steeds niet duidelijk of je nu wel of geen toegang hebt tot [email protected]. Dat doet er eigenlijk verder niet toe, want het mailadres van Eva heb je uit het de Apple ID van Bert kunnen verwijderen.

Vanwege het feit dat je het adres van Eva uit het de Apple ID van Bert hebt kunnen verwijderen, is het mij ook niet duidelijk waarom je een nieuw Apple ID [email protected] hebt aangemaakt. Tenzij je dat laatste eerst hebt gedaan en daarna het adres van Eva uit het de Apple ID van Bert hebt verwijderd.

Apple ID [email protected] Ze vond niet erg dat ze de betaalde apps en muziek zou verliezen.
    Maar blijft bij alle Apple ID’s vragen om te ontgrendelen.

Ik had nooit [email protected] moeten veranderen naar [email protected].
    En met [email protected] een nieuwe AppleID moeten aanmaken.
    En alle Apps moeten verwijderen en downloaden onder het nieuwe AppleID.

Als ik de hierboven staande laatste drie quote’s lees vraag ik mij af waarom je je eigen conclusie (alle app’s verwijderen en downloaden onder nieuw Apple ID) in de laatste quote niet alsnog uitvoert. Dat wil zeggen, middels “Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen” de iPad volledig herstellen naar fabrieksinstellingen en gewoon beginnen alsof het een nieuwe iPad is. Bedenk wel dat je (afgezien van de standaard iOS app’s) dan ook echt alles kwijt bent!!!

Deze actie (herstellen naar fabrieksinstellingen) valt in mijn beleving te overwegen, want Eva geeft zelf aan dat zij het niet erg vindt dat informatie, app’s, muziek, en dergelijke verkregen met het Apple ID van Bert verloren gaat. Verder hoef je door deze actie zelf geen app’s één voor één te verwijderen, kan je de het adres [email protected] koppelen aan het Apple ID van Eva, hoef je dus geen mail door te laten sturen en ben je hoogstwaarschijnlijk ook van de verificatie loop verlost.

Bijdrager
    HaWollie

Hoewel het navolgende eigenlijk “off-topic” is, wil ik toch een kleine aanvulling geven casu quo correctie op mijn opmerkingen betreffende de ING app.

Eva moet er verder voor zorgen dat zij voortaan de TAN-codes ontvangt.

Als de ING app eenmaal is geïnstalleerd en geactiveerd, heeft Eva eigenlijk geen TAN-codes meer nodig. Overboekingen via de ING app worden bevestigd middels de inlogcode van de app.
    TAN-codes zijn alleen nodig indien er (met name) overboekingen plaatsvinden via MijnING.nl

Activeren van deze app moet in combinatie met MijnING.nl!

Voor het activeren van de ING app dat plaatsvindt in combinatie met MijnING.nl is (in principe éénmalig) wel een TAN-code noodzakelijk.

De zwager zal dan alleen in MijnING.nl (onder Mobiel Bankieren) de iPad moet blokkeren en verwijderen.

Dit blokkeren en verwijderen heeft dus betrekking op de ING app welke was geactiveerd onder de Apple ID van Bert. Zodra de ING app opnieuw is geïnstalleerd en geactiveerd onder de Apple ID van Eva, zal in MijnING.nl onder Mobiel Bankieren opnieuw de iPad zichtbaar zijn.

Succes!

Inactief
    Anoniem

Eva is een oudere mevrouw met bijna geen kennis van de iPad. Maar wil graag haar bankgegevens inzien.
    Ze heeft een oude mobiele telefoon waar ze geen Tan-code op kan ontvangen daarom helpt haar zwager haar.
    Helpen uit bezorgdheid naar haar. Heel simpel dus allemaal maar voor mij lastig.

Ik heb al aangeboden dat ze samen met die zwager komt maar dat lijkt ze niet te willen regelen.

Maar goed ik heb het bij mijn leidinggevende gelegd en die vindt dat ze ergens anders naar toe moet om de iPad werkend te krijgen.
    Mijn taak is lesgeven en niet dit soort problemen oplossen, ik mag de iPad niet resetten van mijn leidinggevende.

Wel ga ik het account terug zetten naar het nieuwe AppleID [email protected]. Hopelijk lukt dat nog.
    Omdat ze van [email protected] niet de geheime vragen weet dan komt ze verder in de problemen.

Inactief
    Anoniem

Bij deze ben ik terug met de vraag ;!:

Mevrouw (Eva) is weer begonnen met de lessen maar het creditkaart probleem op haar iPad is er nog steeds.
    Ondanks het advies met resetten en het nieuwe account [email protected] gebruiken.

Ik heb via mijn iTunes op mijn computer ingelogd.
    Om te kijken of er GEEN stond.
    Dit was wel het geval maar kon niet aanklikken.

De afbeelding hier klikken.

Als ik nu ‘delen met gezin’ uitschakel op haar iPad (volgende week) is dan het probleem verholpen?
    Is de rode tekst nog belangrijk (zie afbeelding)?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.