13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    NTG

Apple Goes Groen

Apple denkt de afgelopen tijd veel aan het mileu, zoals bij de huidige Macbook´s en de iMac.
    wat gaat apple in de toekomt nog doen binnen dit kader en profiteren wij daar ook echt van of gaat de kwaliteit alleen maar acheruit?
    ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Bijdrager
    Speedooo

Ik ben zelf niet zo een milieu-freak en vraag me af wat kunnen ze nog meer doen?

Bijdrager
    KarelWillem

Op wat voor manier denk je daar van te kunnen profiteren?

Dat het verbruik minder word? Of…?

Nee, ik denk niet dat je daar als consument direct wat van ‘merkt’.
    Indirect natuurlijk wel.
    Minder belasting voor het milieu is altijd goed toch?

Bijdrager
    NTG

ik kan het ook niet begrijpen dat ze bij andere computer bedrijven daarniet aan denken, neem bijvoorbeeld Dell, zij hebben onlangs een soort Mac Mini achtige PC gebouwd,die dan zogenaamd mileu vriendelijk is omdat die rycelbaar is, maar verpakking… ho maar, ze stoppen ze gewoon in een enorme doos met een paar kilo piepschuim en plastic…… onbegrijpelijk, want zoals mr. J.Jve al zei, compacte verpakkingen nemen minder ruimte in = meer plek = meer tergelijkertijd = meer spreiding = meer winst, en dan is de groenigheid alleen een leuke bijkomstigheid, zoals het zou moeten zijn bij elke computerbouwer

Bijdrager
    spacefreek

Er zijn tegenwoordig veel mensen die dat milieuvriendelijke heel belangrijk vinden. Zelf vind ik de compacte verpakking belangrijker als een kabeltje met of zonder PVC. Maar goed, als alles er niet op achteruitgaat is het natuurlijk prima, er is niks mis met aluminium en glas toch? Veel mooier als plastic als je het mij vraagt…

Inactief
    Anoniem
    ”NTG”

Apple denkt de afgelopen tijd veel aan het mileu, zoals bij de huidige Macbook´s en de iMac.
    wat gaat apple in de toekomt nog doen binnen dit kader en profiteren wij daar ook echt van of gaat de kwaliteit alleen maar acheruit?
    ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Komt omdat Al Gore in het Board of Directors van Apple zit:)
    Ik vind het helemaal niet erg dat Apple nu milieubewuster wordt. Ik geef Apple eerder geld om apparatuur ‘groener’ te maken, dan dat ik greenpeace moet steunen zodat zij lekker kunnen rellen:P
    Nee, serieus gezien vind ik het ook niet erg, alleen maar beter voor de toekomst.
    Mensen zouden voor de gein eens moeten kijken naar An Inconvenient Truth, dan snap je pas wat er aan de hand is met de natuur…

Bijdrager
    MouseMighty

topictitel: Apple Goes Groen… mag dat dan ook Green worden of bedoel je dat Apple in de plaats Goes (Zeeland) groen ziet? :P

Bijdrager
    sypie
    ”NTG”

zoals mr. J.eve

Het is mr. J. Ive

Bijdrager
    iDecide

Even nog een bericht in het kader van een milieu vriendelijker Apple, zoals ik eerder als reactie heb gegeven op het nieuwsbericht ‘Apple zet grote stappen, Greenpeace wil de kruimels’:

‘Steve Jobs beantwoorde de kritiek met een open brief waarin hij aangaf schadelijke stoffen in de toekomst zo veel mogelijk te weren. Afgelopen week verscheen er stilletjes een ‘update’ van Steve Jobs waarin hij schreef dat Apple haar doelstelling zal halen om PVC en BFR uit al haar producten te weren voor eind 2008.’

In welke huidige Apple producten zit nog PVC en/of BFR? Eind 2008, dat is over 2,5 maand.

Dus mochten er nog producten met PVC en/of BFR in de huidige lijn Apple-producten zitten worden deze dus binnen 2,5 maand vervangen door nieuwe modellen? Kunnen we dat er uit concluderen, of gaan ze er alleen een ander kabeltje in stoppen?

Bijdrager
    stel maar
    ”iDecide”

In welke huidige Apple producten zit nog PVC en/of BFR?

De mac mini en de apple TV, en de iMac voor een deel
    En de mac pro weet ik niet zeker. er staat niet zo’n lijstje bij zoals bij de MB(P)

Bijdrager
    Hostyle
    ”iDecide”

Dus mochten er nog producten met PVC en/of BFR in de huidige lijn Apple-producten zitten worden deze dus binnen 2,5 maand vervangen door nieuwe modellen? Kunnen we dat er uit concluderen, of gaan ze er alleen een ander kabeltje in stoppen?

Het lijkt mij sterk dat ze daarvoor alleen nieuwe modellen lanceren. Het zal vooral gaan om nieuwe kabeltjes. Misschien valt dit dan wel samen met de lancering van de MB Pro 17″ > ‘MacBook pro 17″, totally green, totally Mac’

Bijdrager
    NTG

ik geloof zelf dat dat gewoon een stille update gaat worden, zoals de OMT redactie al beweerde.:?

Bijdrager
    sven-

Ik heb niets tegen producten die goed voor het milieu zijn, maar ik vind dat ze eigenlijk het volgende moeten doen:

– de wat voor meer milieubelastende producten wél blijven verkopen maar dan voor wat meer geld (heffing), zodat je i.i.g. wel bepaalde artikelen kunt kopen als jij dat wil.
    – daarnaast de minder milieubelastende producten verkopen voor een wat lagere prijs (subsidie).

Helaas wordt in plaats daarvan er voor gekozen de “slechte producten” gewoon uit het assortiment te halen. Wel een beetje jammer is dat.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.