7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Apple Focus

Apple en Google begraven strijdbijl!

http://www.nu.nl/tech/3777906/apple-en-google-begraven-strijdbijl.html

Wat vinden jullie ervan?

Ik ben er erg positief over! Lijkt me een goede vooruitgang.

Bijdrager
    Niels

Uh… even goed lezen… Apple en GOOGLE staken hun onderlinge strijd (ga er dus maar vanuit dat dit tijdelijk is) en gaan samen de strijd aan om patenttrollen aan te pakken.

Apple en SAMSUNG gaan gezellig door, mede omdat Samsung de boel blijft kopiëren.

Bijdrager
    MacKevin11

En dat is maar goed ook, als ze niet zouden concurreren zou dat voor ons, als consumenten, zeker veel meer nadelen opleveren ipv voordelen.
    Een goed voorbeeld hiervan is dat als Apple bijvoorbeeld zou winnen, en Samsung geen (redelijke) mobieltjes mag verkopen, en Apple bijvoorbeeld als enigste fabrikant mobieltjes mag maken met een touch-screen ofzo, zou Apple ‘de wereld kunnen regeren’ met hun wetten. Ik bedoel dat ze dan mobieltjes wel 1000€ kunnen maken, wij hebben ze nodig dus kopen ze toch wel.

Dit is een extreem voorbeeld, maar even om duidelijk te maken dat die eeuwige strijdt tussen die twee (en niet alleen die twee) voor een groot deel in ons voordeel werkt;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@mackevin11
    Ons voordeel?
    Dat vond de jury in ieder geval niet (uit het nu.nl artikel):

Daarbij merkte de jury op dat vooral de consument de dupe is van dergelijke juridische strijd

Een tijd geleden kon je (ook hier) lezen dat er inmiddels meer geld aan rechtszaken wordt uitgegeven dan aan research. Dus zo’n goede zaak is het nu ook weer niet. En hoewel Apple technische gesproken natuurlijk geen patenttrol is, patenteren ze wel alles wat los en vast zit. Dus wat ze nu willen gaan doen volgens dit nu.nl artikel is aardig hypocriet.

Uit mijn link:

Tijdens de ontwikkeling van de eerste iPhone werden regelmatig sessies gehouden waarbij het ontwikkelingsteam elke functie waar men mee bezig was omschreef aan juristen. Die bepaalden vervolgens of er een patent voor aangevraagd kon worden. Zelfs als dat onwaarschijnlijk of zelfs onmogelijk was werd het toch geprobeerd om er zeker van te zijn dat het een concurrerend bedrijf ook niet zou lukken.

Als je zo doet, heb je eigenlijk geen juristen nodig.

Bijdrager
    MacKevin11

Zulke dingen moet je ook niet van nu.nl af halen nee:P

Ik denk dat je dit maar als ‘eigen mening’ moet zien dan

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nu.nl neemt het ook gewoon over van andere sites hoor. Denk nou niet dat ze het verzinnen want dat is een zwak argument.
    Hier een andere bron.
    Die rechtszaken gaan vaak over triviale zaken waar de consument niet mee gediend is. Die wil alleen maar een product kunnen kopen en niet te horen krijgen dat het product uit de schappen moest omdat Apple het won van Samsung.
    Wat jij bedoeld is dat gezonde concurrentie goed is voor de consument, maar de ene rechtszaak na de ander dat is geen gezonde concurrentie.

Bijdrager
    Apple Focus

@nielsdam

Ja sorry typfout ik pas het gelijk aan!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.