19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Hoe Game Centre uitzetten?

Dat is bekend, maar heb er hier een waar ik me aan stoor:

iOS 11.1.1 en vele daaroor, telkens wanneer ik Game Centre in de Cloud uit zet, zet Apple het kort daarna weer aan..

Iemand slimmer dan Apple?

Ik hoor het graag…

Bijdrager
    csteelooper

Mag ik vragen waarom je er zo prat op gaat om Game Centre uit te zetten? Apple doet geen hol met die data; alleen de developers van de diverse ondersteunde spellen doen er het hunne mee. Verder is het een soort van hub om andere spelers te vinden. Díe functie heb ik sinds de introductie jaren geleden nog nooit gebruikt, maar verder interesseert het me niks of GC nu aan of uit staat. Het enige wat men via Game Centre extra binnen krijgt is: de naam van het spel; je Game Centre screen name en eventuele specifiek voor het spel aangemaakte screen name; spel-specifieke info zoals onder meer level, in-game awards, et cetera. Verdere info heeft men toch al via je Apple ID zelf, dus die vangt men niet af via GC. De spel-specifieke info is bovendien alleen maar te gebruiken binnen de name space van het spel.

Voor Bejeweled Blitz, om maar een spel te noemen, is die: .com.popcap.bejeweledblitz. Spel-specifieke data die dat spel naar GC verstuurt, is ook alléén maar door dát spel te zien; zelfs een eventuele andere versie van Bejeweled mag die niet zien, omdat die in een andere name space moet werken. Dus voorzover je al noemenswaardige extra info verstrekt, is die puur en alleen van belang voor het specifieke spel.
    Neem nu maar aan dat de developer van het spel (in dit geval EA/PopCap) die info toch wel krijgt als je speelt, ook al gebruik je de extra service van Game Centre niet. Bovendien is het in dezen niet Apple, maar júist de game developer voor wie je moet waken, want die kunnen met de data doen wat ze willen zodra die op hun eigen servers is opgeslagen. En nogmaals: dát dat gebeurt weten we zeker, maar daar heeft GC geen extra rol in.

Nu nogmaals de vraag: waarom wil je Game Centre zo nodig uit hebben? Uiteraard ben je er vrij in, hoor, maar het waarom ontgaat me volledig…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@csteelooper,

Mijn vraag was, wat kan ik doen om om te voorkomen dat Apple het Game Centre in de Cloud telkens weer aan zet….

Bijdrager
    KarelWillem

Have you tried turning if off and on again?

Log in, log uit. Of andersom. Zet dan Game Center uit.

Lees deze reacties nog eens door:

Can not turn off Game Center under iCloud. from iphone

Bijdrager
    SvS

Hier juist blij mee. Dat games-voortgangs in iCloud worden opgeslagen bij een paar goede games. Handig.

Maar inderdaad, ik hou er ook niet van als een paar Instellingen terug gaan naar ‘fabrieksinstellingen’, waaronder deze dus. En dat bluetooth telkens op AAN staat na een update. Nu staat het wellicht standaard gewoon aan, wegens Airdrop en speakers, maar eerder had ik het liever standaard uit. \

Ik zou het ook uitloggen bij de instellingen. Of ben je dan telkens weer ingelogd?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@karelwillem,

Jouw oplossing zou het kunnen zijn, ben nu zelfs de app kwijt.. was toch een App? in store vind ik geen nieuwe.

Bijdrager
    penseel

Kijk eens bij instellingen.

Bijdrager
    Shmoo

Dit is ook wel iets waar ik mij aan stoor.. Vooral dat je na (bijna) elke serieuze update van Apple deze instelling weer handmatig moet uitzetten want Apple activeert het gewoon weer.

Super irritant want data in Game Center krijg je er nooit meer uit. En stel je speelt een relatief nieuwe spelletje, dat blijkt vol bugs te zitten dus gooi je het van je telefoon af en wanneer je dan een jaar of 8 maanden later nogmaals probeert dat begin je weer bij het punt waar je voorheen gebleven was terwijl je echt weer op nul ervaring wilt beginnen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Wat kriujgen we nou, mijn topic onderwerp veranderd, zonder overleg en zonder mijn toestemming???

Als je hier niet een mening over Apple kan geven dan zullen de sponsor betalingen aan OMT wel erg hoog zijn.

Vervolgens gaat @penseel errop reageren met een antwoord dat nergens op slaat!!!!.

Bijdrager
    KarelWillem
    JoopJoopJoop op 18 november 2017

Wat kriujgen we nou, mijn topic onderwerp veranderd, zonder overleg en zonder mijn toestemming???…

Het is enigszins begrijpelijk. Je topic-titel was ‘lounge’, terwijl je vraag toch echt technisch was, en in het juiste forum-onderdeel daarvoor stond.

Het is wel fijn om te zien waar een vraag nu precies over gaat.

En wil je melden dat je commentaar hebt op Apple, of haar software? Dan heb je daar in de lounge alle ruimte daarvoor.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@karelwillem,

Topic titel “lounge” heb ik nooit gekozen, was geplaatst onder forum iPhone !!

Als je mijn titel wil veranderen, vraag dan toestemming, dit is vrij onbeschoft omdat zo te doen.

Wat nog erger is, dat de gewijzigde titel mijn vraag helemaal niet weergeeft!!!

Vandaar die onzin reactie van @penseel, reactie op een niet door mij gestelde vraag…

BTW, Je eigen reactie was wel terzake mijn eigen topic titel……, heb ik ook passend op gereageerd.

Er heeft dus iemand hier behoorlijk zitten blunderen!

Moderator
    Mac Daddy

@joopjoopjoop: Uit je openingspost haal ik ook de vraag dat je Game Center blijvend wil uitzetten. Daar proberen mensen je ook mee te helpen. De plaatsing van je topic was oorspronkelijk niet heel verkeerd hoor, maar iOS dekt ietsje meer de lading als het gaat om Game Center.

Het heeft in dit geval niets met censuur te maken, maar meer 1 van de 2 kiezen. Je bent niet blij met sommige eigenzinnige acties van Apple. Iets waar we hier zeker over kunnen discussieren, maar je zoekt ook gelijk een oplossing voor een probleem. Dat is verwarrend en Pete Z koos voor het tweede en maakte daarom je topic titel duidelijker. Ik heb zelf ook genoeg commentaar op Apple en dat mag hier zeker wel besproken worden.

Wij moderators doen dit dagelijks. We komen vaak genoeg titels als ‘Help’, ‘MacBook’ of ‘HELLUP, IK WORD HIER GEK VAN.’ titels tegen. Er zijn inmiddels honderden ‘Help’ topics, maar iedereen zoekt voor iets anders hulp. Wij proberen daarom zo’n titel te verduidelijken. En iedereen is vrij om dat weer aan te passen, want dat kan iedere topicstarter gewoon doen.

Bijdrager
    penseel

(y)

Moderator
    Pete.Z

Joop, rustig, ik probeer gewoon te helpen door even je topic titel (apple te eigenzinnig, dacht ik?) te verduidelijken en het topic te plaatsen waar het thuis hoort, aangezien het geen iPhone specifieke vraag is maar een ios gerichte.
    Vaak krijg je dan beter antwoorden en wordt je vlotter geholpen.
    Sorry als je het onbeschoft vindt, bedoeling was goed!

Bijdrager
    csteelooper
    Shmoo op 17 november 2017

(…) Super irritant want data in Game Center krijg je er nooit meer uit. (…)

Da’s onzin… Als je een spel van je telefoon gooit waarvoor data in Game Centre staat, krijg je keurig netjes de vraag of je deze er uit wilt hebben. Kwestie van bevestigend antwoorden en klaar is Klara…

Bijdrager
    koen

Wat kriujgen we nou, mijn topic onderwerp veranderd, zonder overleg en zonder mijn toestemming???

Als je hier niet een mening over Apple kan geven dan zullen de sponsor betalingen aan OMT wel erg hoog zijn.

Vervolgens gaat @penseel errop reageren met een antwoord dat nergens op slaat!!!!.

Dit is een forum voor en van goedbedoelende liefhebbers. Soms krijg je een antwoord waar je niets aan hebt. Soms grijpt een mod in om je vraag te verduidelijken. Soms krijg je helemaal geen antwoord.

Bijdrager
    KarelWillem

@KarelWillem,

Topic titel “lounge” heb ik nooit gekozen, was geplaatst onder forum iPhone !!…

Dat zeg ik ook niet.

Ik bedoel dat je titel iets was, wat in de lounge thuis leek te horen, terwijl je vraag dat zeker niet was.
    En dat werd door de moderator dus rechtgetrokken.

Moderator
    Night

Zullen we – nu dit probleem uit de wereld is geholpen – weer proberen @joopjoopjoop van zijn ‘misbehaving’ Gamecenter af te helpen?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.