2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    goldmemberf1

Apple herkent serienummer macbook niet

Goededag,

Ik heb de mogelijkheid om een mid-2012 15″ Macbook Pro over te nemen van iemand. Deze zegt de bon niet meer te hebben, omdat hij hem ook tweedehands heeft en de oorspronkelijke eigenaar heeft nagelaten de bonnen nog na te sturen (wat hij wel beloofd had).

Op de vraag of ik de laptop kon komen bekijken en testen, zei hij dat dat prima was. Ik ben de laptop toen gaan bekijken en tot m’n grote verbazing zei de man dat de laptop nog nooit was aangezet (best een aardige vent overigens). Na 20 minuten OS installatie heb ik de battery cycle getest en die stond idd op 0.

Ik zei dat ik er zeker van wilde zijn dat ‘ie niet gestolen was. Dat snapte hij helemaal en hij zei zelf het serienummer ook gecontroleerd te hebben op sites waar gestolen macbooks worden gerapporteerd. Op de Apple-site (https://selfsolve.apple.com/wcResults.do) vindt hij het nummer echter niet! Op Chipmunk wel, met als productiemaand juni (hij was voorheen van een student geweest die hem gelijk had verkocht o.i.d.). Omdat ik niet goed wist wat te doen, heb ik hem gezegd er nog even over na te denken en beloofd binnen een dag te reageren.

De man lijkt me verder wel betrouwbaar. Het serienummer op de doos, laptop en in OS komen ook overeen. Heb Apple gebeld en zij kennen het nummer niet.

Wat te doen?:(

Bijdrager
    jurwis

Ai, dat lijkt me ook lastig!
    en als je het nummer hier invoert? Moet je links in het scherm even bij “gestolen hardware registratie” kijken.
    Als Apple het nummer zelfs niet herkend zou ik persoonlijk van de koop afzien eigenlijk

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.