9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Geblokkeerd
    Humain

Apple dood mijn workflow! Tetheren El Capitan

Ik ben fotograaf en schiet voor cliënten tethered aan een MacBook.
    Hiervoor heb ik zelfs een extra MacBook Air gekocht, deze is puur ingericht voor tethering en Numbers.

Wat is nu het probleem, nou dat vertel ik je.
    Sinds de update naar El Capitan is er dus niet meer te tetheren met Nikon camera’s.
    terug naar het vorig OS is geen optie aangezien op al mijn andere divices de laatste OSen staan en ik dus geen Numbers files meer zou kunnen openen op de MacBook Air.

Resultaat: Een laptop die ik gekocht heb die ik niet meer kan gebruiken…

iemand een oplossing voor me die ik zelf over het hoofd zie?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Als je teruggaat naar Yosemite zou je de Numbers files volgens mij rechtstreeks in de iCloud moeten kunnen openen en bewerken.

En voor de toekomst, wees voorzichtig met (systeem)software updates als je voor je werk afhankelijk bent van computers;-)

Bijdrager
    Niels

Inderdaad nooit verstandig om op profesionele systemen direct de laatste updates te installeren. Hier het adobe artikel: https://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lightroom-and-el-capitan—mac-os-10-11.html

Ik ben bang dat je op de updates van 10.11.1 of van adobe zult moeten wachten, of tijdelijk terug naar Yosemite en Numbers via iCloud.com gebruiken.

Geblokkeerd
    Humain
    Toine op 21 oktober 2015

Als je teruggaat naar Yosemite zou je de Numbers files volgens mij rechtstreeks in de iCloud moeten kunnen openen en bewerken.

En voor de toekomst, wees voorzichtig met (systeem)software updates als je voor je werk afhankelijk bent van computers;-)

is geen optie opdat ik op locatie geen interweb heb:)

Verder hebben jullie helemaal gelijk!
    Maar aangezien mijn niet werk computers de update hebben gehad en ik geen problemen vernam heb ik de Air ook geupdate.
    Toen waren de problemen ook nog niet kenbaar online:(