8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

Apple ID migreren van Hotmail naar Gmail

Nou, na talloze topics te hebben doorgespit heb ik nog geen eenduidig antwoord. Met het vertrekken van Hotmail, wil ik mijn account vast overzetten naar mijn Gmail. Dat ik mijn @me.com account niet kan gebruiken als primair emailadres begrijp ik inmiddels.

Op de site appleid.apple.com staat de optie om mijn Apple ID te bewerken. Bij de optie “Apple ID en primair emailadres” kan ik mijn gegevens wijzigen.

Wat mij echter niet duidelijk is en wat ik ook nergens kan vinden: Als ik dit emailadres verander, veranderd dus mijn primaire email adres. Maar veranderd dan ook mijn apple ID van [email protected] naar [email protected], met behoud van al mijn aankopen?

Apple is niet eenduidig in zijn informatieverstrekking. Eerst staat er bij je Apple ID/Primair emailadres een “Wijzig” knop.

Eenmaal op die knop gedrukt bericht men over een “Nieuwe Apple ID”.

Ik zou het gewoon kunnen proberen. Maar als ik daardoor al mijn aankopen kwijt ben, wordt ik toch echt een verdrietig mens!

Iemand ervaring hiermee, het dus zelf gedaan?

Bijdrager
    Yggdrasil

Je verandert in principe enkel de ‘naam’ waarmee je inlogt. Je aankopen blijven behouden. Anders, mocht je klikken op ‘Nieuwe Apple ID aanmaken’, dan creëer je natuurlijk een nieuw account en zijn je aankopen niet meer gelinkt.

Bijdrager
    MacAnarie

Bedankt voor je snelle reactie Niiiiiickk

Dus, mijn apple ID veranderd dan naar [email protected], daarmee moet ik voortaan inloggen ipv [email protected]. Dus mijn @hotmail.com link is helemaal weg bij Apple?

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat niet nee, volgens mij kun je geen primair e-mailadres ‘verwijderen’.

Mijn situatie van eergisteren:

nick…@gmail.com als Apple ID, ik wilde nick…@me.com als mijn Apple ID. Dat ging, maar als ik inlog in de store met nick…@me.com, dan blijft er staan ‘nick…@gmail.com’.

Ik gok dat, als jij inlogt met [email protected], hij wel zal inloggen, maar dat er wel blijft staan [email protected].

Bijdrager
    MacAnarie

Nou, ik heb het geprobeerd. De situatie is zoals ik hem schetste. Ieder link met hotmail is weg. Mijn account heet nu [email protected]. De handeling moet je wel even verifiëren. Daarnaast kun je je standaard inloggen met je [email protected] adres.

Dus, als ik mij inlog bij de iTunes store ofzo, staat er @gmail.com. Tot instellingen als Thuisdeling aan toe.

Bijdrager
    jesper211232

probeer eens zelf in te loggen me je gmail of .me kijken wat goed gaat en niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, dan is je probleem opgelost MacAnarie!

Bijdrager
    MacAnarie

Yes. Ik ben weer een gelukkig mensch.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.