6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    celie

Apple ID kwijt

Hallo, als ik mijn moeders iPad aanzet krijg ik een activeringsslot. Hij vraagt een Apple ID en een wachtwoord. Het ID en wachtwoord wat ik tien jaar geleden heb opgeschreven doet het niet. Kan ik in de iPad komen zonder Apple ID?

Ze heeft een nieuwe gekocht. Moet ik nu alles handmatig instellen? Ik kom niet in de oude iPad. Dus kan ik gaan kopie maken van haar instellingen.

Bijdrager
    abbenhui

Je beste optie is om de klantenservice van Apple te bellen. Met de nieuwe iPad is er weer garantie en op basis daarvan zullen ze je zeker willen helpen.

Moderator
    Night

Als het goed is heb je ook een contact-mailadres op moeten geven toen je het Apple ID aanmaakte. Als je nu aangeeft het wachtwoord te zijn vergeten, dan zou je als het goed is een mailtje van Apple moeten krijgen. Hetzelfde geldt min of meer ook als je je ID zelf bent vergeten.

Bijdrager
    celie

Dank jullie voor het meedenken. Helaas… Ik krijg het niet voor elkaar. Ik moet de iPad opnieuw configureren en een nieuwe Apple ID invoeren.

Volgens Apple moet ik eerst het aankoopbewijs overleggen. En die heb ik niet meer. Op zich geen ramp. Ze gebruikt de iPad ‘stand alone’ dus zonder gekoppeld te zijn aan een laptop oid.

En ze gebruikt ‘m alleen voor facebook, Wordfeud, whatsapp, en de afvalkalender, zodat ze weet wanneer de afvalcontainer aan de weg moet.

En de oude iPad was van de tweede generatie, dus bijna 10 jaar oud. Ik heb er ’s nachts nog voor in de rij gestaan!

Bijdrager
    RW076

Vraag gewoon eens om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Er gaat dan een mailtje ergens naartoe. Dit mailadres zal van u of uw moeder zijn (misschien nog een ander familielid), en duikt dan vast wel ergens op. Stel eventueel familie op de hoogte dat er zo’n aanvraag is gedaan en het niet in uw of uw moeders mailadres is aangekomen.

Zodra dit mailtje in uw bezit is, kunt u het wachtwoord opnieuw instellen. Accountnaam (ID) is niet zelden gelijk aan het mailadres.

Bijdrager
    celie

Het probleem was….. Ik kwam op de iPad niet verder dan een activeringsslot.

Ik heb een nieuwe apple ID en wachtwoord aangevraagd op de nieuwe iPad.

En de rest was een makkie. Al haar oude apps werken weer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.