11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Apple Hardware test lukt niet?

Mijn macbook toont de laatste tijd gebreken. Hij start sloom op, soms lopen prog’s vast. Ik denk dat het aan m’n HD ligt. Daarom wilde ik de AHT doen. De CD erin stoppen, macbook uitzetten en als mijn macbook net aan is de ‘d’ toets indrukken. Ik wachten maar hij start gewoon op! Geen hardware test ofzo iets!? Ik dus op support van apple kijken, gebruikshandleiding van de AHT, internet maar telkens stonden er de zelfde stappen die ik moest doen. Dat heb ik gedaan maar nog steeds doet hij het niet! Ik heb ook geen mensen gezien die het zelfde ervaren. Ik stop de disc waar ‘MacBook disc 1’ op erin. Doe ik iets fout of verkeerd?

Edit: ‘c’ toets werkt ook niet..

Bijdrager
    iNsane

Is je dvd drive misschien kapot? Kun je de CD wel gewoon lezen binnen OS X?

Bijdrager
    Dagaloni

Ja hij leest de CD wel. Ik heb laatst nog film gekeken dus de drive is niet stuk..;)

Bijdrager
    gtalien

Erm… Bedoel je niet de “c” inhouden tijdens het opstarten? :innocent:

Bijdrager
    Dagaloni

Dat heb ik ook geprobeerd:wink: , helaas zonder resultaat. :cry:

Bijdrager
    Hansi2124

Het is wel de bedoeling dat je de d of c lang ingedrukt houdt; als je het tandwieltje ziet kan je de toets loslaten. En je hoeft de Mac niet uit te doen: herstarten met de dvd erin is voldoende.
    Overigens is het een dvd, geen cd waar de AHT op staat (Leopard).

Bijdrager
    Dagaloni

Ja dat doe ik.. Ik houd de toets ingedrukt totdat ik dat zie verschijnen..

Sorry voor de fout.. ik zat het veranderen in dvd

Bijdrager
    Hansi2124

Als je de dvd in je MBP stopt, verschijnt deze dan wel op je scherm/bureaublad? Je zou dan ook kunnen kiezen in Systeemvoorkeuren dat je van de dvd kan opstarten. De AHT kan je echter maar op 1 manier doen…..

Bijdrager
    Dagaloni
    ”iNsane”

Is je dvd drive misschien kapot? Kun je de CD wel gewoon lezen binnen OS X?

a hij leest de CD wel. Ik heb laatst nog film gekeken dus de drive is niet stuk..

Ook geprobeerd door in systeem voorkeuren aan te geven.. Maar doe ik echt niks fout? :( :(

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, volgens mij niet. Tenzij je een dvd gebruikt die niet bij die MacBook origineel hoort. Maar ik neem aan dat je de dvd gebruikt die je er destijds hebt bij gekregen.
    Misschien kan je die dvd uitproberen bij iemand anders die een vergelijkbare Mac(book) heeft?

Bijdrager
    Dagaloni

tjaa we hebben maar 1 macbook in huis gehad en die is er nog steeds. Hij komt uit 2006 de cd en de macbook.

Ja ik zal proberen bij iemand anders;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.