6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jtalsma

Apple en Pc draadloos internetten Airport??

Hallo ik ben een leek op computergebied(jullie gelukkig niet) en zit met het volgende probleem.

Ik heb de volgende dingen hier liggen. Een nieuwe adsl modem (netgear DM 602) en een Airport Extreme Basestation van Apple.

Mijn huisgenoot heeft een mac laptop. Waar hij een ander adsl modem op heeft draaien.

Nu wil ik en hij dus draadloos internetten. Kan ik die airport extreme aansluiten op de adslmodem zonder dat die adsel modem op een zijn mac is aansgesloten. Anders kan hij alsnog niet draadloos internetten.

Nu heb ik al even de airport extreme al even aangezet,. En dan zie ik op mijn xp laptop wel een netwerk. Maar als ik dan wil connecten dan vraagt hij om een sleutel. Wat moet dit zijn? Of hoe kan ik er voor zorgen dat hij hier niet om vraagt? Kortom wie kan mij hiermee helpen? Moet niet te moeilijk zijn toch?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”jtalsma”

Hallo ik ben een leek op computergebied(jullie gelukkig niet) en zit met het volgende probleem.

Ik heb de volgende dingen hier liggen. Een nieuwe adsl modem (netgear DM 602) en een Airport Extreme Basestation van Apple.

Mijn huisgenoot heeft een mac laptop. Waar hij een ander adsl modem op heeft draaien.

Nu wil ik en hij dus draadloos internetten. Kan ik die airport extreme aansluiten op de adslmodem zonder dat die adsel modem op een zijn mac is aansgesloten. Anders kan hij alsnog niet draadloos internetten.

Nu heb ik al even de airport extreme al even aangezet,. En dan zie ik op mijn xp laptop wel een netwerk. Maar als ik dan wil connecten dan vraagt hij om een sleutel. Wat moet dit zijn? Of hoe kan ik er voor zorgen dat hij hier niet om vraagt? Kortom wie kan mij hiermee helpen? Moet niet te moeilijk zijn toch?

Alvast bedankt.

Lijkt me toch nodig als je twee computers draadloos wil maken dat je twee WiFi kaartjes (airport voor mac dus) moet hebben.En dan kun je de airport aan het adsl modem hangen en away you go! maar een adsl modem heeft maar een ethernetpoort(neem ik aan ) dus als je een computer en een airport wilt aansluiten moet een router(hub) hebben.. die je aan het modem aansluit en daar plug je de comp(zonder airport/wifi kaart in en het airport extreme station in,dan kun je met de draadloze internetten en met de wifiloze/airportloze ook.
    het snelst lijkt me een nieuwe airportkaart erbij kopen ! als je toch draadloos wil…:wink:

Bijdrager
    jtalsma

Er zit wel een airportcard in de mac. Maar is het basestation tevens ook een router? Dus rechtstreeks op adsl modem aansluiten? Er hoeft dus geen pc aan te staan?

Bijdrager
    awi

yeps, het basis station is tevens een router.

dus: modem—>base station—>computers met wifi

ofwel: modem—>router–>base station–>computers met wifi
    ___________________|
    ___________________–> computers met UTP verbinding

Bijdrager
    cubizer

Die code waar je het ovr hebt, is op te zoeken via het airport configuratie programma. Dit bevind zich op de mac in Programma’s -> Hulpprogramma’s en dan AirPort-hulpprogramma. Kies hier je basis (evt. invoeren netwerk wachtwoord) en klik dan op het icon slotje rechtsboven. Nu geeft ie een scherm net de netwerkcode. Die dien je op de windows laptop in te geven. Dan moet alles werken. Ik heb het hier namelijk ook aan de praat. Netwerken, internetten; alles via het airport basisstation.:lol:

Bijdrager
    jtalsma

Oke, ik ga aan de slag, maar het is namelijk nogal confusing omdat de een zegt dat er wel een routerfunctie inzit en de ander zegt van niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.