7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Paulkwee

Apple Fusion Drive vervangen/verkopen

Kan ik zomaar mijn Apple Fusion Drive van 1TB vervangen voor een SSD schijf van 500GB?
    En hoe is de “markt” naar die fusion drives, of krijg ik dit totaal niet verkocht?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MacKeessie

Wat voor Fusion Drive? Volgens mij is dat niet één schijf maar is het een combinatie van een normale HDD en een SSD. Softwarematig is het één schijf geworden, maar hij bestaat uit twee schijven. Waar zit hij in? In een nieuwe iMac? Dan is het vervangen ook niet eenvoudig. En wat is je bezwaar tegen je Fusion Drive?

Bijdrager
    BoniMacX

De topic starter zal zich eerst is moeten verdiepen in wat fusion drive is, vooraleer hij ‘zijn Apple fusiondrive‘ te koop wil aanbieden:-)
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fusion_Drive

Bijdrager
    Orgeldraaier

Is het dan mogelijk om de 1TB schijf eruit te halen en te vervangen door een ssd? Ook al is dit een niet te benijden klus bij de nieuwe iMacs

Bijdrager
    Paulkwee

een nieuwe (dunne) iMac 21 inch heb ik.

Bijdrager
    Maurits

In de 21.5″ model 2012/2013 zit een 2.5″ hd (notebook grootte) met sata 600, die je dus theoretisch kan vervangen door een gelijke grootte sata SSD.
    De 128 GB SSD is een PCI type, die niet gangbaar is, en dus moeilijk te verkopen, en er zijn een paar fabrikanten die PCI ssd’s verkopen.

Maar gezien de enorme hoeveelheid werk (ik zou het overlaten aan een service provider) moet je je afvragen of het de moeite waard is.
    Fusion drive is voor de meeste gebruikers bijna even snel als een SSD.
    Alleen video en geluids editors lopen tegen de beperking aan dat na een tijdje files schrijven naar de fusion drive ‘ineens’ trager is. (na ca 4GB)
    (lees maar meer over fusion drive als je die opmerking wilt snappen)

Bijdrager
    Paulkwee
    mjsanders op 20 februari 2014

In de 21.5″ model 2012/2013 zit een 2.5″ hd (notebook grootte) met sata 600, die je dus theoretisch kan vervangen door een gelijke grootte sata SSD.
    De 128 GB SSD is een PCI type, die niet gangbaar is, en dus moeilijk te verkopen, en er zijn een paar fabrikanten die PCI ssd’s verkopen.

Maar gezien de enorme hoeveelheid werk (ik zou het overlaten aan een service provider) moet je je afvragen of het de moeite waard is.
    Fusion drive is voor de meeste gebruikers bijna even snel als een SSD.
    Alleen video en geluids editors lopen tegen de beperking aan dat na een tijdje files schrijven naar de fusion drive ‘ineens’ trager is. (na ca 4GB)
    (lees maar meer over fusion drive als je die opmerking wilt snappen)

Daar had ik idd ook last van laatst.

Maar het is dus 128GB SSD en de rest tot die 1TB is een HDD? Die zou ik dan toch kunnen vervangen voor een SSD? Ik ken een bedrijf die dat voor mij voordelig wil doen, dus als t kan dan doe ik t wel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.