13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis90

Apple G4

Hallo

Ik heb nu een Amd Athlon Xp 2400+ 2GHz 786 Mb DDr geheugen 180 HD 7200 rpm ati radeon 9000 64MB pro dvd brander, windows xp pro sp2 en suse 9.3 er op..

Omdat mijn pc steeds trager wordt ook onder suse 9.3, wil ik voor het eerst een Apple computer kopen, maar ik vind de G5 nog wel duur, en zag wel dat er een G4 voor een mooie prijs te koop is, maar ik weet niet of de G4 snel genoeg is, ik wil namelijk.veel zware dingen tegelijk kunnen doen.

Deze G4 heb ik op het oog.
    17-inch CRT-scherm
    1,42-GHz PowerPC G4
    512 MB DDR333 SDRAM
    160 GB Ultra ATA-schijf
    8x SuperDrive-eenheid
    ATI Radeon 9600
    64 MB DDR videogeheugen
    Interne 56K-modem

Eur 999,01
    (Eur 839,50 excl
    Geleverd met Mac OS X Tiger

Zal graag jullie advies hierover willen,

Alvast bedankt iedereen voor de moeite 8) 8)

Bijdrager
    remcodb2

Als je veel zware dingen tegelijk wil doen zal het aan de 1,42 ghz g4 niet liggen, dan zou ik er wel 1gb ram in zetten. Voor de rest laat dat systeem die athlon 2400+ ver achter zich.

Bijdrager
    dennis90
    ”remcodb2″

Als je veel zware dingen tegelijk wil doen zal het aan de 1,42 ghz g4 niet liggen, dan zou ik er wel 1gb ram in zetten. Voor de rest laat dat systeem die athlon 2400+ ver achter zich.

dus bijv videobewerking dvd branden en internetten teglijk, is dus ook geen probleem?, nu op mijn pc loopt het vaak super traag.

Bijdrager
    remcodb2

Videobewerking zal allicht sneller gaan op een g5, maar als je die dingen tegelijk doet heb je eerder behoefte aan meer geheugen dan aan meer processorkracht.

Bijdrager
    dennis90

Oke 1Gb kan ik kan ik wel in doen, maar het is niet zonde om deze te kopen, dat ik weer na twee maanden een trage comuter heb..

Alvast bedankt!!!

ps is het ook moglijk om mijn geheugen van mijn pc er in te zetten.

Bijdrager
    Jaffster

Ja, inderdaad , mooie machine , maar mac is gek op geheugen:)
    Meteen inderdaad een gieg inzetten :D

Ben het eens met remcodb2

En over het tegelijkertijd dingen doen…… Dat kan Windhoos gewoon veel slechter als een Mac….
    je krijgt er OSx Tiger bij, en die multitaskt 100 keer beter dan wat jij op windows gewent bent.
    Teminste, dit is mijn ervaring.

grtz

Jaffster

Bijdrager
    remcodb2
    ”dennis90″

Oke 1Gb kan ik kan ik wel in doen, maar het is niet zonde om deze te kopen, dat ik weer na twee maanden een trage comuter heb..

Alvast bedankt!!!

ps is het ook moglijk om mijn geheugen van mijn pc er in te zetten.

Je hoeft niet bang te zijn dat je computer trager wordt na 2 maanden, welkom bij macintosh :finderoud: Vraag maar rond hier, er zijn mensen die hun mac veel langer dan 2 maanden hebben en hij is nog net zo snel als toen hij uit de doos kwam (ik heb de mijne nu een half jaar ofzo).
    En in principe kun je je pc geheugen erin stoppen, moet je alleen ff checken of het het goeie type is maar daar weet ik niet zo veel van.

Bijdrager
    dennis90

Bedankt voor het advies, nooit geweten dat OSX veel geheugen gebruikt ,ik dacht dat alleen bij windows zo is..

nog een laaste vraag kan ik mijn wireless kaart in die mac doen.

Bijdrager
    remcodb2

Ik denk van wel (ik weet het niet 100% omdat ik niet weet wat voor type geheugen je nu hebt), maar dit staat op de site van apple:

RAM Expansion Modules
    The RAM expansion modules used in the eMac (USB 2.0) computers are 184-pin SDRAM DIMMs (dual inline memory modules) that are 2.5 V, unbuffered, 8-byte, non-parity, and PC2700 compliant. The speed of the SDRAM devices must be rated at 333MHz or faster.

Bijdrager
    JJmac

Ik heb hier ook een G4 staan die het moet doen, er zijn 2 220 volt aansluitingen maar kan er niet achter komen welke ik moet hebben, en krijgt het scherm stroom van de G4?

Het gaat om deze G4

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is niet zo moeilijk toch?

De ene aansluiting past een standaard computer-snoer in (je hebt vast wel ergens een apparaat in huis met zo’n snoer.)
    De andere aansluiting is om door te koppelen (inderdaad bijvoorbeeld voor het beeldscherm).

Dus, die met de pinnen (links) krijgt stroom. Die met de gaatjes (rechts) geeft stroom.

Bijdrager
    JJmac

Nee KW is niet moeilijk maar het doet het opeens niet meer en om twijfel weg te nemen kan je beter even vragen, en aangezien dit al een oudje is.

Bijdrager
    JJmac

Volgens ons is de voeding overleden, we kunnen geen stroom meten, wie heeft er nog een voeding liggen?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.