10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudvan

apple foto album

Ik wil graag voor een gelegenheid een fotoboek maken maar heb nog nooit van de mogelijkheid bij apple gebruik gemaakt, het maken gaat geweldig simpel maar ik zou graag weten hoe de uiteindelijke kwaliteit is? Bij sommige foto’s word ik gewaarschuwd voor een te lage kwaliteit foto, hoe serieus moet ik dit nemen? Ik moet ook gescande oude foto’s in het boek opnemen. Tevens zie ik weinig info terug als ik op “album bestel” druk er is volgens mij weinig keus in het formaat (1 formaat?) je kan kiezen uit de kaftkleur maar dan houd het ook op, geeft allemaal niet als de kwaliteit dan maar goed is! zijn er bv ook nog andere mogelijkheden dan rechtstreeks via mijn apple? voor windows zijn er veel mogelijkheden, ik neem aan dat er toch ook wel een paar voor de apple zijn?

vast bedankt

Ruudvan

Bijdrager
    ragoooon

Ik vond de kwaliteit echt tegenvallen en zou inderdaad opzoek gaan naar iets beters/goedkoper. Bij foto’s met lage kwaliteit wordt de pixel dan meestal zichtbaar en kun je beter een andere foto nemen.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    stardust

Apple fotoalbums zijn prima van kwaliteit. Goed gemaakt en haarscherp, als je tenminste kwalitatief goede foto’s hebt. En wat je altijd moet doen is met PrefSettter het aantal dpi’s verhogen van 150 naar bijvoorbeeld 300dpi.

Bijdrager
    Bor

Ik vind ze echt mooi, wij hebben 1x een fotoboek en een kalender laten drukken. Mooi, zwaar papier en goede prints.

Bijdrager
    Jor1

De kwaliteit van iPhotoboeken is uitstekend. Maar dat hangt idd wel af van de kwaliteit foto’s. Als er een kwaliteitswaarschuwing verschijnt (geel uitroepteken) dan zou ik als ik jou was er echt voor zorgen dat de foto kleiner wordt weergegeven (plaats meer foto’s op de pagina) of de foto helemaal weglaten. De boeken zijn vrij prijzig. Het is dan zonde dat er een foto van lage kwaliteit in staat.

Er zijn verschillende fotoboeken te bestellen. Harde/ zachte kaft. Kalenders en ansichtkaarten geloof ik, maar dan moet je de nieuwste versie van iPhoto hebben.

Ik wacht al sinds het voorjaar op nieuwe iLife, maar het laat klaarblijkelijk nog even op zich wachten.

veel plezier van je fotoboek!

Bijdrager
    MacThijn

Kwaliteit is prima, en je kunt met zo veel gemak een prachtig foto boek maken!
    vind de prijs echt mee vallen als je kijkt wat je er voor krijgt
    ga maar eens naar een drukker! ben je 2 keer zo veel kwijt

Bijdrager
    baziel

Ik zou ook iPhoto aanraden, zoals alle anderen (uitstekende kwaliteit en prijs valt goed mee).
    Mocht je dan toch niet helemaal overtuigd zijn,.. vroeger wanneer ik nog een windows pc had, gebruikte ik Tic Tac. Een leuk alternatief maar helemaal niet zo gebruiksvriendelijk als iPhoto..

Bijdrager
    ruudvan

Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad geen iLife en werk gewoon met iPhoto, wel gewoon versie 10.4.9 en daar zit uiteraard het verschil. de reacties zijn zodanig positief dat ik het eens ga proberen. allemaal bedankt.
    groet, Ruudvan

Bijdrager
    OGT

iLife heb je wél, iPhoto is er immers een onderdeel van.. Iedereen krijgt een nieuwe versie van iLife bij de aankoop van een mac. Controleer dus even of je iLife ’06 hebt, zo ja, dan zou je wel verschillende soorten albums kunnen kiezen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.