13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    swappa001

Apple event september 2016 MacBook pro

Beste OMT’ers,

Ik zit te kijken naar een verse MacBook pro. Hoewel mijne in princiepe nog goed is, is hij afgeschreven en zit ik te wachten op de nieuwe generatie. Ook heb ik al een koper voor mijn huidige MacBook en ik wil niet te lang zonder computer zitten. Verwachten jullie deze computer ook ik september? of zullen we nog langer op deze computer moeten wachten?

Alvast dank!

Mvg
    Jeroen

Geblokkeerd
    Anoniem

Volgens de “rumors” zal de nieuwe MacBook pro ergens in oktober uitkomen.

Bijdrager
    Shmoo

Oktober zie ik ook niet eens als haalbaar, ik denk eerder 20 november voor Nederlanders.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik verwachtte hem al in juli, toen in augustus dus inderdaad denk ik nu dat hij in september komt. Maar oktober of november zijn niet uitgesloten. Ik raad je aan om voor verdere info Tim Cook te bellen.

Wat ik zelf heb gedaan is mijn MacBook Pro verkopen en een MacBook kopen voor in de tussentijd zodat je niet zonder computer zit (hoewel hij natuurlijk trager is, maar het valt niet eens erg tegen!). De MacBook is begin dit jaar geüpdatet en omdat hij dus in een andere cyclus zit blijft de waard stabiel als de nieuwe Pro uitkomt. Hoop ik dan.

Moderator
    Mac Daddy

Ik verwacht hem niet tijdens een event. September is de tijd voor een iPhone event en Apple heeft de notebook en desktop markt niet meer als hoofddoel. Maar een update zou toch wel een keer nodig zijn ja. De Intel chips erin mogen zeker wel een update gebruiken ja. Skylake wordt ook al bijna vervangen.

Bijdrager
    Shmoo

Skylake wordt ook al bijna vervangen.

Dat is ook het hele probleem van alles. Mocht er nog voor het einde van dit jaar een MacBook Pro komen dan zal deze computer waarschijnlijk een hoop fratsen bevatten zoals dat fancy display boven het toetsenbord maar verder zal deze qua prestaties gewoon een Skylake processor krijgen die 6 maanden geleden ook al beschikbaar was. Tillen ze de MacBook Pro over na een lancering begin 2017 dan krijgt de computer een compleet nieuwe generatie en de nieuwe chip die Intel nu al aan het verzenden is alleen niet richting Apple.

Mogelijk zal het wel iets worden als 13″ MacBook Pro dit jaar, 15″ volgend jaar met het echte werk.

En vergeet ook niet dat er op dit moment zoveel mensen al heel lang aan het wachten zijn dat Apple nooit aan de vraag van nieuwe MacBooks kan voldoen. Kortom, als ze in oktober of november een start maken met nieuwe computers dan lijkt mij de kans heel klein dat wij in Nederland meteen aan de beurt zijn met uitdelen. Waarschijnlijk moeten wij dan een maandje wachten totdat het volume weer op pijl is.

Moderator
    Mac Daddy

Ik verwacht dat er ergens rond september gewoon een nieuwe lijn uitkomt met Skylake erin en een jaar later pas de nieuwe generatie komt, maar we zullen het zien.

Over het uitbrengen. Zouden wij moeten wachten? In de tijd van voor de iPhone waren de notebooks en desktops van Apple altijd overal tegelijk verkrijgbaar. Ik dacht altijd dat dat lag aan de regelgeving voor mobiele telefonie dat je daarom moest wachten op nieuwere iPhones. De computers kwamen vaak overal tegelijk uit.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Het lijkt mij onlogisch moest Apple dit jaar nog de 13″ MacBook Pro updaten met de Skylake-processoren, en volgend jaar dan de 15″ met de Kabylake-processoren. Dan zitten ze wederom met een inconsistentie in hun line-up: twee letterlijk identieke computers met een verschillende generatie processor. Da’s gestoord. En het is al even vreemd om in oktober de 13″ te updaten, en dan zes maanden later de 15″ en tegelijkertijd de 13″ opnieuw te upgraden. Vier jaar geleden was er inderdaad op de WWDC éérst de 15″ (niet de 13″) en in het najaar de 13″. Maar toen waren de specs identiek.

Mijn voorspelling? Nieuwe Pro’s in oktober, levering zal in de Benelux wel meevallen (zoals Mac Daddy reeds zei: het is geen iPhone), en Kabylake in oktober 2017. Maar daar ga ik niet nóg een jaar op wachten. Het is nu al schandalig.

Bovendien is Kabylake geen revolutie t.o.v. Skylake. Google eens “Should I wait for Kabylake?” Haast niemand raadt het je aan. Tenzij je zelf pc’s bouwt (dan krijg je allerlei fancy RAM-toepassingen) zal de snelheidswinst marginaal zijn. Mij het wachten niet waard.

Bijdrager
    Tykoen

Ik heb idd ook vernomen dat er Skylake proccessors in komen, wel te begrijpen, anders duurt het nog veel langer. Vergeet niet dat Deze proccessors vanaf het begin moeilijk leverbaar waren. Ik zeg ook oktober!

Bijdrager
    Ganymedus

Ik ging er eigenlijk vanuit dat er Kabylake’s in kwamen, deze zijn immers in Q2 van dit jaar al verspreid onder de OEM’s. Dus retail eind 2016 zou niet vreemd zijn? Natuurlijk is het maar een klein stapje, we zouden nu eigenlijk de Cannonlake processors moeten zien, maar die zijn uitgesteld tot 2017, toch?

Bijdrager
    Shmoo

Zijn we vergeten wat voor n drama het was tijdens de introductie van de nieuwe platte iMac?

Oktober/november en eind december hadden mensen de machine nog steeds niet in huis terwijl ze m wel gewoon konden kopen. Nieuwe generaties zijn altijd anders. Apple kan de productie van dit soort dingen niet starten voordat ze het ding hebben aangekondigd. Zodra je de productie start zitten er duizenden handen tussen het product en social media waar je gewoon geen controle op hebt.

Het wordt dus altijd eerst tonen, een maand later releasen. Die maand heeft Apple nodig om volume op te bouwen + het feit dat er in ons lullig kleine landje al zoveel mensen zijn die al meer dan een jaar aan het afwachten zijn zegt mij voldoende dat de vraag naar nieuwe MacBooks extreem zal zijn. Nederland krijgt echt niet als eerste de nieuwe generatie MacBook Pro. Dat kun je gewoon vergeten. Amerika, Canada, Australië, Engeland, Duitsland en Frankrijk gaan ons allemaal 100% voor.

In al deze landen samen zullen 100 keer zoveel mensen wonen die net als de Nederlanders aan het wachten zijn op het moment dat ze op bestellen kunnen drukken.

Bijdrager
    ernst.

Ik blijf het beschamend vinden dat Apple van ooit trotse trendsetter nu een gemiddelde trendvolger is geworden als het gaat om nieuwe producten en diens kwaliteit. Ik vind Apple nu net die Chinese riksja terwijl links en rechts de snelle bolides (andere merken) hem voorbij vliegen met betere specs met een betere prijs-kwaliteit verhouding. En ja, kom maar op met die pro-Apple loftuitingen dat ik het natuurlijk verkeerd ziet en alles aan Apple nog steeds geweldig is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Welke snelle bolides?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.