9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Geblokkeerd
    Humain

Apple dood mijn workflow! Tetheren El Capitan

Ik ben fotograaf en schiet voor cliënten tethered aan een MacBook.
    Hiervoor heb ik zelfs een extra MacBook Air gekocht, deze is puur ingericht voor tethering en Numbers.

Wat is nu het probleem, nou dat vertel ik je.
    Sinds de update naar El Capitan is er dus niet meer te tetheren met Nikon camera’s.
    terug naar het vorig OS is geen optie aangezien op al mijn andere divices de laatste OSen staan en ik dus geen Numbers files meer zou kunnen openen op de MacBook Air.

Resultaat: Een laptop die ik gekocht heb die ik niet meer kan gebruiken…

iemand een oplossing voor me die ik zelf over het hoofd zie?

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Als je teruggaat naar Yosemite zou je de Numbers files volgens mij rechtstreeks in de iCloud moeten kunnen openen en bewerken.

En voor de toekomst, wees voorzichtig met (systeem)software updates als je voor je werk afhankelijk bent van computers;-)

Bijdrager
    Niels

Inderdaad nooit verstandig om op profesionele systemen direct de laatste updates te installeren. Hier het adobe artikel: https://helpx.adobe.com/lightroom/kb/lightroom-and-el-capitan—mac-os-10-11.html

Ik ben bang dat je op de updates van 10.11.1 of van adobe zult moeten wachten, of tijdelijk terug naar Yosemite en Numbers via iCloud.com gebruiken.

Geblokkeerd
    Humain
    Toine op 21 oktober 2015

Als je teruggaat naar Yosemite zou je de Numbers files volgens mij rechtstreeks in de iCloud moeten kunnen openen en bewerken.

En voor de toekomst, wees voorzichtig met (systeem)software updates als je voor je werk afhankelijk bent van computers;-)

is geen optie opdat ik op locatie geen interweb heb:)

Verder hebben jullie helemaal gelijk!
    Maar aangezien mijn niet werk computers de update hebben gehad en ik geen problemen vernam heb ik de Air ook geupdate.
    Toen waren de problemen ook nog niet kenbaar online:(

Na even vakantie Maandag weer geschoten en toen liep ik er tegen aan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Humain op 21 oktober 2015

terug naar het vorig OS is geen optie aangezien op al mijn andere divices de laatste OSen staan en ik dus geen Numbers files meer zou kunnen openen op de MacBook Air

Numbers ≠ OS X. Aangenomen dat er geen nieuwe versie van Numbers is gekomen, gebruik je nog dezelfde versie als vroeger en dus kun je de bestanden openen ongeacht de versie van OS X die je op de computer hebt staan. Als je dus 10.10 weer op je MacBook Air zet, en natuurlijk Numbers, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.

In het ergste geval zet je 10.10 terug en blijkt dat ik ongelijk had, waarna je op één van je andere computers de Numbers-bestanden opent en exporteert naar een oudere versie zodat je ze daarna op je MacBook ook weer kunt openen.

Geblokkeerd
    Humain

Ik kreeg anders heel duidelijk een melding vorige week dat als ik een Numbers docje wou openen op de Air dat ik Numbers toch echt moest updaten. Zo nee kon ik hem niet openen.

Bijdrager
    HaWollie

Op zowel mijn Macbook met El Capitan (10.11.0) als iMac met Yosemite (10.10.5) werk ik met de meest recente versie van Numbers (versie 3.6, 16-10-2015). Deze meest recente versie van Numbers werkt met minimaal Yosemite 10.10.4 !!!

Als je uiteindelijk de stap terug hebt gemaakt naar Yosemite, dan voor je eigen gemoedsrust eerst Numbers testen op al je devices met een kopie van één van je werkbestanden.

Geblokkeerd
    Humain

ga ik tjekken @hawollie

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gebruik je wel dezelfde versie van Numbers op al je verschillende computers? Want als dat niet zo is, zou je natuurlijk wél op sommige een melding kunnen krijgen dat je het programma eerst moet updaten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.