30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

Apple en Trump

Wordt het geen tijd om -als Apple forum- eens wat aandacht te besteden aan de relatie Apple-Trump? Ik lees elders het een en ander, maar OMT zwijgt in alle talen, terwijl dat nou juist de plek zou moeten zijn (imho) waar alle brieven/tweets/persberichten op dit vlak worden geduid. Toch?

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    Niels

Allemaal leuk en aardig dat Tim Cook nu opkomt voor de rechten van moslims, maar als Trump het straks voor elkaar heeft dat Apple financieel voordeliger uit is in de VS zelf (qua productie danwel belastingtechnisch), wat denk je dan dat Tim Cook doet om zijn aandeelhouders tevreden te houden? Juist, lekker de boel verkassen naar de VS. En wat betekent dit voor de consument? Niet veel, want de kwaliteitscontrole is door de massaproductie de laatste jaren toch al ernstig achteruit gegaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Pffff, het is toch wat, Niels!

Bijdrager
    SvS

Of ze worden wakker en verkassen eindelijk naar EU. Kun je je voorstellen, dat wij eindelijk overal de eerste zullen zijn. (al aren staan wij ‘onderaan’ de planning voor wat betreft de services zoals Apple Pay, Apple TV extraatjes, oid)

Bijdrager
    Dick de Roos

Twittert Trump op een iPhone of op een ander apparaat?
    Laten we het daar eens over hebben.
    Of over de aanmaak van de iPhones c.s. in de USA. Hoe daadkrachtig zal Apple worden?
    Nu ja, Trump en zijn gevolg; we zullen afwachten of er ooit iets positiefs uit gaat komen.
    Ik heb er een hard hoofd in.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Met deze prijzen moet het toch mogelijk zijn om in de VS te produceren.
    Wat zeg ik: met deze prijzen kun je zelfs in Qatar produceren.

Bijdrager
    Dick de Roos

Niet alleen de prijzen; het gaat ook over aantallen en veranderingen.

Bijdrager
    Ziegler
    aartjan op 29 januari 2017

Met deze prijzen moet het toch mogelijk zijn om in de VS te produceren.
    Wat zeg ik: met deze prijzen kun je zelfs in Qatar produceren.

Alles is mogelijk, maar waarom zou apple dat doen?

Moderator
    Raymon Mens
    Ruud op 29 januari 2017

Wordt het geen tijd om -als Apple forum- eens wat aandacht te besteden aan de relatie Apple-Trump? Ik lees elders het een en ander, maar OMT zwijgt in alle talen, terwijl dat nou juist de plek zou moeten zijn (imho) waar alle brieven/tweets/persberichten op dit vlak worden geduid. Toch?

Wacht wat. Tik in de zoekbalk eens ‘Trump’ in (http://www.onemorething.nl/zoeken/Trump/). Ik heb het idee dat er een gezonde hoeveelheid Trump-berichtgeving verschijnt. Verder proberen we vooral interessante feiten of meningen te beschrijven, geen eigen standpunt in te nemen en niet van iedere Tweet of scheet van Trump een heel verhaal te maken.

Bijdrager
    bartvdv

@aartjan:

Qatar, is dat niet het land waar de rijke Arabieren migranten voor een hongerloon en zonder contract en lamentabele arbeidsvoorwaarden – als ze die al krijgen – aan het werk zetten en ‘opsluiten’ in werkkampen ?

Bijdrager
    Ruud Ravenhorst

@ Dick de Roos: Trump twittert gelukkig zelf op een Android. Van zijn team komen helaas -ook op zijn account, vaak om eerdere tweets te ‘corrigeren’- wel eens berichten van een iOS device op de account van @POTUS te voorschijn

Bijdrager
    SvS

Eens met Raymon.

@ Dick de Roos: Trump twittert gelukkig zelf op een Android

Hoezo ‘gelukkig’?

Bijdrager
    Planeten Paultje

Ik verwacht dat de VS steeds labieler gaat worden en dat dat zal betekenen dat Amerikaanse multinationals zullen overwegen hun activiteiten meer buiten de VS onder te brengen om zich in te dekken.

Moderator
    Night
    Bijdrager
    SvS

Het kan hem ook niks schelen, hoe veilig het is. Privacy kan hem niet veel schelen. Dat heb ik eerder ergens gelezen.

Bijdrager
    ronaldbob

je kunt voor- of tegen Trump zijn maar bedenk dat er is de wereld daar in amerika en zeker hier in europa wel het een en ander aan de hand is. Het kan geen enkel kwaad om eens bij te sturen voordat het definitief te laat is. De islam verdraagt onze joods christelijke samenleving totaal niet. zij zullen ons enkel vernietigen. De denkwijze wijkt wel zo ernstig af van die van ons!. Over israel kun je positief denken dan wel een negatieve houding. Bedenk dat Israel bijvoorbeeld in staat is om van enkel gort droog zand vruchtbaar land te maken door HARD TE WERKEN. Daar mankeert het bij de islam al aan. Minimaal 5 x per dag bidden op betere tijden. Wat gebeurt er in Palestina? Enkel kinderen die geboren worden (gemaakt en doelbewust) met geen enkele toekomst. Alles dankzij de religie die dit van harte ondersteunt. Wat zien we hier in nederland? De islam werkt voor meer dan de helft NIET. Zware religieuze uitingen zijnde de hoofddoeken of nog veel erger om over de vrijheid en emancipatie van de vrouw nog maar te zwijgen. Telkens als je een islam vrouw ziet loopt ze achter de kinderwagen. Bedenk eens wat dit gaat worden? Merendeels op jouw en mijn kosten. Merendeels moet je voor de intelligentia qua IT denken aan India etc. De relatie Trump-apple. volkomen terecht zegt hij nu: meerderheid van de producten in amerika produceren in geval amerikaans bedrijf. Bedenk de rest maar. Ik ben al wat ouder. De ondergang is al lang in volle vaart onderweg.

Bijdrager
    sedikit

@ronaldbob, ga jij je ongenuanceerde kennis etaleren, met deze uitgekauwde en overbekende riedel? Alsjeblieft zeg, bespaar me deze “les”.

Bijdrager
    ronaldbob

Nee. We kunnen helaas niet om de feiten heen. Roep ze tot de orde zou ik zeggen.

Bijdrager
    Ziegler

De dooi lijkt aan te houden.

Moderator
    Pete.Z

Ik zie ronaldbob zijn aluminium hoedje niet goed op zijn profielfoto.

Bijdrager
    ronaldbob

over 6 weken kunnen we onze mening aankruisen. Ondertussen beloven onze knuffel beheerders weer van alles en nog wat inclusief geld op je rekening en belasting verlaging van wel €.100,– per maand. Woef woef woef. Onze top wereld verbeteraars die 500% achter de EU staan. alleen hoor je ze 16 maart niet meer. Geschikt voor diegenen die nog alle vertrouwen hebben in sprookjes. Reken eens uit: elke nieuwe gestudeerde die ons land voort gaat stuwen kost elk jaar €.36.000,– en indexeer dat bedrag eens gedurende de tijd van zijn of haar leven. Juist ja………….. Verder schrijf ik niet want er is hier iemand die mij direkt betichte van ongenuanceerde kennis, uitgekauwde en overbekende riedel. Tja waarom delen zo ontzettend veel mensen mijn mening dan? 16 maart weten we of de democratie nog bestaat of vermoord wordt.

Bijdrager
    sedikit

Allemachtig @ronaldbob! Je blijft maar door riedelen hè!. Ik mis nog de woorden elite, grachtengordel, pluche, gutmensch, linksmens, azijnzeker, enz. Volgens mij gaat het helemaal niet goed met je. Maar hou vol ronaldbob! Je bent nu nog maar met zo’n 2 miljoen gelijkgestemden, maar dat is nog niet, wat wel gretig beweerd wordt, “het hele volk”. Werk aan de winkel dus, nog miljoenen te gaan. Dat is is niet jouw schuld hoor, maar de schuld van die anderen. Troost je daar maar mee.

Bijdrager
    ronaldbob

wil je mij vertellen dat het anders is dan. Waarom zijn
    alleen in nederland al miljoenen mensen het meer
    dan zat!!!!!! Denk er eens over.

Bijdrager
    ronaldbob

Ja cursor. De reaktie’s in dit soort discussie’s
    zijn altijd dezelfde.

Moderator
    Night

We dwalen af. Het gaat over de verhouding Apple-Trump, niet over je politieke of religieuze overtuiging @RonaldBob .
    Graag on topic blijven. Wil je tóch je gevoelens uiten, open dan een apart topic in de Lounge.

Bijdrager
    Brombeer
    bartvdv op 29 januari 2017

@aartjan:

Qatar, is dat niet het land waar de rijke Arabieren migranten voor een hongerloon en zonder contract en lamentabele arbeidsvoorwaarden – als ze die al krijgen – aan het werk zetten en ‘opsluiten’ in werkkampen ?

Klopt en van iedereen die daar straks naar het voetballen gaat, mogen ze van mij het paspoort innemen.

Moderator
    Night

Laatste waarschuwing

Bijdrager
    ronaldbob

de verhouidng apple trump wordt beter. Het is niet meer dan normaal dat amerikaanse bedrijfen het grootste deel van hun produktie
    in eigen land uitbesteden en gaan uitbesteden. We moeten overigens hand in eigen boezem steken, de arbeid is veel en veel te
    duur omdat we in de verre toekomst leven qua betalen voor door ons gekochte luxe en de belasting in absolute zin veel en veel
    te hoog is. Trump zegt niet anders dan hetgene ik hiervoor heb geschreven en zich er van bewust dat de inkomstenbelasting
    voor bijvoorbeeld de middengroepen veel te hoog zijn gaat hij deze belasting ook verlagen.

Zeker in ons nederland waar je als werknemer bijna de helft van je bruto salaris opgaat aan loonbelasting. Om over de rest nog maar
    te zwijgen. Hoe dit komt???

Bijdrager
    koen

Steve Jobs was trouwens een zoon van een Syrische immigrant.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.