5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ann3mi3k3

apple foto's drag and drop

Hallo beste mensen,

Ik heb het programma foto’s van apple en ik ben ontevreden.
    De mogelijkheid tot drag and drop (klikken en slepen) naar andere programma’s zoals photoshop, bridge lukt niet meer. Ik sleep eerst mijn foto’s naar het bureaublad om vervolgens weer te slepen naar het programma wat ik wil gebruiken. Is dit een bewuste actie van apple dat het er niet meer in zit, is er een oplossing ? Kun je deze klacht bij de makers van het programma indienen. En ten slotte, kan ik Iphoto weer installeren ? Ik was daar erg tevreden over.

Ik hoor graag.

Bijdrager
    Niels

Slepen werkt inderdaad niet meer, voor volledige kwaliteit zul je de foto moeten exporteren dmv de menu-optie.

Overigens importeer ik mijn RAWs van mijn DSLR gewoon direct in Lightroom. Uiteindelijk geselecteerde en bewerkte foto’s importeer ik daarna pas in Foto’s.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ann3mi3k3 op 30 juni 2015

De mogelijkheid tot drag and drop (klikken en slepen) naar andere programma’s zoals photoshop, bridge lukt niet meer.

Klopt, en daar erger ik me ook best wel aan.

is er een oplossing ?

Ja en nee. Je kunt slepen naar Finder-vensters en naar het bureaublad, dat kun je als tussenstap gebruiken — maar grote kans dat je daarna je rommel weer op moet ruimen wanneer je de foto’s eenmaal in het gewenste programma geopend hebt. Een andere manier is om in het programma waarin je de foto nodig hebt, op het menu Archief → Open… te klikken (of ⌘O in te drukken) en dan onderaan de linkerkolom van het „Open”-venster te kiezen voor „Foto’s”. Dit heeft echter weer als nadeel dat het langzaam is omdat het venster elke keer voorvertoningen van alle foto’s moet laden.

Kun je deze klacht bij de makers van het programma indienen.

Dat kan hier.

kan ik Iphoto weer installeren ?

Dat staat nog gewoon op je computer — kijk in de map Programma’s.

Sleutelbeheerder
    Night

Ho ho ho… alléén als je vóór de installatie van Yosemite je iPhoto had geüpdatet naar versie 9.5.3 kun je updaten naar 9.6.x

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aangezien Foto’s veel later uitkwam dan Yosemite lijkt het me een redelijke aanname dat ann3mi3k3 iPhoto onder Yosemite gebruikte.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.