11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Apple heeft mijn iPhone helemaal niet gewist!

In al haar wijsheid heeft Apple besloten dat mijn iPhone geen vertrouwd apparaat meer kon zijn, omdat het gewist zou zijn.
    Nu is mijn iPhone helemaal niet gewist en het apparaat functioneert nog prima. Nou ja, prima, vanmorgen trok een van mijn apps weer eens de accu leeg, dus heb ik het toestel uitgezet en later weer aangezet, maar ik had niet de moeite genomen om meteen weer in te loggen op mijn iPhone, dus hij is een tijdje ‘van de rader af geweest’.
    Later ging ik mijn telefoon maar eens gebruiken en was ik verrast door een mailtje van Apple, waarin stond:

Om uw veiligheid te beschermen zal een apparaat, wanneer u het wist, uit de lijst van vertrouwde apparaten worden verwijderd.

en

Als u dit apparaat niet zelf hebt gewist of als u denkt dat een ongeautoriseerd persoon toegang heeft gehad tot uw account, stel dan onmiddellijk uw wachtwoord opnieuw in op Mijn Apple ID.

Het vreemde in deze kwestie is dus dat het apparaat helemaal niet gewist is of ooit gewist is geweest en dat ik het zonder problemen weer kon registreren als ‘betrouwbaar’ apparaat. Ik vind het alleen wel een beetje een vreemde gewoonte…
    Weet iemand hoe dit zit?

Het is niet echt een probleem meer, dus vandaar dat ik het in de Lounge plaats, maar nieuwsgierig ben ik wel. Wanneer een iPhone een aantal uur offline gaat, wordt het dan meteen niet meer als ‘betrouwbaar’ beschouwd? Of hoe komt Apple er bij dat het toestel gewist zou zijn?

Misschien iets belangrijkers: hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurd?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

apple wist het niet meer ?

Bijdrager
    Koning Frank

6/10 voor die grap

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

thanks No_name.:D en deze ?
    Het gewis was een gemis, wisten we het maar?

Bijdrager
    tarun

Bel Apple zelf en vraag wat er aan de hand is.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Wat zijn dat voor doelloze antwoorden.
    Zo in rijtje : waar heb je dat gekocht, in de winkel. Iets mis met je auto? Laat hem uitlezen.
    gekookt ei? doe hem in kokend water.

Wat denk je wat het nut is van een forum @tarun?!
    Mail OTM redactie, dat ze het forum offline kunnen halen. We bellen APPLE ! (dit niet omdraaien btw)

Bijdrager
    SunKeeper
    MEEUW op 15 maart 2016

Mail APPLE redactie, dat ze het forum offline kunnen halen. We bellen OTM ! (dit omdraaien btw)

Bijdrager
    Koning Frank
    MEEUW op 14 maart 2016

MEEUW op 15 maart 2016

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    essiw

Het niveau van de reacties is weer eens extreem laag…
    Nee, wanneer een iOS device een paar uur van de radar af gaat (wat dat ook mag betekenen), wordt deze niet meteen gezien als gewist. Wat er precies is gebeurd kan niemand behalve apple je waarschijnlijk vertellen. Je zou voor de zekerheid (iCloud) back-ups maken als je die nog niet maakt

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    No_Name op 15 maart 2016
    MEEUW op 14 maart 2016

MEEUW op 15 maart 2016

Er lijk me een groot verschil tussen “humor” post en echte doelloze antwoorden.
    Maar als je het zwart wit kijkt heb je gelijk.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.