2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    gngstr

Apple ID ingelogde IP adressen of trusted devices achterhalen

Mijn broer ziet vreemde iMessages verschijnen en denkt dat er iemand op zijn Apple ID is ingelogd. Op diverse fora lees ik dat je in je ‘My Apple ID’ een lijstje van trusted devices kunt zien. Nu ben ik in mijn eigen Apple ID ingelogd, maar ik zie niets. Overigens, ik heb 2 factor authentication (nog!) niet aan staan.

1. Waar vind ik de trusted devices terug?
    2. Is er een overzichtje van ingelogde IP adressen terug te vinden (zoals bijvoorbeeld in Gmail)?
    3. Kan ik ergens anders zien welke logins er zijn gedaan?
    Bijdrager
    Odie

Trusted devices heeft alleen een relatie met two-step verificatie: nloggen op https://appleid.apple.com

“Passwords & Security > Manage your trusted devices > Add or remove a trusted device”

Dit laat je alleen zien welke devices trusted zijn voor two-step verificatie en is dus niet wat jij nodig hebt. Voor zover ik weet is er geen manier om te zien vanaf welke IP’s ‘ingelogd’ is op Apple clouddiensten.

Wel kan het zijn dat een andere telefoon (nog) geregistreerd is op iMessage maar in principe zou het registreren van een nummer op een nieuw device het oude device moeten ontkoppelen. Eventueel kun je dit forceren door iMessage en FaceTime op je iPhone uit en aan te zetten (laat het even een half uurtje uit staan).

Two-step verificatie wel aanzetten hoor…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.