6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gigs

Apple ID melding

Ik krijg zojuist een melding dat m’n Apple ID gebruikt wordt voor iMessage en FaceTime zonder dat ik zelf heb ingelogd. Ik heb een heel sterk wachtwoord dus het kan bijna niet dat ze dat gehackt hebben. Wat is dit en hoe moet ik reageren.

Bijdrager
    McPim

Heb je een ander Apple apparaat in gebruik genomen, geïnstalleerd of ingelogd in iCloud? Heb je (ook) een email gekregen of was het een melding op je iPhone die je weg kon klikken?

Sleutelbeheerder
    Night

Maak je gebruik van alleen een password of van de twee-traps beveiliging?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204152

Bijdrager
    madcat

In de mail staat vaak ook het apparaat of browser die gebruikt is en timestamp aangegeven, als je dit niet bekend voor komt zijn dit de acties die ik direct zou uitvoeren:

– Wachtwoord veranderen
    – 2-factor authentication aan zetten.
    – betrouwbare apparaten controleren
    – email adressen die gekoppeld zijn aan je icloud controleren

Bijdrager
    Niels

Als het goed is heb je op al je apparaten die melding gehad. Bovendien staat er altijd in een dergelijk bericht via welk appraat/software is ingelogd en wanneer dit was.

Dit mailtje kan zelf natuurlijk ook een poging tot phishing zijn.

Wil je echt 100% zekerheid, dan kun je het beste je Apple ID veranderen via de Apple website (gebruik niet de link in de mail maar ga direct via je browser naar appleid.apple.com

Bijdrager
    Gigs

Sorry voor het late reageren.
    De melding was geen email maar een melding/’message’ op het beeldscherm. Ik denk dat het kwam omdat ik net mijn iOS-software had ge-update op mijn iPad mini. Maar daar heb ik alleen het wachtwoord van het apparaat gebruikt. Wel kreeg ik twee verzoeken in meldingboxjes om m’n Apple ID in te vullen voor contact met Apple of zo (standaard meldinkjes). Maar dat kwam me op dat moment even niet zo goed uit dus dat had ik niet gedaan.
    ’t Blijft dus wel vreemd. Maar ik heb zojuist m’n bankrekening gecheckt en daar is niets bijzonders te zien.
    Ik zat nog wel even te denken dat het iets te maken zou kunnen hebben met de ‘opening’ in iOS waar een Israelisch bedrijf gebruik van had gemaakt om de camera van mobiele apparaten te gebruiken en waar dus door Apple een software update voor was gemaakt.
    Allemaal bedankt voor jullie reacties en ik zal onderzoeken of een dubbele beveiliging handig is voor mij; die had ik dus inderdaad nog niet!
    THNX!!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.