6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MDW

Apple ID aanpassen lukt niet

Hallo,

Mijn Apple-ID is een emailadres van een Belgische provider.
    Ik ga binnenkort van provider veranderen, … dus moet ik mijn Apple-ID aanpassen.

Ik log in op mijn Apple-ID / Naam, ID en emailadressen
    Als nieuw Apple-ID wens ik mijn (hoofd)gmail-account te gebruiken, maar dat lukt niet.
    Als ik een ander gmail-account gebruik lukt dat wel.

Nou las ik ergens dat een herstel-emailadres niet kan gebruikt worden.
    Ik herinner me niet of ik dat ooit heb aangemaakt, maar mogelijk is dit inderdaad mijn hoofdgmail-account
    Waar kan ik dat terugvinden?

MDW

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    MDW

Deze procedure had ik al gelezen.

Als ik na het inloggen op mijn apple-ID naar wachtwoord en beveiliging ga zie ik daar 2 beveiligingsvragen staan, met onderaan de vraag:’Uw antwoord vergeten?’ met daaronder een link in het blauw :”Stuur beveiligingsinfo voor het opnieuw instellen naar m•••••@google.com”

In deze link zie ik als laatste woord een deel van een email-adres staan waarvan ik vermoed dat het mijn hoofd-gmail-adres is. Dit adres zou ik moeten kunnen wijzigen, .. maar hoe?
    Ik probeer dan de 2 vragen te beantwoorden, … maar dat is iets dat ik 10 jaar geleden heb ingesteld, en de antwoorden niet meer weet.
    Als ik op de blauwe link klik, dan krijg ik de boodschap dat een email met aanwijzingen zal verstuurd worden, …. maar ik ontvang geen email.

Hoe kan ik nu verder?

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    MDW

Had ik ook al gelezen.

Heb dan maar Apple support om hulp gevraagd.
    Blijkbaar had ik met mijn gmail account ooit eens een 2de apple ID aangemaakt, en daardoor kon ik die gmail account niet meer gebruiken om mijn 1ste Apple ID aan te passen.

Men was echt behulpzaam. Morgen sturen ze mij een email om mijn 2de Apple ID te wijzigen, zodat het daaraan verbonden gmail-account vrij komt om te gebruiken voor mijn 1ste (echte) Apple ID.
    Hopelijk loopt het morgen vlot.

Bedankt voor de info

Bijdrager
    MDW

Nou deze middag kreeg ik de email van Apple Support, en ik kon alles prima instellen.
    Toch bedankt voor de tips,

MDW

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.