One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Apple-ID aanmaken voor kind -13jaar?

Apple-ID aanmaken voor kind -13jaar?

Profielfoto van riji

riji op 16 augustus 2017 #

In de familie heeft een kind van -13 een nieuwe iPhone gekregen en nu lukt het niet om voor haar een apple-ID te creëren.
Haar ouders hebben geen Apple-ID.
Haar oma heeft dit wel, maar als deze via “Delen met gezin” wil gaan, blijft ze steken op toevoegen betaalmethode (ze betaalt in de Appstore enkel met cadeaubonnen voor iTunes, geen creditcardnr).
Oma heeft nu gebeld naar apple support en daar was het antwoord dat de enige mogelijkheid is dat zij het zelf het toestel op haar apple-id registreert… dit is toch ook niet ideaal.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 16 augustus 2017 #

Je kan ook via de site van Apple een Apple-ID aanmaken. Mij lijkt het beste dat de ouder een hoofdaccount aanmaken en dan een gezinslid toevoegen. Ook al hebben ze zelf geen Apple producten waarmee ze dat gebruiken. De ouders zijn dan wel de hoofd beheerder en kunnen snel ingrijpen als er iets misgaat met het kind account.

Meestal kun je die betaalwijze stap overslaan, maar ik vind het nogal omslachtig om het via het account van de oma te doen.

Profielfoto van riji

Bedankt, zo zie ik het ook.

Profielfoto van penseel

penseel op 16 augustus 2017 #

https://support.apple.com/nl-nl/HT201084

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 16 augustus 2017 #

Je kunt toch een andere leeftijd invullen?

Profielfoto van Beech

Beech op 16 augustus 2017 #

@goeiedag: Moet je een kind dat nu al leren ?

Profielfoto van riji

Mac Daddy [moderator] 4 uur geleden #
Meestal kun je die betaalwijze stap overslaan, …

Dit gaat niet als je een kind wilt toevoegen als gezinslid.

https://support.apple.com/nl-be/HT204034
“Als u de organisator bent van een Delen met gezin-groep, moet u een betaalmethode hebben, of dat nu een creditcard of een bankpas is. Voor de configuratie van accounts voor kinderen is ook een creditcard vereist. Lees meer over Apple ID’s voor kinderen.”

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 augustus 2017 #

Beech op 16 augustus 2017

@Goeiedag: Moet je een kind dat nu al leren ?

Zeker.
Het is vaak tegen het belachelijke aan hoeveel data ze vragen voor een online dienst of transactie. Vaak helemaal niet relevante informatie, behalve dan voor het doel van data verzamelen en eventueel verkopen.
Dus ja hoor, leer je kinderen maar kritisch om te gaan met die invulvelden.

Profielfoto van GoeieDag

Bovendien: als Apple aan een kind een iPhone kan en wilt verkopen (en waarom niet), dan kunnen ze de bijbehorende dienst moeilijk weigeren, lijkt me

Profielfoto van Beech

Beech op 17 augustus 2017 #

@goeiedag: Je antwoorden geven nauwelijks antwoord op mijn vraag. Natuurlijk moet je kinderen leren kritisch om te gaan met invulformulieren en vanzelfsprekend moeten diensten geleverd worden bij producten. Maar liegen ? Valt dit in de categorie “Leugentje om bestwil”?

Profielfoto van Muiter

Muiter op 17 augustus 2017 #

@goeiedag Kinderen zijn toch geen (mini) volwassenen?

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 augustus 2017 #

@riji: Dat is toch eigenlijk best krom. Apple vereist dat je een ID gebruikt voor gebruik, maar met een ID heb je alleen een account. Dat zou eigenlijk los moeten staan van betaal gegevens. Pas als je aankopen wilt doen in de betreffende stores zouden er pas betaalgegevens bij moeten komen.

Maar op de link die je aangeeft, staat wel dat je hierna de gegevens weer kan weghalen. Dat zou dan een optie zijn toch?

Profielfoto van riji

riji op 17 augustus 2017 #

Inderdaad… als je die gegevens effectief kunt weghalen.
Ik denk dat voor Apple kopen essentieel is (zoals altijd overigens) bij het begrip Apple-ID
en daarvan logisch afgeleid ook het ID-voor een kind (wie gaat er betalen voor dit kind?).

Profielfoto van GoeieDag

Beech op 17 augustus 2017

Je antwoorden geven nauwelijks antwoord op mijn vraag.

Je wilt een eenduidig antwoord zonder context?
Natuurlijk moet je kinderen niet leren liegen. Je moet niemand leren liegen, want normaliter is liegen geen deugd.

Oké, tot zover de morele high ground.
Nu de praktijk: vertel jij eens hoe je een -zeker benodigde- Apple ID kunt krijgen voor de jonge bezitter van een iPhone, zonder deze kunstgreep?

Profielfoto van Beech

Beech op 18 augustus 2017 #

GoeieDag op 17 augustus 2017

Bovendien: als Apple aan een kind een iPhone kan en wilt verkopen (en waarom niet), dan kunnen ze de bijbehorende dienst moeilijk weigeren, lijkt me

“en waarom niet” dat is voor mij een serieuze vraag en voor jou blijkbaar een vaststelling.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 18 augustus 2017 #

Beantwoord dan eens de serieuze vraag die je zelf stelt.
Want ik lees wel commentaar, maar nog niks van een advies of oplossing.

Over dit topic

Gestart op 16 augustus 2017 door riji

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?