12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    marjolijntju

Apple EarPods

Hoi Allemaal:-D

Ik heb een vraag !
    Ik heb nu 4 maanden een iphone 6 , ik wil nu de bijgeleverde Apple EarPods van de iphone 6
    gaan gebruiken .
    Als ik de EarPods in plug in mijn Iphone dan klinkt de muziek voor mij echt goed , maar als
    ik de afstandsbediening aan het snoer wilt gebruiken doet het niks ,dus kan het geluid niet harder/zachter zetten of
    na een ander nummer schakelen .
    Wat heb ik al ondernomen :
    Op het internet kan ik er niks over vinden .
    Ik dacht eerst dat de Apple EarPods stuk is maar op de Iphone van mijn zus doet hij het perfect .
    Ik heb de Apple EarPods van mijn zus op mijn iPhone ingeplugd en wel geluid maar haar afstand bediening werkt dan ook niet .
    Ook voorzichtig de opening waar de EarPods ingeplugd moet worden schoongemaakt ook geen effect .
    Ik zou graag de afstandsbediening willen gebruiken een super handig iets als het werkt .
    Wie kan mij hiermee helpen zodat ik de afstandsbediening van de Apple EarPods kan gebruiken.
    Groetjes Marjolijn:-D

Bijdrager
    Pietje13

Als ik het zo lees heb jij alles gedaan om uit te sluiten dat het probleem in je Apple EarPods zit. Die werken gewoon dus een logische conclusie zou dan zijn dat het probleem in je iPhone 6 zit. Dit kan zijn doordat er vocht in je koptelefoon is gekomen (of condens), of doordat er een fabricage fout in jouw iPhone zit. Hoe dan ook: ik vrees dat de oplossing van jouw probleem niet in eigen handen ligt en dat je even zal moeten kijken om een afspraak te maken bij een Apple Genius Bar in een Apple store of door contact op te nemen met de leverancier van je iPhone. Het valt dan gewoon onder garantie als er geen waterschade is.

Wacht voor de zekerheid nog even andere reacties af, wellicht denken andere personen dat het in de software zit en kun je eerst nog een soft/hard reset uitvoeren om dit probleem te herstellen. Ik heb hier geen ervaring mee en voor mij klinkt het als een hardware probleem maar ik kan er naast zitten.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    marjolijntju

Pietje13 Erg bedankt voor het lezen van mijn vraag en daarop u (y)
    Ik wacht zoals u aanbeveelt op andere reactie’s:)

Bijdrager
    marjolijntju

Wat ik ook nog hebt gedaan is de iPhone via itunes terug gezet op de fabriek instellingen dus terug
    gezet zoals hij ingesteld stond toen ik hem kocht , zonder resultaat:(

Bijdrager
    Pietje13

Hoi Marjolijn, als je de iTunes herstel al hebt gedaan kun je een software probleem echt uitsluiten. Dan moet het dus wel hardware zijn en zou ik dus langs de Apple store gaan. Succes!

Bijdrager
    marjolijntju

Pietje13, In het ergste geval denk ik dat ik dan mijn Iphone zou moeten inleveren voor reparatie:-?
    repareren gaat natuurlijk aantal dagen duren of weken ..:(
    Maar misschien hebben ze iphone’s in bruikleen:-D

Bijdrager
    marjolijntju

Bedenkt nu ook ,als ik mijn Iphone ter reparatie aanbied moet ik ook mijn notities ,herinneringen, contacten enz wissen:-|

Bijdrager
    Pietje13

Kijk eens op https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/. Daar staat:

“Voordat je langskomt, is het belangrijk dat je een back-up maakt van alle gegevens die op het desbetreffende apparaat staan. Als je in de Apple Store aankomt, vraag je een van de medewerkers om je in te checken bij de Genius Bar. Je kunt dit ook zelf doen in de Apple Store-app op je iPhone. Tijdens het gesprek stelt de Genius je de nodige vragen over je systeem. Ook beantwoordt hij jouw vragen. Als het product moet worden gerepareerd, bespreekt de Genius de reparatieopties, worden eventuele kosten besproken en wordt de apparatuur voor reparatie ingenomen. De meeste gesprekken duren niet langer dan een kwartier, maar sommige problemen vergen meer tijd.”

Wacht dus nog even met conclusies trekken;-) . Misschien wordt het toestel niet gerepareerd, misschien wordt het ter plekke gerepareerd, misschien wordt je aangeboden om hem kosteloos te ruilen voor een nieuw of refurbished toestel. Ik zou dus gewoon een afspraak maken bij de Genius bar en me dan laten inlichten door de Apple medewerker.

Hoe dan ook: met een back-up houdt je altijd je contacten herinneringen en notities. Dit kan via iCloud of met een reservekopie op je computer.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    jv65

Ook voorzichtig de opening waar de EarPods ingeplugd moet worden schoongemaakt ook geen effect .

Zit er niet toevallig een heel klein plukje stof helemaal onderin?

Bijdrager
    marjolijntju

jv65 dankwel voor u reactie:-D

Ik heb met een lantaarn alles onderzocht maar de iphone is helemaal clean:lol:

Bijdrager
    marjolijntju

Het is Opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jv65 , toch nog samen met me zus met de lantaarn de iphone nagekeken in de opening waar de EarPods in moet ,
    ik kon goed binnen in kijken ,ik dacht steeds dat ik de bodem diep in de opening zag ,toch nog even met een paperclip
    voor de zekerheid voorzichtig gepord ….. en ja hoor jv65 en Pietje 13 ik trok ineens een propje stof mee na boven:!:
    de plug vd EarPods erin en ik merkte gelijk dat hij beter zat ,geluid aan en jaaaaaaaaa de afstandsbediening werkt !!!
    Tjonge wat heb mij deze oplossing voor veel gedoe behoed:-D
    Pietje en jv65 hééél erg bedankt voor jullie reactie’s (y)(y)(y)(l)(l)

Bijdrager
    jv65

Graag gedaan:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.