10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple hergebruik- en recyclingprogramma niet betrouwbaar

Ik heb gebruik gemaakt van het Apple hergebruik- en recyclingprogramma om een oude iPhone 3Gs in te sturen. Iphone was in perfecte staat en verzonden in de originele verpakking van Apple.
    Krijg ik bericht dat ze geen geld geven omdat de accu is gezwollen en daardoor het display heeft kapot gedrukt. Tekst van de e-mail zat ook nog vol met taalfouten.
    Als ik de iPhone terug wil moet ik 20 euro betalen.

Bijdrager
    Brombeer

Dat had je vroeger ook met schoolboeken. Wat je bij Van Dijk Boekhuis, Kampen, inleverde werd nooit als A-kwaliteit beoordeeld, maar wat als ‘A’ werd verkocht was op zijn best wat bij de inlevering als ‘B’ werd vergoed.

Maar hey, ik wil wel een iPhone 3Gs in perfecte staat voor twintig euro.

Bijdrager
    arnout

Dit is diefstal, 20 euro vragen om je iPhone terug te krijgen, ergerlijk vind ik dit:(
    Dat schoolboeken-verhaal ken ik maar al te goed, oplichters zijn het haha

In dezelfde lijn ligt de recycling van Nespreso cups. Je kunt ze alleen maar inleveren in de speciale Nespresso recycle bag, en die kost weliswaar maar 0,05 cent (waar 200 lege cupjes inpassen), maar je betaalt wel extra om hen een dienst te doen.

Bijdrager
    Brombeer

Nestlé wil voorkomen dat goedkopere navullers er met hun dure gepatenteerde cupjes vandoor gaan. Printerfabrikanten doen zoiets ook met hun cartridges. Wat wij met goede bedoelingen in de textielcontainer van humana of het Rode Kruis gooien wordt voor goed geld in b.v. Tanzania verkocht en dat heeft daar de ooit bloeiende textielindustrie naar de knoppen geholpen.
    Afval is geld waard. Trafigura weet daar alles van.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik zou die iPhone mooi verkopen op marktplaats, of bewaren.

Dat recycleprogramma wordt trouwens niet door Apple uitgevoerd, maar door DataServ:

Benieuwd hoeveel je voor jouw iOS-appraat krijgt? Op de recyclepagina van Apple kun je een formulier invullen van DataServ. Op basis van die gegevens maakt het programma een berekening.

Bron.

Bijdrager
    iPrincess

Ik durf te wedden als je die twintig euro betaalt niet eens de iPhone terug krijgt die jij hebt ingezonden.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik denk dat ze hem wel terugsturen dan.
    Op deze manier verdienen ze er altijd geld aan:
    De klant wil hem terug en betaald €20,- of hij wil hem niet terug en zij hebben hem gratis.

Bijdrager
    piddy4888

Juist daarom sturen ze niet de iPhone terug die jij instuurde. Jij krijgt dan fijn dat beschadigde exemplaar en dan verdienen zij er 20 euro én een perfect goede 3GS aan, dubbele winst.

Bijdrager
    Brombeer

Serienummer, Piddy, serienummer.

Bijdrager
    michiel112

Hoezo niet betrouwbaar? Moet je van tevoren even de voorwaarde lezen…

Kan ik mijn gebruikte apparatuur terugkrijgen?
    Indien het bedrag dat online is berekend hoger is dat de feitelijke waarde van uw apparatuur zoals na ontvangst van de apparatuur en de functionaliteitstest is bepaald, kunt u uw apparatuur terugkrijgen door binnen veertien (14) dagen een e-mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van uw referentienummer. Hiervoor wordt echter een vast bedrag van EUR 20,00 in rekening gebracht.

http://reuse.dataserv-recycling.com/_Content/faq.nl-NL.html

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.