22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    christiaan1985

Apple en slechte hardeschijven?

Van 3 van de 4 producten van Apple die ik heb/ heb gehad zijn de hardeschijven kapot gegaan Ipod, Ibook, Imac).

Nogal veel vind ik.. Ben wel benieuwd of dit veel voorkomt dus een Poll

Bijdrager
    Jordan_D

Bijdrager
    Jordan_D

Geen tot zo ver. Wel ooit een Maxtor maar ach het is altijd een beetje gokken. Een op de miljoen ofzo die kuren krijgt. Maar als je een beetje goed werkt dan zorg je dat je altijd een back-up heb draaien.

Cheers, JD

Moderator
    unSOUND

Ik heb nu zo’n 15 Macs en 4 iPods gehad, en geen enkele kapotte harde schijf. Althans, geen enkele schijf die door Apple zelf is geleverd. In mijn G5 is onlangs wel een schijf kapot gegaan, maar dat was een schijf die ik zelf gekocht en geplaatst heb.

Bijdrager
    Ratz

15 macs! vandaar die handige antwoorden van je Unsound, je werkt er blijkbaar al een tijdje mee:P

Bijdrager
    Ben271185

Ik heb geen geantwoord, maar dat klopt niet helemaal. Lang geleden heb ik een iPod een paar keer laten vallen en toen heeft de harde schijf op een dag haar geest gegeven. Ik had hem al 2 jaar, ik had geen zakje en ik heb soms van een vrij grote hoogte laten vallen, dus hij heeft nog goed stand gehouden.

Bijdrager
    tricksel

Overigens heeft dit eigenlijk niks met Apple zelf te maken; alle harde schijven die Apple gebruikt worden gebouwd door de grotere HD-bouwers; Maxtor, Seagate, Toshiiba, enz. Die schijven worden door alle computerbouwers gebruikt.

Bijdrager
    petitmal

4 macs. 2 ipods. 3 dode schijven. (sorry).

Bijdrager
    Dick de Roos

Weinig referentiekader eigenlijk. De SE’s gebruik ik niet meer. Toe ik ermee stopte was het nog OK qua HD.
    De Seagate in de iMac G3 gaf op een zekere dag de geest.
    Zelf een grotere WD geplaatst.
    Verder geen problemen tot heden. De G3 draait nog steeds dagelijks.
    Mijn iMac G4 gaat nog lekker en zelden uit.

Bijdrager
    lowfi

Bij mij is ooit 1 x een harde schijf kapot gegaan…. dat was tig jaar geleden. Het was een quatum bigfoot (wie kent ze nog?:mrgreen: ). Nog nooit in een mac.

Bijdrager
    fnk

7 mac’s , 5 iPod’s en geen kapotte hd…….

Bijdrager
    Prettyblue1

Ik heb eens een 250GB LaCie drive aan gort geholpen, althans dat dacht ik. Tja, de firewire omgekeerd in de G4 gepropt, dat schijnt nog wel eens te lukken:-(
    In elk geval was de FW unit wel aan gort, de schijf zelf bleek nog bruikbaar. Althans, dat dacht ik, zo langzamerhand steeds meer S.M.A.R.T. errors en nu krijg ik de data er niet eens meer af.

Verder ooit (in negentienvroeger) een 40MB Quantum drive laten piepen toen ik de 5 en 12V per abuis had verwisseld. En tien jaar terug gaf een oude dikke 2GB IBM drive de geest na enkele weken te zijn geterroriseerd in mijn destijds zeer populaire Hotline server.

Dus drie drives in pakweg 17 jaar geMaccer, lijkt me mee te vallen.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”lowfi”

Bij mij is ooit 1 x een harde schijf kapot gegaan…. dat was tig jaar geleden. Het was een quatum bigfoot (wie kent ze nog?:mrgreen: ). Nog nooit in een mac.

Ja, die dingen ken ik zeker nog wel! Een 5,25″ schijf, verkrijgbaar en 1 en 2Gb, als ik mij niet vergis. Die schijven waren niet hoog: lager dan een de hardeschijven van tegenwoordig.

Bijdrager
    noxius

8 macs, 1 kapotte schijf

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Ik werk al 11 jaar bij een reclamebureau en in onderhuodt o.a. de computers van al mijn collega’s. (door de jaren heen gemiddeld 5 collega’s)

Ik heb nog nooit een foute HDD gehad… (wel genoeg andere ellende, dode MoBo’s, eindeloze SCSI-terminator problemen, Mijn gloedjenieuwe MacBook Pro die DOA bleek te zijn)

Ik ben bang dat je gewoon heel veel pech hebt gehad.

Apple gebruikt idd al sinds jaar en dag standaard HDD’s. Seagate, Maxtor, IBM, Toshiba, noem ze maar op…

Bijdrager
    Webbiker

5 Macs en 2 iPods, 1 keer een gecrashte schijf gehad (was 5 jaar oud in mijn Performa 5300).
    Ik vind het nogal meevallen. De gemiddelde levensduur van een harde schijf is 7/8 jaar dacht ik.

Inactief
    Anoniem

Ooit één overleden harde schrijf in een Mac gehad én twee overleden externe schijven… je zou dus zeggen dat die slechter zijn dan de dingen die Apple erin propt.

Bijdrager
    ¿`„

Bij mij zijn er diverse schijven gedeeltelijk stuk gegaan… als externe schijf zijn ze later nog wel aan te spreken maar ja als je systeem er op staat blijft het vervelend. Ik werk nu bijna twee jaar op apple thuis en op de pc heb ik het ook een aantal keren mee gemaakt.

Ik denk dus dat je het probleem niet zo zeer aan apple os moet koppelen. Misschien aan de manier hoe je omgaat met het systeem. hoewel ik niet weet wat ik fout gedaan kan hebben waardoor m’n schijven problemen krijgen.

Wel betreft het meestal bij mij een schijf die ik in partities opgedeeld heb. Ik heb het idee dat partitie tabellen onder bepaalde omstandigheden beschadigen kunnen wat ik opzich al vreemd vind maar goed.

Geblokkeerd
    Anoniem

bij mij 1 maar dat was in een LCIII!

Bijdrager
    MacTS

Eén maand na aanschaf van mijn iMac G5 begaf de harde schijf het. Onder garantie toen netjes vervangen.

Inactief
    Anoniem

Hmm even denken,

Met mijn iMac is nog nooit iets aan de hand geweest, althans met de HD.
    De twee iPods(waarvan een flashkaart heeft) heb ik ook nog niks mee gehad.

Mijn vorige HP heeft wel 3 HD’s in 3 jaar verslonden:evil: .

Bijdrager
    CaDoc

5 Macs, geen problemen. Wel een kapotte portable Lacie 2,5″ (na 1,5 jaar licht gebruik:( )

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.