18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

Apple heeft het ook warm!

De laatste dagen valt mij op dat van mijn G5 de hele dag de ventilator aanstaat en zo af en toe gaat die flink koelen. De G5 staat in een slaapkamer, waar ’s ochtends de zon op staat en 30 graden is het er wel. Zelfs mijn Lexmark Laserprinter hoor ik vaker koelen dan normaal. De G5 is ook merkbaar slomer.

’t Is eigenlijk net een mens, zo’n Apple.

Bijdrager
    dapokeroner

Tsja….

Mmmmmm…. interessante topic trouwens.

Bijdrager
    Jello

Nut van dit topic?

Bijdrager
    Steff

Niet..

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb net nog een beschimmelde appel weggegooid uit m’n fruitmand…

Ik hoop niet dat mijn trouwe iMac G5 niet beschimmelt… tot dusver geen problemen.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    KR1275
    ”Jello”

Nut van dit topic?

Moet dat dan?

Bijdrager
    Jello
    ”Richard
    ”Jello”

Nut van dit topic?

Moet dat dan?

In het deel ‘Hardware’, Ja, in het deel ‘Apple Lounge’ niet;)

dus move dit naar ‘Apple Lounge’ en geen probleem meer hé;)

Bijdrager
    KR1275

Het is toch duidelijk dat het hier gaat om hardware? Hardware reageert op deze hoge temperaturen, lees mijn startbericht nog maar eens door: apple is trager, internet supertraag, apple koelt de hele dag, terwijl ik hem normaal maar een paar keer per dag hoor. Is toch opvallend? Dat hoort niet in de lounge, want ik bericht niet dat ik het ‘oh zo warm’ heb.

Bijdrager
    Jello
    ”Richard

Het is toch duidelijk dat het hier gaat om hardware? Hardware reageert op deze hoge temperaturen, lees mijn startbericht nog maar eens door: apple is trager, internet supertraag, apple koelt de hele dag, terwijl ik hem normaal maar een paar keer per dag hoor. Is toch opvallend? Dat hoort niet in de lounge, want ik bericht niet dat ik het ‘oh zo warm’ heb.

‘De G5 is ook merkbaar slomer. ‘ , zeg jij iets over dat ‘apple’ trager is? dat je internet trager is?

=> Apple is een bedrijf, die mensen hebben daar wel een Airco en werken niet trager;)
    => Internet heeft geen invloed t.o.v. de warmte, tenzij er ergens een kabel knapt of router uitvalt, waardoor je over andere lijnen vliegt.
    => Je computer zal ‘iets’ trager werken, en tja, wat meer koelen… maar dat is zo klaar als wat

Ach, doe maar verder, vervuil dit forum maar nog wat, gooi de database goed vol, maak nog wat topics !!

‘Vervuilen van fora: voor e-dummies: nu gratis!’
    ‘Me internet wat trager => hitte?’
    ‘Me mac ventileerd meer => hitte?’
    ‘Ik zweet => hitte?’
    ‘Ik zaag meer => hitte?’
    ‘Me printerke ventileerd meer => hitte?’
    ‘Ik heb het warm… => hitte?’
    ‘Apple werkt trager => ontsla mensen?’
    ‘Apple heeft geen airco, want het is warm?’

Owja ‘waar ’s ochtends de zon op staat en 30 graden is het er wel.’ doe je rolluiken toe hé;)

doe wat je niet laten kan, loop effe buiten…
    mij zie je hier niet meer, zucht,

Bijdrager
    Nikita

Vindt je het zo vreemd dat een G5 (niet bepaald het meeste koele systeem) gaat staan blazen als het 30 graden is in de kamer waar ‘ie staat dan? Kom zeg, wij gaan toch ook zweten?
    En of het nou van Apple is of wie dan ook, een pc blijft een pc. Sommige pc’s staan continue op orkaankracht te blazen.

Dus tja… :sealed:

Bijdrager
    Neproadie

deed die van mij gisteren ook.
    nu een stuk minder nadat ik de heatsink en de fans even schoongeblazen heb

Bijdrager
    magic-with-mac

Wegens redelijke nutteloosheid naar de Lounge verplaatst.

Bijdrager
    KR1275

Wat een stel pubers zijn sommigen van jullie. Kinderachtig. Vooral de 20-. Moeten jullie niet naar MTV kijken?

Bijdrager
    DeXoN

Stelletje pubers?
    Ik die zelf ook een G5 (zie sig) bezit maar toch wel gerust zeggen dat dit een nutteloze tread is. Of mag ik dtt ook niet?? Natuurlijk is het logisch dat een pc (veel) last heeft warmte. Of die nu van Apple is of niet. Eeen pc blijft een pc voor moest het verschil niet kennen.

Bijdrager
    Turbanus

:? Toppertje….???

Bijdrager
    KR1275
    ”DeXoN”

Stelletje pubers?
    Ik die zelf ook een G5 (zie sig) bezit maar toch wel gerust zeggen dat dit een nutteloze tread is. Of mag ik dtt ook niet?? Natuurlijk is het logisch dat een pc (veel) last heeft warmte. Of die nu van Apple is of niet. Eeen pc blijft een pc voor moest het verschil niet kennen.

Zeg ik dan dat dat niet mag? Het zijn anderen (jij bent nieuw hier…) die zonodig moesten aangeven dat die zinloos is. Ik mag toch serieuze reacties verwachten. Het viel erg op dat het de tieners waren die zonodig moesten bepalen wat zinloos of zinvol is. Zelfs een moderator van … 16 jaar. Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken.

Ik zal maar niet zeggen dat de pc in dezelfde ruimte die de hele dag aanstaat als server niet zo overdreven koelt. Het is toch stom dat een computer bij 30 graden trager wordt! Apparatuur moet daar tegen kunnen. De cd-speler in mijn auto doet het ook gewoon, ook al staat de auto een tijd in de zon. Dus zo logisch is het niet dat een pc last heeft van de warmte. De reacties van sommigen waren onzinnig, de opening niet. In de lounge hoort dit topic niet, het gaat om wat mijn mac (=hardware) doet. Dat staat er toch! Als ik nou had lopen zeuren over het weer, dan past het in de lounge (en niet in hardware). Vraag jullie meester nog maar eens.

En nou hou ik er mee op. De mac krijgt het er nog warmer van.

Bijdrager
    marloez
    ”Richard

Het viel erg op dat het de tieners waren die zonodig moesten bepalen wat zinloos of zinvol is. Zelfs een moderator van … 16 jaar. Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken.

die moderator van 16 jaar is anders wel 1 van de weinigen die het wél begrepen heeft….;)

Bijdrager
    Almerrrrr

Inderdaad goede actie dat verplaatsen en mocht het als serieus draadje bedoeld zijn dan lopen er al een heel stel over g5s die last hebben van de warmte. :lol:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.