8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Pam

Apple Hardware Test detected an error

Mijn Mac Mini mid 2011 met Mavericks is plotseling onmogelijk traag geworden en ik heb al van alles geprobeerd, permissions repair, pram resetten, opstartbestanden uitschakelen.

Nu krijg ik bij de hardware test een melding die alarmerend op me overkomt, maar me niet echt verder helpt. Ik vermoed dat dit betekent dat de harde schijf naar God is. Maar misschien kan iemand nog meer lezen in deze melding.

Ik heb een foto bijgevoegd, ik hoop dat iemand me meer kan vertellen.

Bedankt alvast!
    Pam.
    [/img][/img]

Bijdrager
    Pam

Nog een poging om de afbeelding bij te voegen:

Bijdrager
    Frank Visser

Hmm.. Heb datzelfde probleem gehad. Trage mac, fout bij hardware test en binnen 3 dagen startte die niet meer op. Hij maakte ook een ratelend geluid. Lijkt inderdaad op een kapotte harddisk.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt een HD ook testen met Smart Utility

http://www.volitans-software.com/smart_utility.php

Bijdrager
    Frank Visser

Yup, je harddisk.. Volgens mij val je alleen net buiten de garantie aan je 2011 te zien..

Bijdrager
    makasa

nieuwe harddisk kan je zelf wel vervangen. Kan je kiezen voor een snellere schijf ipv de standaard die er zat.

Bijdrager
    Pam

Uiteindelijk wilde mijn Mac Mini niet eens meer opstarten, hd dus echt helemaal kaduuk. Maar..: lang leve Time Machine!

1. Ik heb een kleine externe hd gehaald van 1TB zonder voeding.
    2. Opgestart vanaf de emergency partitie (dat ging gelukkig wel) en de externe hd Mac-geformatteerd en de naam van mijn kaduuke ‘Harde schijf’ gegeven.
    3. Vervolgens kon ik Mavericks installeren op de externe hd. Het installatieprogramma downloadde dat bij Apple.
    4. Resultaat: alles werkt als een zonnetje!

Dankzij Time Machine lijkt het alsof er niks gebeurd is. Ik krijg zelfs de indruk dat alles met de externe hd sneller is dan met de interne hd voordat de problemen begonnen.

Een externe hd is misschien minder fraai, maar wel een stuk gemakkelijker. Ik ben erg blij met deze oplossing:)

Bijdrager
    Pam

Nog een kleine aanvulling.

Ik had mijn externe harde schijf dus dezelfde naam gegeven als mijn interne (‘Harde schijf’), om zeker te weten dat alle hard- en softlinks ook echt werken. Alleen, die (kapotte) interne hd wordt kennelijk wel gemount, wat tot een foutmelding leidt als Time Machine backups wil gaan maken.

Dat bleek op te lossen door in Schijfhulpprogramma (Disk Utility) de oude schijf te unmounten. Dat moet dan elke keer nadat de Mac herstart is. Tenzij ik alsnog de oude hd er uit zou halen:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.