30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Anoniem

Apple-fans het meest trouw

Weinig tevredenheid over telecomproviders

Door: TANJA DE VREDE NIEUWS

Maar een op de drie mobieletelefoonbezitters is tevreden met een telecomprovider. De telefoons zelf houden de gemiddelde gebruiker ook maar een goed half jaar tevreden

Dat blijkt uit onderzoek onder 4000 telefoonbezitters in Groot-Brittannië, de VS, Australië en Zuid-Afrika. Het onderzoek is uitgevoerd door WDS, een klantenservice voor telecomorganisaties.

Veel mensen zijn ontevreden. Een op de drie denkt er aan over te stappen op een andere provider. Een kwart doet dat echter niet, omdat het te veel moeite is voor hen.

Ook met de telefoons zelf zijn veel gebruikers niets erg tevreden. Als ze het apparaat net hebben, zijn ze er wel blij mee, maar gemiddeld na 7 maanden neemt die blijdschap fors af. Bijna 60 procent wil een andere mobiele telefoon. Dat wordt dan in veel gevallen een ander merk. Wel zijn Apple-klanten het trouwst. Daarvan wil maar 25 procent een ander merk. Van de Samsung-gebruikers wil 46 procent dan al een telefoon van een andere leverancier en tweederde van de Nokia-klanten kijkt naar een ander merk.

De meeste overstappers kiezen voor Samsung: 33 procent. 20 procent stapt over op Apple.

Bron: De Automatiseringsgids

Bijdrager
    computer space

De onvrede met Nokia verbaast me. Kreeg gister een Galaxy tab, en had na 3 jaar weer eens een ervaring met Android. Wat een bagger zeg. Windows Phone blijft uit de doos de beste ervaring. iOS is misschien net zo consistent, maar de candy-crush grafische stijl spreekt me een stuk minder aan. Ook qua hardware zijn de Nokia’s gewoon ouderwets degelijk, en behoorlijk strak vormgegeven.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Als Apple met die belachelijk grote 4,7″ of nog erger 5,5″ komt, dan zijn ze in ieder geval al een trouwe iPhone-klant kwijt.

Moderator
    Mac Daddy

Jouw ervaring met Windows Phone is positief en persoonlijk kan ik mij ook wel voorstellen dat ik ermee zou kunnen werken. Maar ik denk dat op dit moment mensen meer tevreden zijn met Android of iOS. Simpelweg omdat ze langer bestaan en inmiddels een behoorlijk app aanbod hebben. Ik denk wel dat Windows Phone een blijver is en dat aanbod zal alleen maar toenemen. Maar voor nu is, voor de algemene gebruiker, Android of iOS de makkelijkere keuze.

Opvallend dus dat de meeste mensen bij iPhones blijven, maar als men overstap, kiest men Samsung. Die mensen zullen daarna dan waarschijnlijk voor een iPhone gaan en dan daarbij blijven.:wink:

Once you go Mac, you never go back

Bijdrager
    Brombeer

Ik heb helemaal géén telefoonprovider. Geen ontvangst onder de steen. Dan krijg je dat.

Bijdrager
    jackybe67

MoNdO GeNeRaTor,

denk je nou echt dat indien Apple deze 2 formaten zou uitbrengen, zij de 4 inch volledig gaan afschaffen? Denk het niet.:-)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    jackybe67 op 14 mei 2014

MoNdO GeNeRaTor,

denk je nou echt dat indien Apple deze 2 formaten zou uitbrengen, zij de 4 inch volledig gaan afschaffen? Denk het niet.:-)

Ik hoop van niet;) .

Bijdrager
    arnout

Ook ik bezit een Nokia (Lumia 925) en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, erg mooie looks, degelijkheid en prestaties voor bijna de helft van de prijs van een iPhone 5.

Windows Phone 8 is een mooi, strak/sober, elegant en vlot systeem.
    Toegegeven, je moet op het start scherm de ‘tiles’ wel een beetje smaakvol indelen, afwisseling tussen grote en kleine ‘tiles’ en mapjes gebruiken.
    En een bescheiden kleur (olive green of steel blue) kiezen omdat het er ook spuuglelijk uit kan zien.

Het grootste bezwaar dat mensen aantekenen tegen een Windows Phone, het aanbod apps dat te gering zou zijn, begrijp ik echt niet.
    Hoeveel apps heb je nodig? Alsof het aanbod van apps voor een Windows Phone op 1 hand te tellen is:)
    Voor ieder doeleinde heb ik een geslaagde app gevonden.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Zo denk ik er ook over. Die Windows Phone vind ik de enige echte concurrent voor de iPhone. Android vind ik nog steeds heel erg lelijk.

Bijdrager
    Nora Nora

Onlangs ook een Nokia in mijn handen gehad, zag er erg mooi uit, scherm, ontwerp, bouw. Weet verder niet hoe en wat over het OS, maar vond de telefoon echt mooi! Nokia blijft Nokia. Het zal uiteindelijk een goede stap blijken te zijn van MS, denk ik, dat ze Nokia hebben overgenomen.

Anoniem
    MoNdO op 14 mei 2014

Als Apple met die belachelijk grote 4,7″ – knip – komt, dan zijn ze in ieder geval al een trouwe iPhone-klant kwijt.

Wat zit je toch altijd te mekkeren over “die belachelijk grote 4,7″-schermen”? Ik heb toevallig een telefoon met exact dat formaat scherm, die is dus 6 millimeter (!!!) breder dan een iPhone. Ik kan me voorstellen dat je geen 7″-scherm in je broekzak propt, maar een verschil van 6 millimeter is werkelijk niets.

Geblokkeerd
    Bento

Al jaren een zeer tevreden Samsung gebruiker. Zolang Apple iets simpels als verschillende profielen niet aanbiedt op de iphone, zal ik nooit over stappen. Bovendien stap ik pas over als ik niet tevreden ben over Samsung en dat zie ik niet gebeuren.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Zakske op 14 mei 2014
    MoNdO op 14 mei 2014

Als Apple met die belachelijk grote 4,7″ – knip – komt, dan zijn ze in ieder geval al een trouwe iPhone-klant kwijt.

Wat zit je toch altijd te mekkeren over “die belachelijk grote 4,7″-schermen”? Ik heb toevallig een telefoon met exact dat formaat scherm, die is dus 6 millimeter (!!!) breder dan een iPhone. Ik kan me voorstellen dat je geen 7″-scherm in je broekzak propt, maar een verschil van 6 millimeter is werkelijk niets.

Omdat het dan te groot is voor je hand. 4″ is eigenlijk al te groot, maar dat gaat nog net.

Voor de rest stoor ik mij vooral aan het feit dat phabets eigenlijk ontstaan zijn als een noodoplossing van Android om een retinaresolutie te creëren in hun systeem. Maar omdat de icoontjes dan plots heel erg klein werden, hebben ze de oplossing gezocht in het maken van grotere telefoons. En opeens werd dat een verkoopsargument.

Anoniem
    MoNdO op 14 mei 2014

Omdat het dan te groot is voor je hand. 4″ is eigenlijk al te groot, maar dat gaat nog net.

Dan moet je absoluut geen iPhone 5 of 5S kopen, want dat is pas een vreemd ding. Volgens Jobs was 3,5″ hét ideale formaat, en wat ergonomie betreft klopt dat ook aardig. Vervolgens komt Apple met een 4″-scherm, maar in plaats van die extra halve inch over de hoogte én de breedte te spreiden maken ze hem gewoon een halve inch hoger. Weg perfecte ergonomie én je zit met een telefoon met een wel erg bizarre beeldverhouding.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik blijf ook nog even bij mijn 4. Perfecte telefoon.

Bijdrager
    belfortmac

Voor te bellen en een sms perfect.
    Voor alle andere dingen, ouwe zooi!!
    Blijf maar lekker stil staan in de tijd dat er nog niks anders was.:-D

Bijdrager
    KarelWillem

SMS?? Wat is dat??:)

Serieus… ik heb ook een 4. En doe er alles mee behalve bellen en SMS-en.
    Nou vooruit, laat ik eerlijk zijn. De 5 gespreksminuten haal ik nog wel in een maand.

Overigens is de 4 en 4S nog steeds het mooiste model wat mij betreft.

Bijdrager
    belfortmac

Ik bedoel dat bij andere dingen een groter formaat toch echt wel handiger is.
    Maar kom op Karel, 5 minuten bellen!! ik dacht toch echt dat een telefoon daarvoor bedoeld was.
    Of bel je echt nooit ?:-P

Bijdrager
    Nora Nora

De enige die ik werkelijk nog bel, dat zijn mijn ouders, max 10 min per maand. En ik heb niet eens een smartphone, laat staan een iPhone;!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik bel echt nooit nee.
    Ik ben overal bereikbaar dankzij de iPhone. Dat is handig.

Verder is het vooral navigatiesysteem, iPod, Facebook, WhatsApp, incidenteel fototoestelletje, etc.

Bijdrager
    belfortmac

Ik bel ook niet al te veel, 30 45 minuten per maand.
    Deed ik dit niet, zou ik al geen phone meer hebben.
    Dan was mijn laptop en tablet voldoende.:)

Bijdrager
    Nora Nora

Ja, ik twijfel een beetje, mijn Nokia 6300 lijkt het te begeven. Ik heb ook een iPad mini met 4G, en daar doe ik eigenlijk alle mail e.d op. Nu kan ik den ik nog wel ergens een verdwaalde 6300 vinden, maar denk ook aan een iPhone. Het voordeel van de 6300 is dat ik blind een notitie kan maken of een sms kan sturen. Ik maak vest veel notities door de dag heen, en die zet ik dan in de vond over in Pages via Bluetooth. Dat blind typen gaat niet op een iPhone, dat blijft voor mij het grootste nadeel. En dicteren is niet de oplossing, anderen hoeven niet te horen welke notities ik maak, toch?

Bijdrager
    arnout

Hoe doe je dat in vredesnaam blind typen op zo’n Nokia 6300?
    Ik heb naast mijn smartphone ook nog een oudere Nokia, maar het is me in de jaren nooit gelukt op dat ding binnen een kwartier een goed lopende mail te bakken….
    Gebruik je sms taal?

Bijdrager
    Nora Nora

Nee, maar de telefoon weet nu grotendeels wel mijn voorkeur-woorden, en ik weet in welke woorden de telefoon zich verslikt (we lijken wel getrouwd….). Maar goed, ik schrijf niet echt mails naar anderen op de Nokia, maar notities voor mezelf, waarbij ik heel makkelijk tijd en datum in 1 keer kan invoegen. Mails schrijf ik op de iPad mini.

Bijdrager
    belfortmac

Die Nokia 6300 Heb ik ook nog gehad, was ook een fijn toestel.
    Maar bij mij is ie toch al snel een jaar of 5,6 de deur uit.:)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ouwe zooi? Wel een beetje beleefd blijven tegen mijn trouwe iPhone hè.
    Hij belt, sms’t, internet en maakt prachtige hipstamatics. Hij is alleen niet zo snel als de rest van zijn familie. Maar daar kan hij toch niks aan doen?
    Gelukkig woont ie samen met zijn nog tragere neefje, een 3GS.:-D

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

.

Bijdrager
    SvS

4S is nu erg fijn in hand. Fijner dan S2 die ik eerder had!
    Ben benieuwd wat het wordt over ’n tijdje. En ja ik blijf nu bij iPhone na 2 jaar S2!

Geblokkeerd
    Anoniem
    arnout op 14 mei 2014

Het grootste bezwaar dat mensen aantekenen tegen een Windows Phone, het aanbod apps dat te gering zou zijn, begrijp ik echt niet. Hoeveel apps heb je nodig? Alsof het aanbod van apps voor een Windows Phone op 1 hand te tellen is:) Voor ieder doeleinde heb ik een geslaagde app gevonden.

Ik moet zeggen dat de overstap van een iPhone 5 naar een Lumia 1520 als enige negatieve punt toch wel het app-aanbod heeft voor mij. Qua hardware (en prijs) is het een hele vooruitgang, maar WP8 voelt nog wat onvolwassen aan en ik mis gewoon een paar apps die ik altijd gebruikte.

Bijvoorbeeld Marktplaats heeft wel een app, maar dat is gewoon de mobiele website met een paar extra bugs; lang niet de ervaring die je op de iPhone hebt. Hetzelfde geldt voor NU.nl, Facebook en het ontbreken van de meeste populaire spelletjes (niet dat ik die echt speel, maar soms wil je even meedoen met de rest).

Uiteindelijk ben ik toch wel positief, ook gezien het feit dat Windows Phone nog groeien gaat (WP8.1 bijvoorbeeld). Ik ben grote een Apple fan, maar even iets nieuws is helemaal zo erg nog niet.

Bijdrager
    Nora Nora

“maar dat is gewoon de mobiele website met een paar extra bugs”:)

Jammer dat MS blijkbaar nog wat achterloopt met de Apps. Zouden ze niet flink aan het lobbyen zijn bij de grote bedrijven om Apps te schrijven voor de WindowsPhone?

Hoe ervaar jij (@sunapple) het gebruik van de telefoon ivm virussen e.d.?

Ik ben heel benieuwd hoe de telefoon en het platform zich gaan ontwikkelen. Ik blijf het een erg goede zet vinden van MS dat ze Nokia hebben gekocht.

Nog geen jaar later zijn ze toch heel ver gekomen heb ik het idee:

Microsoft lijft Nokia deels in en hervormt hiermee verder naar ‘Apple-model’

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/03/bye-bye-nokia-de-overname-door-microsoft-in-zes-vragen/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.