16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Guidoooh

Apple gaat aan de HDTV?

”Tweakers.net”

[size=16:13515b7458]Analist: ‘Apple gaat tv’s verkopen'[/size:13515b7458]

Apple gaat in 2011 een hd-tv op de markt brengen met internetverbinding en mediafuncties. Dat beweert een analist in een rapport aan klanten. Volgend jaar zou er al een tv-abonnement worden toegevoegd aan mediasoftware iTunes.

Harde bewijzen draagt analist Gene Munster niet aan, maar hij komt met met diverse argumenten waarom Apple tv’s zou gaan maken. Zo heeft Apple-topman Tim Cook in februari gezegd dat Apple blijft investeren in de settop box Apple TV, bedoeld om content via iTunes naar een willekeurige tv te streamen. Die investering komt er volgens Cook “omdat er iets voor ons inzit in de toekomst.” Bovendien zijn er diverse patenten die wijzen op software voor digitaal video opnemen en heeft Apple een overeenkomst met LG voor de levering van miljoenen lcd-schermen de komende vijf jaar.

Munster denkt dat Apple stapje voor stapje richting het maken van tv’s gaat. Ergens dit jaar zou nog een nieuwe versie komen van Apple TV, met daarin onder meer dvr. Vervolgens zou volgend jaar een abonnement moeten volgen, waarbij gebruikers via iTunes voor een vast bedrag per maand programma’s en series van tv-zenders kunnen downloaden. In 2011 zou dan een Apple hd-tv moeten volgen.

Het is onduidelijk of Munster inderdaad gelijk heeft: de analist volgt Apple al enkele jaren en voorspelde de komst van de iPod Touch en iPhone 3G. Toch komen niet al zijn voorspellingen uit: hij dacht dat Apple afgelopen juni meerdere nieuwe iPhones zou presenteren.

Dat zou toch even een stap zijn zeg, als Apple echt een HDTV gaat maken en verkopen. Ben ik erg benieuwd naar die mediafuncties, het ontwerp en of ze Apple TV er inbouwen met mogelijk een harddisk:) Maar wat oh wat zal er op het mogelijke prijskaartje staan:P

Bijdrager
    Doney

HEBBEN!!

Bijdrager
    Kaki
    Inactief
    Anoniem

Het klinkt leuk, maar ik denk dat je dan nog goedkoper uit zult zijn met een 42″ Philips en een Mac mini:)

Bijdrager
    BenDover

Geloof het niet zo, markt voor een goeie settopbox is veel groter, groot tv heb ik al dus een nieuwe AppleTV kastje kan er nog wel bij.
    Vervangingsmarkt voor een tv is toch meer dan 5 jaar, als het niet 10 jaar is.

Bijdrager
    polansky

Geloof er weinig van.
    De huidige setupbox die nu onder de noemer “Apple TV” verkocht wordt is toch niet echt een ding wat je succesvol kunt noemen…

Bijdrager
    wouwout

natuurlijk gaan ze geen tv maken, tenminste niet het beeldscherm zelf. Daar zijn andere bedrijven beter én goedkoper in. de trend is dat we steeds meer naar een grote monitor gaan, en de tuner, satelliet ontvanger, digitenne, digitale kabel etc in de settopbox komen. Dus de intelligentie zit in het kastje en dat kan apple best gaan maken. Het beeldscherm (wat we nu de TV noemen) is dan nog maar een relatief ‘dom’ ding.

Ik heb nu UPC digitale televisie (HD met recorder). Ik gebruik de tuner van mijn TV nooit meer.

en er is absoluut iets voor te zeggen om nog maar 1 settopbox/dvd/blueray te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Een tuner in een TV gebruik ik geloof ik al een jaar of zes niet meer.
    Dus dat ding is gewoon een beeldscherm als elk ander beeldscherm.

Kun je net zo goed een 30″ van Apple neerzetten.

Bijdrager
    wouwout
    ”KarelWillem”

helemaal mee eens maar 40 inch is sinds kort voor mij het minimum – en wat wen je daar snel aan (heerlijk met mijn samsung local dimming led backlight lcd tv)

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Hier heb ik altijd al aan gedacht.

Bijdrager
    Jeroen0704

Ze zoude de tv gewoon door andere bedrijven moeten laten maken.
    Maar de Apple tv uitbreiden met een functie dat je kunt opnemen en dat hij het kan converteren naar QuickTime en dan wireless door kan sturen naar je mac/pc of dat je een verbinding maakt met de Apple tv met je iPod touch of iPhone en dan de film daarop bekijken zonder hem eerst erop te zetten.
    Dan zou Apple tv volgens mij een heel wat groter succes worden.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Tonijn

Volgensmij werkt dat 47″ ding alleen als het minimaal 5 meter van je afstaat, dat ga je toch niet op een bureau zetten als monitor? Dat verwachten ze toch niet van je hopelijk? :S

Bijdrager
    Cosmi
    ”1984″

Gaat dat niet hier over : 47″ Uniframe Apple like Display van Cinemaview

Mooi!

Volgens mij heeft Apple echter nog nooit een product op de markt gebracht dat niet draagbaar was door een normaal gebouwd persoon. Ik herinner mij de 21-inch Studio Display ten tijde van de PowerMac G3, dat ding was echt op de limiet. Het is best mogelijk is dat Apple met een dergelijke televisie komt, maar die zal wellicht niet veel groter zijn dan een 30-inch LCD scherm. Of anders een Apple tv met ingebouwde HD projector?

Bijdrager
    Hostyle

Schoenmaker, blijf bij je leest!

Een Apple HDTV lijkt me niet echt een stap in de goede richting. Een settopbox icm met een MediaCenter, dus een uitbreiding van de huidige AppleTV, lijkt me dan wel weer een logische stap. Meer en meer mensen stappen over op digitale tv. Koppel je dit aan de mogelijkheden van de huidige AppleTV, dan heb je eindelijk een goed alternatief voor het hacken van het apparaat. Zonder de mogelijkheden van iTunes Movies valt het apparaat enigzins tegen in NL.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.