15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    LarsV10

Apple draadloos toetsenbord en muis verbinden niet

Beste,

Mijn 21,5 inch iMac mid 2010 was een maand geleden defect maar is inmiddels gerepareerd. Nou ben ik tegen het volgende probleem aangelopen na het voor het eerst opnieuw opstarten. Hij verbind niet meer met het bijbehorende toetsenbord en muis. De batterijen die erin zitten zijn helemaal opgeladen en het lampje brand ook. Als ik het toetsenbord aanzet knippert het lampje en blijft hij ook voortdurend doorknippen (2 maal elke keer), maar hij verbind maar niet.

Ik zit op dit moment vast op het inlog menu van de iMac om als gebruiker in te loggen dus ik kan ook niet kijken bij de bluetooth instellingen. Maar volgens mij staat deze in ieder geval aan anders geeft mijn mac niet aan dat hij wil verbinden met een toetsenbord. Hij blijft wisselen tussen de meldingen ‘Er zijn geen toetsenborden gevonden’ en ‘Verbinding tot stand brengen met toetsenbord #1 (van Lars Verhoef).

Wie kan mij hierbij helpen?

Groet, Lars

Bijdrager
    LarsV10

De reparatie had overigens niks te maken met de bluetooth, dit ging om de voeding.

Bijdrager
    LarsV10

Heb ondertussen ook geprobeerd het toetsenbord en de muis te verbinden aan mijn Macbook en dit werkt wel. Het is dus erg raar.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier wilt een NVRAM reset nog wel eens helpen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Bijdrager
    LarsV10

Heb het geprobeerd maar zonder succes. Dit werkt niet omdat het toetsenbord niet gekoppeld is dus dan werken toetsencombinaties ook niet (denk ik).

Bijdrager
    GoeieDag

Da’s waar natuurlijk.

Er is toch wel ergens vandaan een toetsenbord en muis met draadje te regelen?

Bijdrager
    LarsV10

Dat klopt, ik heb het ondertussen met een ander usb toetsenbord wat we nog hadden liggen geprobeerd maar er gebeurde wederom niks. Zou dit kunnen omdat het een windows toetsenbord is? Er zit daar namelijk geen Command key op.

Bijdrager
    McPim

Dat zou dan de ‘Windows’ key (als die erop zit) + ALT + P + R moeten zijn. Ik neem aan dat je zo’n Apple keyboard met ronde aan/uit knop aan de zijkant hebt? Dan kun je dit nog proberen (power-button ingedrukt houden).

Bijdrager
    LarsV10

Het is me inmiddels gelukt om een NVRAM reset te doen. Echter leverde dit ook niks op

Bijdrager
    LarsV10

Ook de link die je stuurde werkte helaas niet. Het is zo frustrerend omdat het toetsenbord wel gewoon koppelt met andere apparaten.

Bijdrager
    GoeieDag

Zou het dan met de reparatie te maken kunnen hebben? Wat is de status van BT?

Bijdrager
    McPim

Dat is balen ja.. Geen ‘screen sharing’ aan staan op die iMac neem ik aan..? Dan zul je toch een bedrade muis moeten lenen vrees ik om opnieuw te pairen. Ik zat ook al aan de reparatie te denken, maar om de voeding te vervangen hoeft het BT board en antenne niet losgemaakt te worden. Het valt niet uit te sluiten uiteraard.

edit: Je hebt je windows keyboard natuurlijk.. Daar moet je ook een end mee komen in de menu’s.

Bijdrager
    penseel

Kijk eens bij; Over deze Mac / Systeem overzicht / Bluetooth

Bijdrager
    Wankei

Bluetooth module resetten ? : alt+ shift+icoontje bluetooth – foutopsporing – stel bluetooth module opnieuw in

Bijdrager
    Wankei

met een bekabeld toetsenbord uiteraard..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.