8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pasquini

Apple extreme + express koppelen aan KPN experia box

Hallo allemaal!

Ik ben in het bezit van:
    – een airport extreme + een express.
    – provider is KPN
    – labtop (windows)
    – Ipad
    – Apple TV

Het volgende heb ik nu gedaan: de extreme aangesloten op de WAN aansluiting van de experia box. En vanuit de extreme de express (staat op zolder) bedraad aangesloten. Verder airport config programma op windows XP gezet.

Met deze spullen wil ik draadloos printen en mijn twee HDD’s bereiken via de Ipad en labtop. En als het kan via de Ipad mijn eigen muziek benaderen die op de HDD staat opgeslagen.

Vraag aan jullie is:
    – kan ik via de Ipad de twee HDD benaderen en zo mijn muziek beluisteren
    – hoe kan ik het beste te werk gaan om de extreme + express goed werkend te krijgen
    – kan mijn windows labtop, die nu met een lan kabel voorzien is van inderdaad nu zien via het airport config programma dat er een extreme + express in het huis staan

De reden dat ik dit nu hier vraag is dat ik diverse items tegen kom die zeggen dat de KPN experia box niet goed samen werkt met Apple.

Ik ben een leek voor wat betreft IT dus kan wel wat support gebruiken.

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden.

Ronald.

Bijdrager
    fred44nl

om te beginnen moeten de AE en AEx m.b.v. het Airport-configuratie programma goed worden ingesteld.
    d.w.z. beide moeten een nieuw netwerk aanmaken èn in brugmodus staan.
    als de AE dichtbij de experiabox staat, dan kun je het draadloze netwerk van de experiabox ook uit zetten.
    alle draadlozen netwerken kun je dezelfde naam en wachtwoord geven.
    hoe heb je de HDD’s aangesloten ??

Bijdrager
    pasquini

Als eerste bedankt voor je reactie.

Dus als de AE en AEX zichtbaar worden op de Ipad (airport app) dan ze een nieuw netwerk laten maken. Niets doen met het IP adres?

Maar de KPN EB is gbedraad gekoppeld via WAN naar AE, is het dan niet zo dat de AE gewoon internet moet hebben? Want nu is dat niet zo. En dit schijnt het probleem te zijn tussen KPN en Apple.

De HDD’s zijn via de USB aansluitingen van de AE en AEX aangesloten.

Bijdrager
    fred44nl

als het ip-adres van de experiabox bijv. 192.168.1.1 is, dan kun je de AE en AEx 192.168.1.2 en 192.168.1.3 geven.
    subnetmask moet 255.255.255.0 zijn.
    router of gateway moet gelijk zijn aan het ip-adres van de experiabox zijn.

heb je een experiabox met een WAN-poort ??
    of heb je 4 LAN-poorten ??

de usb-poort van een AEx is alleen voor printers en niet voor HDD’s
    http://www.apple.com/nl/wifi/

Bijdrager
    pasquini

De experia box heeft 4 lan poorten en 1 wan poort (zover ik weet want ik zit nu op mijn werk).
    En uiteraard heb je gelijk t.a.v. de usb aansluiting op de AEx. Ga dus nu proberen om via een USB hub beide HDD’s op de AE aan te sluiten.

De AE moet volgens mij op die wan poort maar dat schijnt dus niet te werken, want ik krijg dan geen internet connectie op de AE?!?!
    Ik heb nog een lan poort dan moet ik dat maar proberen.

Is het airport configuratie programma voor windows hetzelfde als de airport app op de Ipad? Want de Ipad ziet de AE en AEx wel en de labtop met windows XP (via lan bedraad gekoppeld aan de experia box) ziet namelijk helemaal niets.

Ga in indergeval vanavond iets proberen met de informatie die je me hebt gegeven.

Bedankt voor al je input

Bijdrager
    fred44nl

qua functionaliteit moet het Airport configuratie programma voor windows hetzelfde zijn als op een iPad.

het kan zijn, dat je Bonjour voor Windows nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker.

Bijdrager
    pasquini

ik heb net Dixons gesproken en die gaf aan dat de AE en AEx niet goed werken met de KPN experia box.
    Alleen de Timecapsule schijnt wel goed te werken?!? Waarom is voor mij ook een raadsel.

Bijdrager
    pasquini

en Bonjour voor windows ga ik ook eerst bekijken.

Heb nog een aantal dagen om te proberen voordat ik de spullen (misschien) ga terug brengen bij Dixons.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.